Jeep Wrangler se nije dobro proveo na Crash testu koji je izveo američki IIHS, i završio je na boku, zbog čega mu je smanjen bezbednosni rejtng
U najnovijem izveštaju koji je objavio američki Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), Jeep Wrangler JL se nije dobro proveo na kreš testu. Prilikom testa čeonog udara u prepreku sa malim preklopom, Wrangler se prevrnuo, što nije ni najmanje uobičajena reakcija. Iako je za modelnu 2018. godinu Jeep redizajnirao prednji deo Wranglera, nakon loših bezbednosnih ocena, i postigao bolje rezultate, nakon ovog prevrtanja IIHS je ponovo spustio bezbednosni rejting popularnog terenca na nivo „marginalne“ odnosno vrlo slabe zaštite, iako se na ostalim testovima pokazao dobro.
U svom obrazloženju IIHS je naveo da je ukupna bezbednosna ocena Wranglera morala biti smanjena obzirom da prevrtanje donosi: „Dodatni rizik od povređivanja, koji je čak standardnih kriterijuma koji se mere tokom testova. Vozilo koje se prevrće na bok je neprihvatljiv ishod udara u prepreku“. Ipak, prema zaključcima testa, Wrangler jeste zaštitio vozačev prostor i lutku vozača time što su kontrolisane kretnje tokom udara i prevrtanja“. IIHS dodaje da su prevrtanja posebno opasna kod vozila kao što je Wrangler, čiji krov i vrata se mogu ukloniti, što može izazvati ispadanje vozača i putnika iz vozila, a uklonivi krov znači da nema ni bočne vazdušne zavese.
IIHS ima praksu da ponavlja testove čak i vozila koji su ocenjena dobrim rejtingom za bezbednost, a u ovom slučaju izbor je pao na Wrangler. FCA je izrazio sumnju da je do prevrtanja došlo zbog specifičnog sistema veza kojim se stvara pogon vozila prilikom testa, što je HS prihvatio i ponovio test sa drugačijom postavkom veza, ali je ishod bo identičan – Wrangler je završio na boku. FCA tvrdi da na fabričkim kreš testovima nije bilo prevrtanja.
Ishod ovog testa Wranglera, nakon dobrih i zadovoljavajućih ocena na drugim testovima svakako nije usrećio Jeep, ali udarac u prepreku vozačevom levom stranom sa malim preklopom simulira jedan od smrtonosnijih sudara u stvarnom saobraćaju, a prevrtanje vozila svakako ne pomaže u takvoj situaciji.
Show Comments