fbpx

Aston Matin zakomplikovao Le Man drugima

Aston Martin je najavom ulaska u Le Man hiper klasu, uticanjem na pravila pa iznenadnim izlaskom, drugima zakomplikovao

Foto: Scuderia Glickenhaus

Aston Martin je “zakuvao” pa pobegao iz pakla Le Mana – to je vrlo dobro osetio jedan od dva preostala tima u najjačoj klasi Scuderia Cameron Glickenhaus. Glickenhaus tvrdi da je Aston Martin svoj ulazak sa Valkyrieom, koja ima V12 motor uslovio promenama pravila. Pre najave dolaska Aston Martina snage motora sa unutrašnjim sagorevanjem bile su dostižne od određene prepravke i modifikacije. Međutim, britanska marka počela je da lobira za povećanje snage SUS motora na 800 KS, koliko bi Valkyrie mogao da ima i tu snagu održi tokom 24 časa trke. Glickenhaus čak pod znak pitanja stavlja da li je to uopšte bilo izvodljivo, i tvrdi da na svetu ne postoji motor tolike snage, ugrađen u vozilo kao deo šasije i deo noseće strukture, a koji može da izdrži maratonsku torturu Le Mana. Kako tvrdi vlasnik tima, i oni, a pogotovo Toyota dali su se u poteru za rešenjima koja će dostići traženu snagu i izdržljivost. Glickenhaus tvrdi da su istražili sva trenutno dostupna rešenja i motore koji bi se eventualno mogli upotrebiti. Šta više, SCG je doneo odluku da svoju već gotovu karoseriju prepravi i umesto V6 motora iz Alfa Romea, ugradi V8 iz Pipo Moteursa, koji priprema motore za WRC. Šta više, Pipo Moteurs će za Le Man pripremiti V8 koji će nastati spajanjem njihova dva redna četvorocilindraša ja jedno kolenasto vratilo.
U međuvremenu, Aston Martin se povukao, a prošle nedelje FIA je potvrdila promenu tehničkih pravila Le Mans Hypercar klasu, kako bi se usaglasila sa američkom LMDh klasom. Prvobitno planirana snaga SUS motora od 750 KS i hibridnog pogona od 270 KS, radi usaglašavanja pravila biće spuštena na 670 KS za SUS motor.

Foto: Scuderia Glickenhaus

Trenutno, ispostavlja se da izmena u pavilima ide na ruku Glickenhausu – pripremali smo motor koji je mogao da izdrži 30 časova na 800 KS, a sada ćemo moći manje da ga opterećujemo. Drugi motori kada budu izašli na Le Man biće na samoj granici svoje raspoložive snage tokom 24 časa, dok će naš motor biti znatno ispod svojih maksimalnih mogućnosti. Ne bi me čudilo da naš Pipo motor može da izdrži dva Le Mana jedan za drugim, pre nego što motor mora na reparaciju – Cameron Glickenhaus.
Vlasnik kompanije koja proizvodi ekskluzivne automobile u malim serijama, tvrdi i da dozvoljena manja masa vozila po novim pravilima timu neće predstavljati problem. Glickenhaus kaže da je prema prvobitnoj konstrukciji 007 bio lakši nekoliko stotina kilograma od dozvoljene minimalne mase, i da je bio opterećen velikim balastom. Odstranjivanjem dela balasta, vozilo će biti olakšano do dozvoljene minimalne mase. Na novim renderima koje je SCG objavio, 007 koji na stazu treba da izaći sledeće godine, dobio je “akulino peraje” na leđima karoserije, kakvo imaju aktuelni LMP1 i LMP2 bolidi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

PSA će proizvoditi električne motore u Francuskoj?

PSA Grupa i Japanski Nidec će investirati 220 miliona evra u zajednički projekat, u ...

Nobe 100 – iz Estonije, na tri točka i struju, pa u svet

Za fimu Nobe nikada nismo čuli, ali ideja o ovakvom retro električnom trotočkašu nam ...

Muke po Sauberu i Hondi

Frederic Vasseur je tek nekoliko sati na čelu tima Sauber, kao zamena za smenjenu ...

Nova Škoda Fabija funkcionalnija nego ikada

Nova Škoda Fabija pametnija je nego ikad: zavisno od nivoa opreme, četvrta generacija uspešnog ...

Dacia – 15 godina uspeha

Od samo jednog modela do raznovrsne ponude modela koji su našli put do 6,5 ...