Ricciardo na vreme pobegao iz Renaulta

Prema planu Renaulta da skreše svoje troškove za dve mlijarde evra, nameće se pitanje da li je Ricciardo na vreme pobegao iz fabričkog tima Formule 1?

Foto: Renault F1 Team.

Renault će uskoro i zvančno saopštiti da je primoran na radikalne mere kojima će svoje troškove smanjiti za dve milijarde evra. Automobilski sektor je dramatično pogođen Covid-19 virusom i merama zatvaranja koje je prouzrokovao. Samo u Evropi, svom glavnom tržištu, Renault je zabeležio pad prodaje od 40 % u prvom kvartalu 2020. a samo u aprilu, pad prodaje dostigao je dramatičnih 80%. Prema informacijama iz Pariza, kompanija će biti prinuđena na radikalne poteze, otkaze i zatvaranje pogona uključujući i renovirani pogon Dieppe, namenjen za oživljenu marku Alpina, koja nije uspela da se nametne tržištu modelom A110. Pored toga, i modelna ponuda će biti sužena gašenjem nekih od slabije prodavanih modela.

Foto: Renault F1 Team

Kresanje troškova svakako podrazumeva i velikog „rasipnika“ fabrički tim Formule 1, koji osim što mnogo košta, ne donosi očekivane sportske rezultate. Iako ima manji budžet od Mercedesa, Ferrarija i Red Bulla, Renault F1 košta mnogo, a ostao je i bez McLarena, kupca pogonskih grupa, koji se vraća Mercedesu. Iako veći deo budžeta tima Formule 1 pokrivaju sponzori i do kolača iz zarade Formule 1, Renault i dalje mora da dodaje desetine miliona dolara godišnje, kako bi dopunio praznine.
Da li je daniel Rcciardo „namiriso“ mogućnost izlaska Renaulta iz F1, i nakon samo jedne sezone za upravljačem i druge koja još nije ni počela, pobegao u McLaren, koji očigledno više obećava? Evidentno, Renault je i ranije ulazio u Formulu , izlazio, pa se vraćao. Da li će i sada, u cilju smanjivanja troškova ponovo uraditi? Odgovor je moda hoće, a možda i neće. Za sledeću sezonu zamrznut je razvoj bolida i motora, uvodi se budžetski limit od 145 miliona dolara, što bi moglo pomoći Renaultu, iako ima sopstveni skupi programa motora, a izgubio je kupca. Svi timovi tek treba da potpišu novi Concorde sporazum, koji će zaradu iz Formule 1 među timovia deliti na ravnije časti nego do sada.

Foto: Renault Media

To znači da evidentno postoji nada da se Renault neće povući iz Formule 1. Međutim, osim činjenice da je ostao samo na jednom ne previše iskusnom vozaču Estebanu Oconu i bez Ricciarda, ostaje otvoreno pitanje da li šef tima Cyril Abiteboul najbolje radi svoj posao, i možda baš on bude među onima na kojima će se štedeti u troškovima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kia spremila EV koncept za sajam u Ženevi

Kia Motors Europe će na predstojećem salonu automobila u Ženevi predstaviti koncept električnog vozila ...

Novi SUV iz VW-a zove se Nivus

Novi kompaktni SUV iz Volkswagena zove se Nivus, a na tržište stiže u drugoj ...

Ko bi rekao, PSA profitabilniji od BMW-a i Mercedesa

Još uvek ima mnogo spremnih na omalovažavanje svega što dolazi iz PSA, ali ovaj ...

Petica za desetku – BMW 520d xDrive od 49.990€

BMW Serije 5 se tokom akcijskog perioda može kupiti sa velikim popustima i po ...

Lexus LC Concept debitovao u Detroitu

Na salonu u Detroitu, Lexus premijeno predstavio koncept kabrioleta LC Koncept prestižnog kabrioleta sugeriše ...

Honda ostaje u Formuli 1 do 2021.

Red Bull može (malo) da odahne, ugovor je produžen – Honda ostaje u Formuli ...