Nije tajna da AMG priprema elektrifikaciju svojih modela, a jedno rešenje na struju će doneti velike prednosti

Mercedesovo odeljenje za visoke performanse AMG radi na elektrifikaciji, to nije nikakva novina. Najavljeni AMG 73 modeli imaće oko 800 KS uz pomoć plug-in tehnologije, a i AMG One, koji se polako ali sigurno rađa imaće eletrifikovani derivat pogonske grupe iz Formule 1 sa četvorocifrenom snagom.
Samo, ekipa iz Affalterbacha radi na mnogo čemu, a jedno rešenje koje se uveliko priprema treba da pošalje “turbo rupu” u zaborav. U saradnji sa specijalistom za turbo kompresore, firmom Garrett Motion AMG razvija e-turbo, koji je kao koncept preuzet iz Formule 1, a trebalo bi da preuzme ponajbolje od malog turbo kompresora sa brzim odzivom, i velikog sposobnog da u usis motora “ugura” veliku zapreminu vazduha za maksimalne performanse.

Novi turbo ima kombinaciju pogona od izduvnih gasova i malog elektro motora smeštenog na pogonskom vratilu koje povezuje turbinsko kolo na izduvnom i kompresorsko kolo na usisnom sistemu. Motor je prečnika samo 4 centimetra, i pogoni osovinu dok pritisak izduvnih gasova ne postane dovoljan da preuzme pogon kompresora. Iako je mali, ovaj elektromotor potpuno eliminiše turbo rupu, agregat dobija mnogo više nage na nižem broju obrtaja i raspolaže veći obrtnim momentom. Optimalni protok vazduha je obezbeđen u celom rasponu obrtaja, obzirom da turbo-kompresor može da se zavrti do 170.000 o/min.

Mercedes-AMG još nije otkrio koji model će biti prvi “maneken” sa e-turbom, AMG GT 73 ili možda Black Series?. Tobias Moers, bivši šef AMG-a, koji je će od avgusta biti CEO Aston Martina, obećao je da će Black Series imati nešto drugačije u svom motorskom prostoru, što ranije nikada nije bilo, ali nije otkrio šta. Ostaje nam da sačekamo i vidimo o čemu se radi.
Show Comments