Formula 1 je završila trodnevne zvanične predsezonske testove, a koliko se može verovati onome što timovi i vozači pokazuju i govore?
Formula 1 je završila sa presedezonskim testiranjima, a prva trke sezone je već za sedam dana. Kao i uvek, veliko je pitanje šta smo videli i saznali iz ukupno šest dana, koliko su vozači na stazi proveli u svojim boldima. Evidentno, u konstrukciju bolida timovi su prišli na različite načine. Neko konzervativnije a neko, kao Mercedes-AMF tim Formule 1, radikalnije. Iz FIA i Formule 1 već stižu poruke da će neka rešenja biti pod “prismotrom”, i da će se o njihovoj legalnosti prodiskutovati. Tako je bilo uvek i biće dok je Formule 1.
Titulu najradikalnije konstrukcije definitivno odnosi bolid tima Mercedes-AMG. Sa bočnim uvodnicima vazduha koju su u stilu rešenja kakva se koriste na borbenim avionima, tim je pokušao da minimalizuje generatore otpora vazduha, ali da se druge strane ne kompromituje hlađenje što pogonske grupe, što svega ostalog što se u bolidu mora hladiti. U izjave vozača i članova timova ne verujemo, ali ih prenosimo, a iz tima Mercedes-AMG stižu poruke da nisu u željenoj i očekivanoj formi. George Russel nakon tri dana javno kaže da W13 ima naveći problem sa “poskakivanjem” na pri velikim brzinama, ali i da mora da dostigne Ferrari i Red Bull koji je trenutno ispred. Russel na temu “poskakivanja” (porpoisinga, efekta pliskavce) kaže da ne mari za sopstvenu udobnost, ali da performanse još nisu dovoljne. Neidentifikovani inženjer tima F1 tima Mercedes-AMG kaže da je zabrinjavajuće sto su drugi timovi preblizu, a da bi u trci, da je vožena ovog vikenda pobedio Ferrari. Lewis Hamilton kaže da se sa ovakvim bolidom neće trkati za pobede. Da li je ovo bacanje prašine u oči? Možda jeste, a možda i nije.
Šef tima Red Bull kaže da je Ferrari tim koji treba gledati ove sezone, ali i da je siguran da Mercedes nije pokazao sve što može. Na poslednji dan testova tim Red Bull je izašao sa bolidom sa značajno izmenjenim oblikom bočnih uvodnika i sprovodnika vazduha, i poslednji dan prema vremenima završio na vrhu sa oba vozača. Ipak, Horner kaže da Ferrari deluje najmirnije na stazi, ali i dodaje da su bolidi još uvek u “nezreloj” fazi i da će unapređenja tokom sezone biti vrlo dinamična. Šta više Horner dodaje da su mnogi brzi, u skreće pažnju na bolide Alpine McLaren.
Sa svoje strane, McLaren tim Formule 1 tvrdi suprotno. Šef tima Andreas Seidl tvrdi da stvari nisu išle po planu, i da nisu otklonili problem sa pregrevanjem prednjih kočnica. Pored toga, test programu nije pomoglo odsustvo Covid-19 pozitivnog Daniela Ricciarda, i činjenica da je Lando Norris proveo u bolidu sva tri dana. Doduše, sa čestim prekidima upravo zbog problema sa kočnicama.
F1 tim Ferrari je uglavnom ćutao i radio. Za sada je pobrao lovorike za najlepši bolid na stazi, kojim je napravljeno ukupno 349 krugova. Leclerc kaže da je problem “poskakivanja” relativno uspešno otklonjen, ali prema utiscima sa staze, bolid deluje vrlo dobro izbalansiran i brz. Na tabelama sa vremenima nisu završili na samom vrhu, ali su konstantno bili u vrhu.
Alpha Tauri je napravio ogroman broj krugova, čak 370. Iako svojim tehničkim rešenjima nije izazvao previše pažnje, nije imao ni previše problema. Pierre Gasley bi trebao da u sezonu uđe još zreliji, a i Juki Tsunoda koji tvrdi da je fizički mnogo spremniji.
Alfa Romeo je za razliku od prva tri dana u Barseloni imao mnogo manje tehničkih problema, mada je imao zaustavljanja na stazi zbog problema sa hidraulikom. Sa jednim iskusnim vozačem i jednim početnikom Alfa Romeo je Bottasu prepustio posao razvoja automobila, dok je Zhou Guanyu skupljao kilometre u bolidu Formule 1.
Aston Martin je bio među timovima koji nije imao previše problema, ali je velika nepoznanica brzina bolida. Šta više, iz samog tima je stizalo malo komentara i informacija, a možda najzanimljvaija je stigla od vlasnika tima Lawrencea Strolla, koji je rekao da bi Aston Martin mogao razmisliti o sopstvenoj pogonskoj jedinici, umesto da se oslanja na kupovinu od Mercedesa.
Možda Alpine iz ugla šefa Red Bulla deluje brzo, ali deluje i da ima problema sa pouzdanošću. Potpuno novi agregat koji je razvio Renault nije dozvolio više od 299 krugova. Doduše, tim je radio i mnogi simulacija trke, Esteban Ocon je pre podnevnu sesiju drugog dana završio na prvom mestu po paklenoj vrućini, a i Fernando Alonso je pokazao da u, privremeno ružičastom, bolidu Alpine ima brzine i u noćnim uslovima na stazi pod reflektorima.
Williams ma tehničkih problema i to poprilično, i napravio je samo 258 krugova, uz požar na bolidu izazvan pregrevanjem zadnjih kočnica. Šef tima Jost Capito kaže da je u pitanju bio mali kvar koji je imao velike posledice, ali da tim 95% zna šta je izazvalo pregrevanje kočnica, i da je “glupo” spominjati razlog, koji je praktično proceduralan. Popravka bolida oduzela je dosta mogućeg vremena na stazi, ali je i činjenica da je poslednjeg dana Alex Albon napravio impresivnih 124 kruga (skoro dve dužine trke).
Tim Haas je nekako priveo kraju svoju predsezonu sa 252 kruga. Zbog agresije Rusije na Ukrajinu ostao je bez glavnog sponzora i jednog vozača još u Barseloni. Zbog problema u transportu opreme, tim je propustio prvo prepodne u Bahreinu, ali su na kraju kockice za američki tim počele da se slažu na mesto. Umesto Nikite Mazepina angažovan je iskusni Kevin Magnussen, koji je potpisao ugovor i odmah uskočio u bolid i izašao na stazu. Obzirom da kašnjenje opreme nije bila greška samog tima, FIA im je odobrila dodatno vreme na stazi, i činjenica je da je bolid Haas imao podosta problema, ali koji su brzo bili i otklanjani. Šta više, kada su bili na stazi, vozači su delovali i dosta brzo i stabilno. Naravno, tema vezana za tim Haas je da li će Mick Schumacher uspeti da bude brži od Magnussena dokaže svoj talent.
Show Comments