fbpx

Škoda Enyaq iV spremna za septembar

Škoda će u Pragu predstaviti Enyaq iV svoje prvo potpuno električno SUV vozilo 1. septembra 2020.

Enyaq iV označava početak nove ere za češkog proizvođača automobila, zbog čega brend pravi značajan iskorak kada je dizajn u pitanju. Emotivne linije i izbalansirane i dinamične proporcije kombinuju se u prvom škodinom modelupostavljenom na MEB platformi Volkswagen Grupe. Enyaq iV nudi veliku prostranost enterijera i zabavno iskustvo vožnje.
Karl Neuhold, rukovodilac sektora za dizajn eksterijera u Škodi objašnjava jedinstvenost karakteristika dizajna modela.
Enyaq iV je prva Škoda vozilo bazirana na modularnoj električnoj platformi. Kako se škodin
dizajnerski jezik razvijao sa ovim vozilom?
Karl Neuhold: Sa modelom Enyaq iV, ponovo smo radili na razvoju emotivnog dizajnerskog jezika koji je karakterističan za modele Scala, Kamiq i četvrtu generaciju modela Octavia. Enyaq iV takođe sadrži karakteristične linije, čiste površine i kristalne elemente. Njegove proporcije, svakako se razlikuju od prethodnih SUV modela: Enyaq iV ima kraći prednji deo i izduženu liniju krova. To stvara dinamičan izgled i pretvara ga doslovo u „spejs šatl“.
Kako biste u nekoliko reči opisali dizajn prve Škode koje je od samog početka razvijana kao potpuno električno vozilo?
Neuhold: Dizajn modela Enyaq iV je progresivan, uravnotežen i samouveren. Nove proporcije daju mu posebnu dinamičnost i prostran enterijer. Veliki točkovi i klirens ostavljaju snažan utisak SUV-a.
Šta, po Vašem mišljenju, predstavlja vrhunac dizajna kada je model Enyaq iV u pitanju?
Neuhold: Definitivno prednji deo. Svesno ističemo karakterističnu Škoda rešetku na našim električnim vozilima, jer je ovo prepoznatljiva karakteristika brenda. Na modelu Enyak iV postavljena je dalje napred i uspravnija je, što još više naglašava snažan izgled. Full-LED matrix farovi i dnevna svetla takođe su posebno atraktivna.
Koje su najznačajnije razlike u spoljašnjem izgledu između električnih automobila baziranih na MEB platformi i modela sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem?
Neuhold: Razlike uključuju visinu vozila i prednje i zadnje prepuste. Da biste uštedeli prostor, baterije MEB-a ugrađene su u pod, što karoseriju čini malo višom. Pojedine komponente električnog pogona zauzimaju manje prostora od uobičajenog motora s unutrašnjim sagorevanjem, omogućavajući kraće prepuste napred i pozadi. Karoserija modela Enyaq iV je takođe izdužena i izuzetno aerodinamična, što ima pozitivan uticaj na domet. Koeficijent čeonog otpora vazduha od 0,27 impresivna je za SUV ove veličine.
Po Vašem mišljenju, šta model Enyaq iV čini pravim modelom Škoda?
Neuhold: Enyaq iV izražava sve prepoznatljive vrline marke i prednosti u jednom vozilu i važan je korak prema održivoj budućnosti kompanije. Kombinuje prostranost, svestranost i pametne ideje i uključuje iznenađujuće, pametne funkcije. Prikladan je za porodice, ljude koji žive aktivno i vožnju na duže relacije, što ga čini savršenim pratiocem za svaki dan.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota i Subaru zajednički razvijaju BEV platformu

Velika Toyota i mali Subaru saopštili su da će zajednički razviti novu platformu za ...

Toyota Camry se vraća u Evropu nakon 14. godina

Toyota je prestala da nudi model Camry u Evropi još 2004. godine usled male ...

Mini Yours po svom ukusu

Mini je lansirao do sada neviđenu mogućnost vizuelnog prilagođavanja automobila po sopstvenoj želji vlasnika ...

Ferrari se vraća na Leman u najjaču Hypercar klasu

Sjajna vest je stigla iz Maranella – Ferrari se vraća na Leman u najjačoj ...

Borba oko Defendera

Proizvodnja klasika Land Rovera modela Defender prekinuta je prošle godine nakon 68 godina. Međutim, ...

Acura MDX debitovala u svojoj četvrtoj generaciji

Hondina luksuzna marka Acura predstavila je novu generaciju flagship SUV modela MDX Sedam godina ...