fbpx

Jaguar Land Rover i Cambridge univerzitet razvijaju novu generaciju ekrana, kojima neće trebati dodir

U većini aktuelnih vozila prisutni su multimedijalni i višenamenski ekrani osetljivi na dodir. Iz modela u model rastu po veličini, kvalitetu rezolucije i i zadacima koje podržavaju, ali jedna stvar ostaje – slabije ili jače moraju se dodirnuti prstom, mada sve više dolaze sistemi koji podržavaju glasovne komande i komande pokretom. Iako su uglavnom dobro opšteprihvaćeni, aktuelni ekrani nisu savršeni. Ako ih koristi u toku vožnje, vozač mora dobar deo pažnje i pogleda posvetiti ikonama na ekranu, a često je pri iole neravnoj putnoj podlozi teško „pogoditi“ pravu ikonu. Šta više, kada se na višenamenski ekran smeste i osnovne funkcije provetravanja i klimatizacije, čak i jednostavna operacija korekcije temperature znači traženje te funkcije po ekranu i odvraćanja pažnje od upravljanja vozilom. Iz JLR-a porede komandovanje infotejmentom sa ekranom na dodir sa promenom muzike na pametnom telefonu ali u trku.
Jaguar Land Rover u saradnji sa univerzitetom Cambridge, radi na potpuno novoj generaciji ekrana osetljivih na dodir, koji će raditi bez dodira. Kompanija kaže da će nova generacija ekrana biti nastavak onoga što JLR već nudi u svom najnovijem modelu Defender, koji već sada koristi sistem senzora koji prate vozača, i njegove komande pogledom ili pokretom.
Testovi u eksploataciji novih rešenja predvidivih komandi dodirom pokazuju da tehnologija omogućava smanjenje potrebne fizičke interakcije sa ekranom za čitavih 50%, što značajno utiče na bezbednost vožnje. Spram aktuelne globalne pandemije, JLR podseća i na sanitarne efekte, obzirom da je potrebno mnogo manje, ili uopšte nije potrebno dodirivati ekran i ti time „sejati“ bakterje.
Novi sistem koji razvija JLR deo je Destination Zero koncepta, u kojem je kopanija sebi zadala zadatak da vozila budu funkcionalnija i bezbednija za upotrebu i ekološki još prihvatljivija od zakonskih normi. U okviru ovog koncepta u modele Range Rover i Range Rover Sport se već ugrađuju 3D HUD, Smart Wallet sistem za signalizaciju udarnih rupa i jonizator kabinskog vazduha.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nova era u strategiji motora VW Grupe

Za razvoj V6 agregata i gorivnih ćelija zaduženo je 2500 inženjera u audijevom Neckarsulm ...

Leclercu u Ferrariju pol pozicija u Monaku

Uz rizik da smo već videli najzanimljivije, kvalifkacije za Veliku nagradu Formule 1 Monte ...

Ima li vozača u automobilu?

Pre trideset godina, eksperimentalni kombi je bio u stanju da sam upravlja, ubrzava i ...

Mark Wahlberg uskoro postaje Chevroletov diler

Poznati holivudski glumac, Mark Wahlberg, koji je u svojoj karijeri bio među ostalom i ...

27 modela iz VW Grupe na MEB platformi

VW, Audi, Skoda i Seat će imati 27 modela na MEB platformi Volkswagen tvrdi ...

Tesla započinje proizvodnju Modela 3 u Kini ovog meseca?

Pre pet godina, CEO Tesle, Elon Musk, najavio je da će kompanija blagovremeno otvoriti ...