fbpx

Toyota smanjuje proizvodnju za 40% zbog nedostatka čipova

Toyota je primorana da tokom septembra smanji proizvodnju za čitavih 40% zbog nedostatka mikročipova i poluprovodnika

Rep pandemije Covid-19 virusa, a i izbijanje nove epidemije u jugoistočnoj Aziji izazvane Delta varijacijom Covid-19, imaju sve veće posledice po auto industriju, uključujući i najveće proizvođače. Toyota, svetski broj jedan po volumenu proizvodnje primorana je da u svojim pogonima smanji proizvodnju za čitavih 40% zbo globalnog nedostatka mikročipova. U saopštenju koje je Toyota izdala juče, usporavanje proizvodnje počelo je već u avgustu, a nastaviće se i tokom septembra. Nestašica elektronskih delova imaće uticaja usporen rad pogona Toyote praktično širom sveta, od Amerike, preko Evrope pa sve do Kine i Azije. Toyota predviđa da će biti proizvedeno oko 360.000 vozila manje samo tokom septembra meseca, od čega oko 80.000 u severnoj Americi i oko 40.000 u Evropi.
Međutim, iako smanjenje proizvodnje za čitavih 40% deluje zastrašujuće, stratezi Toyote su ipak optimistični kada je u pitanju ispunjavanje zacrtanih planova. Tek da bi se dobila slika kolike razmere proizvodnje automobila ima Toyota, navešćemo da je plan za septembar 900.000 vozila u svim Toyota pogonima širom sveta, a da je godišnji plan ove marke još uvek 9.3 miliona vozila. Prvobitni plan za septembar mesec bio je 973.000 vozila.

Foto: Toyota

Kazunari Kumakura globalni šef nabavke Toyote kaže da su lanci isporuke delova i komponenti konstantno ugroženi, i da je nemoguće predvideti kada će se stabilizovati situacija, ali i odbija da navede o kojim konkretno delovima i dobavljačima se radi, a koji izazivaju usporavanja proizvodnje ne samo Toyote, nego i praktično kompletne auto industrije.
Još početkom avgusta, Nissan je objavio zatvaranje svog velikog pogona u Japanu na dve nedelje, zbog izbijanja Covid-19 epidemije kod dobavljača mikročipova u Maleziji. Analitičari kažu da je već sada globalno proizvedeno čak 5.8 miliona vozila manje od planiranog, a da bi do kraja godine ova brojka mogla stići do čak 7.1 milion vozila.
Sa druge strane, nije sve baš tako crno po autoindustriju, pogotovo sa aspekta profita. Uprkos svim nestašicama, pandemiji i usporenjima proizvodnje, poslovni izveštaj za prvi fiskalni kvartala ove godne koji se završio u junu, kaže da je japanski gigant ostvario rekordan profit, šta više, veći nego ikada u storiji kompanije. Za ovakav rezultat uptava kompanije kaže da je pre svega zaslužna fantastična organizacija nabavke i rukovođenje tim sektorom, koji je na vreme predvideo nestašice i na lagerima uskladištio dovoljan broj delova, sklopova i podsklopova, kako bi se proizvodnja nesmetano odvijala, a vozila na vreme stizala do salona i kupaca.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Tržište polovnih automobila u Srbiji netransparentno

Tržište polovnih automobila u Srbiji ima nizak nivo transparentnosti, pokazalo je istraživanje istraživanje Tržište ...

Neverovatan peh za Pavlovića na Paul Ricardu

Na prvoj trci poslednjeg trkačkog vikenda u okviru ovogodišnjeg Lamborgini Super Trofeo takmičenja, posada ...

Novi Volkswagen Golf GTI je spreman za kupce

Novi Volkswagen Golf GTI je spreman za kupce, a knjige predporudžbina su otvorene za ...

Test: Toyota Yaris 1.0 i 1.5 – za miroljubive i temperamentne

Toyotu Yaris, Automobil godine 2021. u Evropi i u Srbiji upoznali smo u hibridnom ...

Sudbina BMW-a i3 i i8 je pod znakom pitanja

BMW je možda ušao u svet električnih automobila sa modelima i3 i i8, ali ...

Hyundai Kona(čno) u kompaktnom SUV-u

I Hyundai je konačno ušao u kompaktni SUV. Konačno zbog toga što je Kona ...