fbpx

Renault rizikuje revoluciju ako angažuje Alonsa

Fernando Alonso se sve više pominje kao kandidat za mesto u Renaultu, ali bi njegovo angažovanje moglo izazvati revoluciju

Fernando Alonso, Photo: Steven Tee/McLaren

Fernando Alonso se sve više pominje kao mogući kandidat za upražnjeno mesto u bolidu Renault Formule 1, koje za sezonu 2021. nastaje odlaskom Daniela Ricciarda u McLaren. Ništa sporno, to bi Alonsu bio treći angažman u Francuskom timu Formule 1, od kojih je jedan angažman pretvorio u dve titule šampiona sveta, dok drugi nije bio ni približno uspešan. O angažmanu Alonsa oglasio se i šef tima Cyril Abiteboul, a prema njegovoj intonaciji, deluje da je realizacija veoma izvesna. Tačnije, potvrdio je Alonsa kao opciju, što znači da se sa njim pregovara.
Samo, dovođenje dvostrukog šampiona košta mnogo, a u planu Renaulta stoje radikalne mere štednje i optuštanje hiljada radnika. Angažovanje skupog vozača i ulaganje miliona u njegovo dovođenje u kontradikciji je sa štednjom. Šta više, takav trošak bi moga izazvati pravu revoluciju među zaposlenima koji strepe za svoj posao.

Foto: Renault Formula 1

Bivši šef tima (od 1989. do 1992.) Ferrari F1 Marco Andrea Zecchi, za L’Equipe kaže da bi “polivanje” Alonsa kešom u vreme ozbiljne i duboke krize moglo isprovocirati revoluciju među zaposlenima u Renaultu. Sindikati bi se mogli pobuniti i sve bi moglo dobiti proporcije prave revolucije i pobune. Međutim, prema Zecchiju, ako bi uprava Renaulta postavila angažman Alonsa u prave okvire, potencijalne tenzije bi mogle biti izbegnute. “Ako bi uprava prezentovala poslovni plan Renaulta i sve nove projekte i planove tako da Alonsa vidi kao isplativog ambasadora marke, moglo bi postati lakše za prihvatiti od strane radnika”.
U osnovi, i iz ugla Alonsa odluka da li da se treći put vrati u Renault nije jednostavna. Poznat je njegov stav da bi se u Formulu 1 vratio samo u pobedničkom automobilu. Renault nema pobednički automobil, a šta je za sezonu 2020. pripremio tek ćemo videti početkom jula Ako se ispostavi da bolid nije dobar, zbog zamrzavanja razvoja bolida za sezonu 2021. Alonsa bi moga dočekati loš bolid koji se ne može “popraviti”. Naravno, postoji i mogućnost da je potpuno suprotno i da je žuto-crni automobil čudesan i najbrži na gridu. Niko zapravo ne zna šta je napravio za sezonu koja zbog pandemije nije ni počela. Za Alonsa novac možda ne igra presudnu ulogu, ali svakako svoje usluge neće staviti nikome na raspolaganje, bez adekvatne finansijske stimulacije.
Sve ovo znači da Renault mora biti oprezan, ako planira da još dugo bude u Formuli 1, kako barem zvanično tvrdi, ali to ne znači da je to cela istina. To smo u Formuli 1 odavno naučili.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi otkrio spektakularnu Grandsphere kupe – limuzinu

Nakon Skysphere kabrioleta Audi je otkrio i drugog člana konceptne porodice, spekatakularnu kupe limuzinu ...

Renault 4 debitovaće 17. oktobra

Renault 4 debitovaće 17. oktobra na salonu u Parizu, a objavljeni tizer najavljuje naslednika ...

Ne maši ručicama u LeMansu!

Strasti i analize nakon LeMansa se još nisu stišale. Trećeplasirana posada u generalnom plasmanu ...

Stiže Toyota GR Supra sa 2.0 motorom

Godinu dana nakon svetskog debija GR Supre, Toyota najavljuje novu verziju sa manjim 2.0 ...

Novi BMW Serije 1 na finalnom poliranju

Na test stazi Miramas u južnoj Francuskoj BMW “udara” završni “glanc” novoj Seriji 1. ...

Audijev najbrži kabrio ikada

Audi je predstavio svoj najbrži kabriolet ikada. R8 Spyder V10 Plus. Iza podugačkog imena ...