fbpx

Volkswagen ID.4 se bliži premijeri

Volkswagenov električni SUV bliži se svojoj premijeri, pa je fabrika objavila animacije manje više neskriven izgled vozila

Volkswagen ID.4 uskoro stiže pred publiku, i to u segment u kojem već jeste, a biće i još oštrija konkurencija. Iz Wolfsburga je stiglo nekoliko kompjuterski generisanih fotografija, ali manje više neskrivenog budućeg električnog crossovera, koji će se pored Evrope, prodavati i u Kini ali i u SAD.
Klaus Zyciora, šef dizajna VW Grupe koji je sa svojim timom radio dizajn karoserije VW ID.4 kaže da ovaj SUV predstavlja evoluciju električnog dizajna. Karoserija ima čiste, tečne i snažne linije, koje su u velikoj meri kreirali aerodinamički zahtevi – kaže Zyciora, i dodaje da će stil cele ID porodice po tome biti prepoznatljiv. Za ID.4 tvrdi da će oblikom i LED potpisom svojih farova biti jedinstven i prepoznatljiv.
Ipak, Zyciora priznaje da dobar dizajn uvek mora biti i funkcionalan, a za sva električna vozila bez izuzetka što manji koeficijent aerodinamičkog otpora je imperativ, kako bi se omogućila što manje potrošnja energije i postigla maksimalna autonomija.

Koncentrisali smo se na aerodinamiku i postili nizak koeficijent čeonog otpora od 0.28. Presudan za nizak koeficijent otpora je bazni oblik vozila i putničke kabine koji su pomereni unazad, nakon čega se pažljivo razrađuju brojni detalji. Na primer, oblik kućišta zadnjih svetala i veliki spojler na krovu vozila obezbeđuju laminarno strujanje vazduha na zadnjem delu, koji je bez turbulencije odvaja od vozila – konstatuje šef dizajna VW-a.
Kao deo svoje “Transform 2025+” strategije, VW će do 2024. uložiti 11 miliona evra u električnu mobilnost. Prvi električni SUV model biće ID.4, a koristiće MEB modularnu platformu na kojoj se nalazi i električni VW prvenac ID.3. Namenska platforma konstruisana je isključivo za električni pogon, čime će vozila sa kompaktnim spoljnim dimenzijama imati odličnu ponudu putničkog i prtljažnog prostora. Uz nizak koeficijent otpora vazduha i izbor baterija, ID.4 će imati autonomiju i do 500 kilometara. Prvi model ID.4 koji se budu pojavili u prodaji imaće pogon na zadnjoj osovini, ali će im se vremeno pridružiti i AWD verzije. Viskonaponska baterija smeštena je u sendvič konstrukciji poda vozila, što obezbeđuje nizak centar težišta i dobar raspored masa među osovinama.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volge (zamalo) na platformama Škode?

Volge (zamalo) na platformama Škode, odnosno tehnologiji Volkswagen Grupe, senzacionalna je vest koju je ...

MotoGP pobedniku na Red Bull Ringu i BMW M4

MotoGP Velika nagrada Štajerske počela je prvim slobodnim treninzima, a pobednik će u nedelju ...

Volkswagen sa električnim I.D. Buggyjem u Ženevi

Volkswagen će u Ženevi nastupiti sa nečim što nikada nismo videli – konceptom električnog ...

Mazda proslavila 100 godina postojanja kompanije

Mazda slavi 100 godina od svog osnivanja i u tu čast je podelila nekoliko ...

VW napada Pikes Peak električnim automobilom

Volkswagen je saopštio da će se 24. juna sledeće godine na startu čuvene brdske ...

Toyota smanjuje proizvodnju za 40% zbog nedostatka čipova

Toyota je primorana da tokom septembra smanji proizvodnju za čitavih 40% zbog nedostatka mikročipova ...