fbpx

Lotus Evija je lovački avion među zmajevima

Lotus Evija je u finalnoj fazi razvoja, a glavni aerodinamičar kompanije tvrdi da je potpuno jedinstvena naspram drugih

Foto: Lotus

Lotus Evija, monstruozni hiperautomobil koji će po ceni od oko dva miliona evra početi da stiže do svojih kupaca ove godine ima čime da se pohvali. Električni dvosed ima skoro 2.000 KS. Do 100 km/h ubrzava za malo više od dve sekunde, ima maksimalnu brzinu od dosta preko 320 km/h, a njegova baterija se do 80% puni za manje od 20 minuta. U osnovi, sve ovo zvuči fantastično, ali moglo bi se reći da ima i drugih koji to imaju i mogu, i postaviti pitanje po čemu je Evija baš tako specijalna.

Foto: Lotus

Pa, ima osnove da bude specijalna. Kao prvo, proizvodi je Lotus kompanija koja vrlo dobro zna šta je sportski automobil za drum i pistu. Kao drugo, iako je BEV, što znači da je pogon isključivo električni i napaja se iz baterija, Evija je teška samo 1.600 kilograma, što je u skladu 72 godine dugom tradicijom Lotusa, i filozofijom osnivača Colina Chapmana koja se zasnivala na pravljenju što lakših automobila.
Na treću osnovu po kojoj je Evja specijalna ukazuje Richard Hill, glavni aerodinamičar kompanije, koji je u Lotusu još od 1986. godine.

Foto: Lotus

Hill za aerodinamiku Evije u odnosu na druge sportske automobile tvrdi da je lovački avion među dečijim zmajevima. Kao ključnu karakteristiku, Hill navodi sposobnost da vazduh prolazi kroz samu karoseriju, i tako stvara “downforce”, delujući kao okrenuto avionsko krilo. Prednji deo vozila je kao velika “usta”, kroz koja ulazi velika količina vazduha koja kroz tunele u karoseriji prolazi preko hladnjaka baterije i izlazi nagore preko aktivnog zadnjeg krila. Lotus Evija ima i DRS sistem u stilu Formule 1, kojim, u osnov, vozač na pravcu može da izbaci jednu ravnu ploču koja efikasno smanjuje aerodinamički otpor.

Foto: Lotus

Prednji “spliter” svodi na minimalnu količinu vazduha koja prolazi ispod vozila, što takođe smanjuje otpore i stvara podpritisak koji vozilo “lepi” za podlogu. Pri tom, vazduh koji ipak dospe ispod vozila, posebno oblikovanim kanalima usmerava se ja zadnjem difuzoru i izbacuje u već stvoreni turbulentni vazduh iza vozila, čime se istovremeno smanjuje otpor i generiše “downforce”. Iako još uvek ne saopštava previše brojki, dok razvoj ne bude potuno završen, kompanija ne isključuje mogućnost da napadne rekord Nürburgringa od 6:44.97, koji još od 2018. drži Lamborghini Aventador SVJ.

Foto: Lotus

Uz bateriju od 70 kWh, Lotus Evija će imati autonomiju od oko 360 kilometara, a prvi kupci koji su uplatili po dva miliona evra svoje primerke dobiće do kraja ove godine, mada ih neće biti previše – Lotus će u svom pogonu u Hethelu proizvesti samo 130 komada.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche u Formuli 1?

Zanimljiva informacija se pojavila u nemačkim medijima da je Porsche pokazao određeni interes za ...

Ford predstavio novi Mustang Cobra Jet povodom 50. godišnjice

Pre 50 godina, Fordov diler i trkač, Bob Tasca, napravio je prvi Mustang Cobra ...

Test: Volvo XC60 T8 Recharge – moćni plug in

Šta se dogodi kada Volvo u svoj SUV XC60 ubaci benzinac sa dva kompresora, ...

Smart – generator drugačije mobilnosti

Originalna ideja da Smart bude vozilo masovno obožavano od onih koji pre svega žele ...

Nemanja Jovanović treći u Bruku za CEE

Nemanja Jovanović osvojio odlično treće mesto u karting trci za CEE koja se vozila ...

Test Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i

Toyota Corolla Cross 2.0 HSD AWD-i još jedan je član crossover porodice japanskog giganta ...