Mazda polako ali sigurno patentira nova rešenja, koja najavljuju da bi bi već naredna generacija modela 6 moga biti iznenađenje
Mazda nekoliko godina unazad patentira razna tehnička rešenja, i to većinom sklopove i sisteme koji se nalaze u premijum vozilima. Preciznije, među patentima koji ponajviše bude znatiželju su oni koji se odnose na redni šestocilindarski motor, osmostepeni automatski menjač i kompletnu platformu sa pogonom na zadnjim točkovima. Prema nezvaničnim navodima koje je objavio Car&Driver, nova Mazda 6 stiže krajem 2022. godine i to sa uzdužno postavljenim motorom i pogonom pozadi. Dizajnom bi se nova “Šestica” mogla snažno nasloniti na nagrađivani u više nego elegantni Vision Coupe koncept iz 2017. a rezultat svega ovoga mogla bi biti jedna sasvim drugačija Mazda 6, koja bi pripadala sasvim drugačijem segmentu.
Sam proizvođač je već najavio da će svoju Sky Activ X tehnologiju samopaljenja u benzinskim motorima primeniti i na redni šestocilindraš, ali je isto tako stigla i zvanična potvrda da će se u mazdine modele useliti i redni šestocilindarski dizel, blagi hibrid i plug-in hibrid.
Logično je i da Mazda, u osnovi mali proizvođač, neće razvijati tako složenu platformu za samo jedan model, i da će se na njoj naći još dosta toga. Šta više, ne treba zaboraviti i na dosta ozbiljnu povezanost Mazde i Toyote, pa neće biti preveliko iznenađenje ako bi se na novoj platformi Mazde našao model pod markom Lexus, a možda čak i naredna generacija toyotine limuzine Camry.
Show Comments