fbpx

Salon automobila u Ženevi pod znakom pitanja i 2021. godine?

Nakon otkazvanja Salona automobila u Ženevi ove godine zbog opasnosti od coronavirusa, pod znakom pitanja je opstanak ove manifestacije

Foto: Reuters

Nakon što je otkazan ovogodšnji salon automobila u Ženevi zbog izbijanja pandemije, pod znakom pitanja je i njegovo održavanje naredne godine, pa i sudbina ove manifestacije uopšte. Upravo zbog otkazivanja salona na samo par dana pre otvaranja, proizvođači su se okrenuli planu B, koji zapravo u tom trenutku nisu ni imali, i sve promocije noviteta preselili na neograničeno Internet nebo, koje dopire do svakog kutka planete. Neko brže, neko sporije, ali svako je sasvim uspešno promovisao ono što je imao, sa neuporedivo manji troškovima od onh koje iziskuje sajamski nastup, a sa neuporedovo većim efektima.
Iako opasnost od virusa Covid-19 de facto još postoji, uveliko se razmišlja o Ženevi 2021., a trenutna situacija nije ni malo ružičasta. Zapravo, prema trenutnoj finansijskoj situaciji organizatora salona, Ženeve 2021. neće ni biti. Naime, Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles (OICA) je tražila zajam od vlade Švajcarske vlade u iznosu od oko 16 miliona evra, što je zapravo neprihvatljivo od ove organizacije. U zvaničnom saopštenju stoji da bi iznos od 16.8 miliona franaka podrazumevao i predavanje manifestacije i njegovog koncepta kompaniji Palexpo SA, u čijem prostoru se održava događaj. Zapravo, OICA i postoji upravo da bi bila organizator i koordibator događaja i ovakav zahtev je u potpunom kontrastu sa osnovom postojanja OICA zahtev za pozajmicu je odbijen. Šta više, izlagači ženevskog salona su izrazili podršku ovakvom stavu vlade Švajcarske i ultimativno zatražili da OICA napravi plan oržavanja salona 2022. Ukoliko zaista ne bude salona automobila u Ženevi 2021. država Švajcarska će imati direktan udarac na ekonomiju, obzirom da je ovaj salon jedan od najiščekivanijih, koji svake godine okupi oko 10.000 novinara iz celog sveta i oko 600.000 posetilaca. Sa druge strane, neosporna činjenica da su svi proizvođači automobila uzdrmani globalnom pandemijom, da su svi postojeći planovi pali u vodu, i da u ovom trenutku malo ko može da predvidi stanja na tržištima na celoj planeti, i u skladu sa tim planira svoje poslovanje. Drugim rečima, proizvođačima automobila dobro dođe otkazivanje svih salona i pauziranje od milionskih troškova koje proiziskuju, pa ostaje više nego osnovano pitanje da li će ikome više trebati gigantski auto saloni u formatu u kojem su do sada bili.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Maserati uz GranTurismo Zeda obustavlja proizvodnju u Modeni

Nakon 12 godina proizveden je poslednji primerak Maserati GranTurisma, a pogon u Modeni priprema ...

3 sekunde uzbuđenja

Tresla se gora rodio se miš. Ono što je delovalo kao najbolji scenario za ...

Audi organizuje uživo online prenos koncerta solidarnosti

Audi organizuje uživo online prenos koncerta solidarnosti 14. aprila 2020. od 20 časova  Violinistka ...

BMW električna vozila na Mašinskom fakultetu u Beogradu

U petak 21. aprila u okviru konferencije “Električna vozila – budućnost u saobraćaju“ održane ...

Na zapadu ništa novo – Mercedesima prvi red

U kvalifikacijama za Veliku nagradu Španije ništa novo – prvi startni red za vozače ...

Rešenje do septembra ili bankrot za salon u Ženevi

Ako se do septembra ne nađe rešenje, organizatoru salona automobila u Ženevi preti bankrot ...