fbpx

Osvežena Toyota C-HR – novi motor za više sreće u vožnji

Toyota je blago osvežila svoj kompaktni crossover, ne toliko estetskim izmenama koliko novim i snažnijim hibridnim pogonom

C-HR, kompaktni crossover u ponudi Toyote je mnogo što-šta. Osim što je japanski gigant učlanio u veliki klub onih koji kupcima nude razne verzije asfaltnih kvazi terenaca, pokazao je da Toyota ume da napravi hrabro i avangardno dizajnirani model. Iako nisu svi oduševljeni dizajnom ovog 4.39 m dugog hatchabcka, prodajni rezultati govore nešto sasvim drugo. Jednostavno, CH-R, izgledom toliko atipična Toyota se jako dobro prodaje od 2016 od kada je stigla na tržište, a teško da se može reći da nema konkurenciju. Ima je, i to u velikom broju.
Za 2020. Toyota je osvežila svoj kompaktni SUV. Obzirom da su promene relativno teško uočljive, čak nam deluje da je ova restilizacija iskorišćena za nešto drugo – uvođenje novog, snažnijeg pogona. Ipak, na C-HR-u za evolucije 2020. blago je izmenjen oblik prednjih svetala, oštre linije oko njih su malo ublažene, a maglenke su šire postavljene u novom odbojniku.

Ipak, prepoznatljiv ostaje veliki spojler na petim vratima, koji Toyota previše ne elaborira, ali ipak deluje da je morao biti tu na samo zbog stila nego i zbog ozbiljnije aerodinamičke uloge. Možemo samo da pretpostavimo da je poprilično velikim i atraktivnim spojlerom doterana aerodinamički nezahvalna forma kratkog monovolumena. Zapravo, Toyota C-HR jeste i monovolumen i hatchback i kupe, a na sve to i corssover, odnosno u prevodu, “štosan” autić za mlađu populaciju kupaca koji voli avangardu.
U enterijeru nema previše novina, osim oplata na vratima koje imaju romboidni uzorak i zaista, inače nemaštovitoj plastici, daju malo produhovljenosti. Ponuda prostora napred je dobra, a Toyota se pozabavila prednjim sedištima i njihovom udobnošću, tačnije njihovim materijalima, ali rezultat je malo unapređena udobnost.

Međutim i dalje ostaje osećaj potrebe za mogućnošću da se sedišta spuste za još koji centimetar naniže, pogotovo za visoke vozače i suvozače. Na zadnjoj klupi za kolena ima iznenađujuće mnogo mesta, međutim, osobe preko 180 cm visine nailaze na manjak prostora za glave, što je definitivno posledica želje dizajnera da C-HR bude i kupe, pa krov vozila rano počinje da se spušta nadole.

Kabinski prostor Toyote C-HR dobro je organizovan, i ne deluje jeftino, u čemu umnogome pomaže imitacija kože ali uspela, na armaturi. Mada, testirani model u oznaci svog paketa opreme ima i dodatak Alkantara, obzirom na sedišta presvučena ovim u osnovi sintetičkim, ali vrlo prijatnim materijalom, zamenom za kožu.
Sa 358 litara, prtljažnik svakako nije rekorder u ovom gabaritu vozila, a pogled ispod poda prtljažnika otkriva prilično masivnu konstrukciju od stiropora u koju je smeštena povelika baterija, set za reparaciju pneumatika sa kompresorom i praktičan, mada ne prevelik prostor za odlaganje vlažnih ili prljavih stvari.
Instrument tabla i dalje u osnovi analogna, uz specifični indikator koji umesto broja obrtaja zapravo pokazuje potrošnju energije i ekonomičnost vožnje, dok je u sredini vozaču sasvim dovoljni digitalni prikaz putnog računara na ekranu od 4.2”. Ono što je ipak važnije, unapređen je operativni sistem infotejmenta, koji sada podržava i Apple Carplay i Android Auto sisteme, a unapređena je i grafika 8” ekrana postavljenog visoko na armaturnoj tabli.

U osnovi, možda ne na vrhuncu aktuelnih tehnoloških digitalnih instalacija, ali svakako pregledno, funkcionalno i jednostavno za korišćenje.
U mehaničkom smislu u Toyotu C-HR se po pitanju oslanjanja i ogibljenja nije useljavalo ništa novo. Platforma ovog kompaktnog crossovera je preuzeta od druge generacije modela Prius. Prednje oslanjanje su Macpherson opružne noge, dok su pozadi dvostruka trouglasta ramena. Međutim, u pogonskom smislu za drugi deo životnog veka C-HR-a stiglo je veliko i značajno unapređenje – potpuno nova pogonska jedinica, koja ima za zadatak da mali SUV unapredi tamo gde je bio najslabiji – dinamičnosti.

Motor sa unutrašnjim sagorevanjem sada ima zapreminu od 2.0 litara, i dalje radi po Atkinson principu, a umesto jednog u C-HR-u sada rade zapravo dva elektro motora, od kojih je jedan zadužen za pogon a drugi za rekuperaciju električne energije. U ukupnom bilansu koji zapravo jedino i zanima vozača, umesto 120 KS koliko je do sada imala hibridna verzija ovog crossovera, sada je na raspolaganju obećavajućih 184 KS.
Tek u vožnji se shvati koliko je ovaj mali, a sa 1.525 kg ne baš lagani crossover dobio sa 64 KS više. Uz CVT menjač on i dalje mekano ubrzava, uz kontinuiran zvuk motora u visokim obrtajima, ali subjektivno, potrebno je daleko manje pritiskati papučicu gasa da bi se dobilo željeno ubrzavanje. Šta više, deluje i da je nivo buke niži nego kod slabije verzije, mada je pri konstantnim brzinama C-HR svakako tih.

Brojke kažu da C-HR 2.0 Hybrid do 100 km/h ubrzava za skoro tri sekunde kraće u odnosu na takođe hibridnu verziju, ali sa 1.8 litarskim SUS motorom. Pored toga što sprint do 100 km/h sada traje 8,2 sekunde i među ubrzanja prilikom preticanja su daleko uverljivija i bez glasnog negodovanja motora. Snažnija 2.0 verzija i dalje na putnom računaru ume da pokaže potrošnje od oko 4.4 litara u gradskoj vožnji, mada evidentno je nešto manje ekonomična, i u proseku se može računati sa potrošnjom od oko 5.2 litre.
Iako sa poprilično snage, Toyota CH-R nije previše tvrdo trimovana, mada je daleko od mekanog. U procesu osvežavanja modela dobila je novo ogbljenje i drugačiju postavku amortizera, pa sada deluje preciznije i rafiniranije u odnosu na dosadašnji model. Upravljanje je direktno i vrlo odlučno. Ono o čemu evidentno treba voditi računa je dosta loša preglednost unazad, pa su kamera za vožnju unazad, i sistem upozorenja na saobraćaj u mrtvim uglovima više nego dobrodošli elementi koji povećavaju bezbednost. Naravno, kao u u drugim modelima nove generacija kao što je Corolla, Toyota je i za C-HR obezbedila Safety Sense bezbednosni paket koji podrazumeva adaptivni tempomat sa radarom, asistenciju za održavanje kolovozne trake, prepoznavanje prepreke sa kočenjem, parking senzori sa automatskim kočenjem i još dosta toga.
Testirani model C-HR bio je ne samo sa najsnažnijom mogućom pogonskom kombinacijom, nego u C-Lub Alcantara Assist paketu opreme, što znači gotovo maksimalno opremljen, mada Toyota nudi još jedan paket iznad C-Hic. To znači da se ni u startu ne može očekivati da je ovo jeftino vozilo. Trenutna cena sa hibridnom subvencijom u iznosu od 2.500 evra za testirani model je 31.000 evra.

Model

Toyota C-HR 2.0 C-LUB

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.310/ 1.795/ 1.565
Međuosovinski razmak (mm)

2.640

Masa vozila (kg.) 1.525
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.930

Zapremina prtljažnog prostora (l)

358

Motor

Benzinski

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila

4

Radna zapremina (ccm)

1.987

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

152/ 100 pri 6.000 o/min

Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 190 od 4.400 do 5.200 o/min

Elektromotor

Snaga

109 KS

Maksimalni obrtni moment

202 Nm

UKUPNA SNAGA POGONA

184 KS

Menjač

CVT

Ubrzanje 0-100 km/h

8,2

Maksimalna brzina km/h

180

Prosečna potrošnja na testu l

5.4

Cena testiranog modela 31.000 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Fieste RS ipak neće biti, tvrdi Fordov šef dizajna

Pre samo dve nedelje, šef Ford Performance, Leo Roeks, je nagovestio o mogućnosti Fieste ...

5 Euro NCAP zvezdica za Renault Captur

Novi Renault Captur je osvojio maksimalnih pet zvezdica za sigurnost na testiranjima Euro NCAP-a, ...

Najekskluzivniji BMW model stigao je u Srbiju

U Beogradu je predstavljen jedan od nestrpljivo očekivanih modela BMW game – Serija 8 ...

Renaultov SUV coupe stiže i kod nas kao Megane Conquest

Renaultov SUV coupé atletskih linija i dinamičnog karaktera stiže na evropsko tržište opremljen naprednom ...

BMW M4 CS – skupa jurilica

BMW M4 CS je imao svoj svetski debi pred publikom na sajmu automobila u ...

Volkswagen pravi poređenje prve i poslednje generacije Jette

Volkswagen Jetta je trenutno u svojoj sedmoj generaciji, a kako bi istakao napredak u ...