fbpx

DS 4 ambiciozno izaziva Audi A3 i BMW Serije 1

Jedna od čak 13 marki pod kapom nove gigantske kompanije Stellantis je DS, a novim modelom DS4 planira da konkuriše Audiju

DS je do sada bio luksuzna marka Citroena sa idejom i ciljem da se potpuno odvoji od matične kompanije. Iako se od Citroena nije do kraja ni odvojila, sada je potpala pod kapu novog globalnog giganta, kompanije Stellantis, nastale udruživanjem PSA i FCA.
To znači da novi model DS4 nije na PSA EMP2 platformi, nego na Stellantis EMP2 platformi. Naravno, reč je o istoj postavci donjeg postroja na kojoj se već nalazi podosta modela PSA Grupe, a koja nosi kompaktni hatchback C segmenta. I tek sada dolazimo do suštine – upravo predstavljeni DS4, kako kažu iz rukovodstva marke, konkurisaće Audiju A3, BMW Serije 1, pa čak i Mercedesu GLA. U osnovi, DS4 kao model je već bio u ponudi, ali je njegova proizvodnja obustavljena 2018.
Novi DS4 izgleda mnogo sofisticiranije nego njegov prethodnik, a tehnološki to stvarno i jeste. Standardna oprema su čak i matrix LED farovi, sa 98 LED-ova koji osvetljavaju put. Nekadašnje brave skrivene uz C stub su otšle u penziju, a umesto njih DS4 je dio vrlo pomodne „kvake“ koje iskaču iz površine vrata, ali na uobičajenom mestu.
Ponovo rođeni francuski predstavnik u premijum C segmentu dug je 4.4 metra, a visina krova je malo spuštena pa je sada na 1.47 metara, kupcima će na raspolaganje među opcijama biti stavljeni i veliki naplatci od čak 20 cola.
Pogonska ponuda za DS4 biće poprilično široka, od benzinaca, preko dizela, pa sve do plug in hibrida. PureTech benzinci će imati 130, 180 i 225 KS, a HDI 130 KS, dok će uz sve pogonske opcije biti standardni osmostepeni automatski menjač. Isti menjač će ići i uz plug in hibrid koji kombinuje benzinac sa 180 KS i elektromotor od 110 KS, koji će zbirno imati maksimalno 225KS, i davati sasvim upotrebljivu električnu autonomiju od 50 kilometara.
Novi DS 4 će do kupaca stići u tri verzije. Pored osnovne biće i „SUVeizovani“ DS4 Crossback, i „sportizovani“ DS4 Performance Line. U svakom slučaju, DS4 će svoje premijum aspiracije opravdavati luksuznim, udobnim ali i minimalistički stilizovanim enterijerom, i brojnim naprednim tehnologijama. Među standardnom i serijskom opremom biće HUD sa bogatom grafikom koja će se pružiti na 21“ vetrobrana, Level 2 autonomna vožnja, aktivno oslanjanje koje uz pomoć kamere prepoznaje kolovoz ispred vozila i priprema ogibljenje spram podloge.
Prodaja novog DS4 bi trebala da počne u drugoj polovni 2021. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bivši šef Infinitija će voditi razvoj Dyson EV-a

Kompanija Dyson, poznata po proizvodnji usisivača, najavila je da će bivši šef Infinitija, Roland ...

Vettel je precenjen – kaže bivši vozač Ferrarija

Bivši vozač Formule 1 Eddie Irvine smatra da je Sebastian Vettel jako precenjen Poznat ...

Aston Martin bez AM motora

Po svemu sudeći, berem neki od modela Aston Martin ostaće bez Aston Martin motora, ...

Test: Renault Clio E-Tech 145

Test: Renault Clio E-Tech 145 – da li je preterivanje marketinga ili stvarno postoji ...

DeLorean se vratio za budućnost uz Alpha5

DeLorean se stvarno vratio, a futurističkim izgledom i rešenjima deluje kao da je stigao ...

I manji modeli Seata se digitalizuju, ali uz doplatu

VW Grupa će konačno dozvoliti i malim modelima Seata da se digitalizuju, pa Ibiza ...