Za svojih 100 godina Ford F-150 bio je sve i svašta, ali nije bio elektrifikovan
Legenda ponude Forda, a i automobilizma, čuveni full-size pick-up F-150 bio je sve i svašta, ali nikada elektrifikovan. Sve do sada, kad je uz restilizaciju dobio i hibridni pogon. Za modelnu 2021. godinu, F-150 je dobio brojne izmene i unapređenja, ali po prvi put u svojoj istoriji, li i istoriji “Plavog ovala” i hibridni pogon.
Definitivno najveća novina je pogon. Za pogon sa unutrašnjim sagorevanjem zadužen je V3 3.5 litarski EcoBoost sa dva turbo kompresora, kojem pomaže elektromotor od 47 KS, koji se napaja iz litijum-jonske baterije od 1.5 kWh. Sa ovom pogonskom kombinacijom Ford kaže da je pick-up sa najvećom snagom i obrtnim momentom, autonomijom od preko 1.100 kilometara sa jednom rezervoarom i sposobnošću da povuče više od 6 tona.
Nismo zaboravili da navedemo koliko je to snage i obrtnog momenta. Proizvođač ih nije objavio. Takođe, nije objavio ni da li ima izmena po pitanju snage ostalih pogona koji će se moći kupiti u F-150, a to su 2.7 i 3.5 EcoBoost, atmosferski 5.0 V8, 3.0 turbodizel i bazni pogon benzinski 3.3 V6. Iz sve pogonske opcije umesto dosadašnjeg šestostepenog stiže desetostepeni automatski menjač.
Ono što znamo je da je eksterijer dobio nova LED svetla napred i pozadi, a napred su novi povišeni odbojnici. Iako je reč o restilizaciji, Ford tvrdi da su svi paneli na karoseriji novi, uz podatak da je trag točkova proširen za 2 cm. Kupcima će biti ponuđeno čak 11 verzija grila hladnjaka, a sve su opremljene aktivnim “škrgama” radi manjeg otpora vazduha. Takođe, ne previše aerodinamični F-150 dobio je i aktivni spliter vazduha (koji se naziva “Air dam”) na donjem delu prednjeg odbojnika, koji se automatski izvlači pri 65 km/h, uvlači za 2 cm pri manjim brzinama ili uvlači potpuno pri off-road vožnji. Ford tvrdi da ovaj uređaj za 3% smanjuje aerodinamičke otpore.
Novi Ford F-150 će što standardno, što opciono biti ponuđen sa čak 10 vozačkih asistencija uključujući Active Drive Assist koji donosi autonomnu vožnju na autoputu, ali uz nadzor vozača, čiju budnost prati kamera uperena ka vozaču. Između ostalog, zanimljiv je sistem nadzora pri ulasku u raskrsnicu koji otkriva saobraćaj pri skretanju levo, i automatsko kočenje pri vožnji unazad, i sistem zaustavljanja vozila posle sudara.
U enterijeru je dosta toga novog, uključujući digitalnu instrument tablu sa ekranom dijagonale 12” i veći 8” ekran multimedije, koji zamenjuje dosadašnji 4.2”. Viši paketi opreme dobiće još veći višenamenski ekran od 12”. Svi infotejment sistemi bazirani su na Sync 4 sistemu, koji je dva puta brži od dosadašnjeg Sync 3. U ponudu stiže i novi B&O audio sistem sa osam zvučnika, dok je u visokim paketima opreme ponuđen B&O sistem sa čak 18 zvučnika
I tovarni prostor je unapređen. Pre svega bolje je osvetljen, uključujući i rampu, odnosno vrata, a generator za napajanje eksternih potrošača će opciono imati kapacitet od 2.0 kW, 2.7 kW, ili čak 7.2 kW uz hibridni pogon.
Pozadi se nalazi i jedna od čak osam kamera koliko F-150 može da ima, a deo je asistencije za vožnju unazad sa prikolicom.
Osveženi, odnosno dobrim delom novi Ford F-150 počinje da se prodaje na jesen a do tada će se saznati i snage pogonskih opcija, kao i nove cene popularnog velikog pick-upa.
Show Comments