fbpx

Nissan Juke – porastao i sazreo

Nissan Juke je bio među rodonačelnicima B SUV segmenta, i zubu vremena odolevao skoro deceniju – konačno je stigla druga generacija

Zvuči neverovatno, ali prvi Nissan Juke pojavio se 2010. godine, i potrajao čitavu večnost – sve do današnjih dana. Kada je prvi put ponuđen kupcima, Nissan je krenuo u (tada) nepoznato. Mali i povisoki hatchback bio je nešto između B segmenta i „kvazi“ terenca, potpuno nekonvencionalnog izgleda i diskutabilne funkcionalnosti. Dok su se jedni oduševljavali njegovim izgledom, drugi su okretali glavu na drugu stranu. Niti pravi gradski, niti terenski, niti porodični, Juke gotovo da nije imao direktne konkurencije. Ali, više „štosan“ nego objektivno jako dobar, očigledno je bio privlačan nekima i dostigao je vrtoglavu brojku od prodatih preko milion komada. I tako celu deceniju. Dok je Nissan odlagao drugu generaciju, a kupci je čekali, stigla je (mnogo)brojna konkurencija iz praktično svih marki i kvalitativnih segmenata, kojih se na spisku sada može naći više od 30.
Nissan je zaista bio na muci u kom pravcu da usmeri novi Juke. Da li da ga poveća, obogati, osiromaši, podigne, spusti, učini konvencionalnijim ili još nekonvencionalnijim. U B SUV segmentu pravi je pakao od ponude i konkurencije, ali i pomame za gradskim „terencima“ koji ništa više nisu terenci od nekadašnjeg zastavinog Yuga.
Da li smo se privikli na imidž Jukea tokom godina ili je u drugoj generaciji malo ipak umekšan teško je odlučiti. Najkarakterističniji prednji deo izgubio je „izbuljene“ oči, dobio je gril hladnjaka kakav se nalazi na X-Trailu i Qashqaiju, i očigledno igra na kartu sličnosti kojom će zadržati i svoje dosadašnje kupce. Da, ipak, Nissan je krenuo malo konvencionalnijim putem, mada svakako ne i dosadnim. Juke i dalje ima svoje prepoznatljive „hifne“ na zadnjem delu, osnovne crte prve generacije se naziru, ali dosta svežije i dinamičnije.
Da bi ga napravio funkcionalnijim, da bi se mogao pohvaliti sa malo više prostora za putnike ali i prtljag Nissan je mogao jednostavno povećati Juke, samo tada bi izgubio svoju gradsku praktičnost, koju niko nikada nije osporavao. Međutim, nije, ne jako. Novi Juke duži je 75 mm, ali ima povećan međuosovinski razmak za velikih 106 mm.

U „prevodu“, osovine su pomerene prema odbojnicima, unutrašnji blatobrani koji oduzimaju prostor su pomereni unapred i unazad, i novi Juke se, barem u fabričkim brojkama, može pohvaliti sa više prostora u kabini i znatno većim prtljažnikom.

Subjektivno, da, kabina jeste nešto prostranija, ali nemojmo se zavaravati da je Juke postao „lađa“. U osnovi, prostora napred ima prijatno dovoljno, a se pozadi mogu smestiti dve odrasle osobe konfornije nego do sada, mada svakako neće moći baš da “ispruže” noge. Koristan detalj je da se vrata spuštaju skroz preko pragova, pa pragovi uvek ostaju čisti, kao i nogavice vaših pantalona.
Ono što je objektivno, prtljažnik je sa 355 litara porastao na dosta upotrebljivije 422 litre, a sa jednostavnim i lakim preklapanjem zadnjeg naslona raste na preko 1.100 litara. A objektivno, čak i u prtljažniku, novi Juke deluje kvalitetnije i preciznije napravljen.
Ono što je definitivno ponajviše napredovalo u Jukeu, i što ponajviše i vrednujemo je obrada i oprema enterijera. Testirani model jeste bio u visokom Tekna paketu opreme, međutim, paket opreme ne utiče na evidentno kvalitetnije materijale armature, oplata na vratima i uređenje prostora između sedišta. Sedišta su drugačije oblikovana, odlično dimenzionisana, čak možda i previše ambiciozno masivna, ali ono što je jako nedostajalo u prvoj generaciji, konačno je ispravljeno – upravljač je podesiv i po dubini, i samim tim se vozaču obezbeđuje mnogo bolje prilagođavanje i udobniji položaj sedenja.
Instrument tabla nije digitalna ni u opcijama, ali se zato uz više pakete opreme dobija velik 8.0“ višenamenski ekran visoko postavljen na armaturi u tablet stilu. Između analognih instrumenta je dovoljno veliki višenamenski ekran sa dobrom grafikom, pa kompletna digitalna tabla u osnovi i ne nedostaje.

A ono što svakako vredi doplate od 650 evra je Bose audio sistem sa osam zvučnika, uključujući i ugrađene u naslone za glave prednjih sedišta. Ne samo „pomodno“ nego i funkcionalno kada je uživanje u muzici visoko na spisku želja. U svakom slučaju, enterijer novog Jukea je značajno kvalitetniji i prijatniji, a kabina sasvim solidno organizovana.
Nissan Juke druge generacije nije tehnološko čudo kada je mehanika u pitanju. Prednje oslanjanje je standardno Macpherson tipa sa opružnim nogama, pozadi je torziona osovina, a dok se ne pojavi hibridna ili neka snažnija opcija, nema glavobolje oko izbora pogona – postoji samo jedan. DIG-T trocilindarski turbo benzinac radne zapremine 1.0 biće dobra vest prilikom registracije vozila, a sa 117 KS i 180m Nm, trebao bi biti dovoljan, uz komfor koji najavljuje sedmostepeni DCT menjač.
I u vožnji Juke je sazreo. Iako visok, u krivinama se ne naginje, upravljanje je veoma direktno i precizno i vozna dinamika je dobro ukomponovana. Samo, od malog trocilindraša ne treba očekivati čuda. I uz sport mod vožnje potrebno je ozbiljno pritisnuti papučicu gasa ako se želi uverljivije ubrzavanje, ali ni tada nije fascinantno. Juke sa 1.0 motorom nije jurilica i to od njega ne treba ni očekivati. Za ubrzanje do 100 km/h potrebna je 11.1 sekunda, mada, su međuubrzanja potrebna prilikom preticanja sasvim solidna.

Sedmostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom (DCT), koji podiže cenu za 1.900 evra donosi komfor i nerazmišljanje o „šaltanju“, ali ne fascinira svojim uglađenim radom, i ume da bude neodlučan pri malim brzinama, pa i polasku iz mesta koji ume da bude uz trzaj. Koga ne mrzi da se bavi manuelnim menjačem i papučicom kvačila, može lepo da uštedi ako se odluči za klasiku.

Ipak, Juke, iako mali i visok, a u Tekna opremi „posađen“ na ogromne točkove od 19“ je udobno i pristojno tiho vozilo, čije osnovno okruženje je grad, ali se ne boji otvorenog puta. Šta više, uz opcioni ProPilot paket dobija se dosta vrlo efikasnih vozačkih asistencija i delimično autonomna vožnja. Obzirom da Juke nije šampion po preglednosti unazad, svakako preporučujemo i 360 kameru, koja blaga vredi na skučenim parkinzima. Jedino, iako malen, sa malim motorom, Juke nije impresivno ekonomičan i u kombinovanoj vožnji u gradu i van grada potrošnja će biti između 6.5 i 7.0 litara.
Novi Nissan Juke, malo je porastao, ali jako je sazreo. Činjenica je da je u svom segmentu dobio mnogobrojnu konkurenciju, ali ima čime i da odgovori na izazove. Gotovo pa možemo biti sigurni da oni koji su do sada imali Juke, nemaju nijedan razlog da od njega odlaze, a oni koji u B SUV modelu vide vozilo po svom ukusu i potrebama, biće potpuno zadovoljni. Testirani model u Tekna opremi, koja je poprilično bogata trenutno košta 21.500 evra, što je poprilično manje od cene sa kojom je startovao na tržištu Srbije, dok se u početnim Visia paketima opreme, može kupiti od nešto ispod 17.000 evra.

Model

Nissan Juke 1.0 Tekna

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.210/ 1.800/ 1.595
Međuosovinski razmak (mm)

2.636

Masa vozila (kg.) 1.210
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

/

Zapremina prtljažnog prostora (l)

422/1.191

Motor

Benzinski/turbo

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila

3

Radna zapremina (ccm)

999

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

86/ 117 pri 5.250 o/min

Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 180 od 1.750 o/min
Menjač

Sedmostepeni DCT

Ubrzanje 0-100 km/h

11,1

Maksimalna brzina km/h

180

Prosečna potrošnja na testu l

6.8

Cena testiranog modela 21.500 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW X3 ili prvi ili će biti problema

Harald Krueger CEO BMW grupe u Americi izjavio je da će novi X3 biti ...

Da li će Tavares spasiti Alfa Romeo?

Da li će Tavaresova ljubav prema auto sportu spasiti Alfu, i učiniti ono što ...

Prvi čovek modernog Camara će raditi na električnim vozilima

Čovek koji stoji iza poslednje dve generacije Chevrolet Camara, Al Oppenheiser, uskoro će predvoditi ...

Caterham Super Seven 1600 se vratio

Super Seven legendarni model i čedo osnivača Lotusa Colina Chapmana vratio se u verziji ...

Formula 1 – velike personalne promene u Aston Martinu

Formula 1 – velike personalne promene u Aston Martinu dovode na čelo projekta iskusne ...

BMW gasi Seriju 2 Active Tourer

BMW Serije 2 Active Tourer i Gran Tourer neće doživeti svoje drugo izdanje Pandan ...