Volkswagenov električni SUV bliži se svojoj premijeri, pa je fabrika objavila animacije manje više neskriven izgled vozila
Volkswagen ID.4 uskoro stiže pred publiku, i to u segment u kojem već jeste, a biće i još oštrija konkurencija. Iz Wolfsburga je stiglo nekoliko kompjuterski generisanih fotografija, ali manje više neskrivenog budućeg električnog crossovera, koji će se pored Evrope, prodavati i u Kini ali i u SAD.
Klaus Zyciora, šef dizajna VW Grupe koji je sa svojim timom radio dizajn karoserije VW ID.4 kaže da ovaj SUV predstavlja evoluciju električnog dizajna. Karoserija ima čiste, tečne i snažne linije, koje su u velikoj meri kreirali aerodinamički zahtevi – kaže Zyciora, i dodaje da će stil cele ID porodice po tome biti prepoznatljiv. Za ID.4 tvrdi da će oblikom i LED potpisom svojih farova biti jedinstven i prepoznatljiv.
Ipak, Zyciora priznaje da dobar dizajn uvek mora biti i funkcionalan, a za sva električna vozila bez izuzetka što manji koeficijent aerodinamičkog otpora je imperativ, kako bi se omogućila što manje potrošnja energije i postigla maksimalna autonomija.
Koncentrisali smo se na aerodinamiku i postili nizak koeficijent čeonog otpora od 0.28. Presudan za nizak koeficijent otpora je bazni oblik vozila i putničke kabine koji su pomereni unazad, nakon čega se pažljivo razrađuju brojni detalji. Na primer, oblik kućišta zadnjih svetala i veliki spojler na krovu vozila obezbeđuju laminarno strujanje vazduha na zadnjem delu, koji je bez turbulencije odvaja od vozila – konstatuje šef dizajna VW-a.
Kao deo svoje “Transform 2025+” strategije, VW će do 2024. uložiti 11 miliona evra u električnu mobilnost. Prvi električni SUV model biće ID.4, a koristiće MEB modularnu platformu na kojoj se nalazi i električni VW prvenac ID.3. Namenska platforma konstruisana je isključivo za električni pogon, čime će vozila sa kompaktnim spoljnim dimenzijama imati odličnu ponudu putničkog i prtljažnog prostora. Uz nizak koeficijent otpora vazduha i izbor baterija, ID.4 će imati autonomiju i do 500 kilometara. Prvi model ID.4 koji se budu pojavili u prodaji imaće pogon na zadnjoj osovini, ali će im se vremeno pridružiti i AWD verzije. Viskonaponska baterija smeštena je u sendvič konstrukciji poda vozila, što obezbeđuje nizak centar težišta i dobar raspored masa među osovinama.
Show Comments