fbpx

Maserati MC20 konačno otkriven

Maserati je konačno otkrio svoj dugo očekivani i najavljivani novitet MC20 sa nekoliko iznenađenja

Maserati je još 2014. konceptom Alfieri najavio da se u kući nešto priprema, ali smo morali pričekati skoro šest godina da bi videli otelotvorenje te najave. Juče je proizvođač sportskih automobila iz Modene konačno zvanično otkrio svoj novi sportski dvosed, ali i uspeo da izazvove nekoliko iznenađenja.
Svoj sportski dvosed odmah je predstavo u tri verzije – sa V6 benzincem, čistim elektro pogonom i kao kabriolet. Ruku na srce, i nije malo sa malog proizvođača kao što je Maserati. Nakon dugogodišnjeg i vrlo ambicioznog razvoja, trozubac (koji je takođe malo osavremenjen) naćiće se na jurilici čija karoserija je većinom izrađena od karbonskih kompozita, sa uvek atraktivnim vratima koja se otvaraju nagore. Vredno je dodati da se u razvoj karbonskog monokoka uključila i Dalara. Šta više, MC20 je proveo više od 2.000 časova u Dalarinom aero tunelu u razvoju najoptimalnijih aerodinamičkih rešenja.
Verovatno najozbiljniji deo razvoja MC20 je njegov pogon. Obzirom da Ferrari više nije želo da isporučuje agregate, u Maseratiju je odlučeno da se stvori sopstveni agregat, i nastala je, barem prema brojkama, respektabilna V6 jedinica sa dva turbo kompresora, zapremine 3.0 litre, koja ima 630 KS i 729 Nm maksimalnog obrtnog momenta. “Nettuno”, potpuno nova pogonska jedinica nije Alfa Romeo na steroidima, nego od nule razvijena, i to uz korišćnje tehnologije iz Formule 1, kao što je dodatna predkomora za paljenje smeše benzina i vazduha. Prenos snage do zadnjih točkova je preko osmostepenog DCT menjača.
Uz svoj pogon i masu od samo 1.500 kilograma, MC20 ima fantastičan odnos težine i snage, koji je 2.3 kilograma po konjskoj snazi. Zbog toga i ne iznenađuju performase koje najvljuje fabrika – ubrzanje do 100 km/h za 2.9 sekundi, i maksimalna brzina od 323 km/h.
Vozač će na raspolaganju imati četiri moda vožnje. Tradicionalne Wet, GT, Sport i Corsa, dok je preti, “ESC off” najzabavniji, obzirom da gasi sve asistencije.
Isti selektor i funkcije ima i električni MC20. Za sada, iz Modene nisu stigle informacije o kapacitetu baterije niti njenom punjenju, ali je najavljena maksimalna brzina od 310 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 2.8 sekundi, i, za sportistu, sasvim pristojna autonomija od preko 300 kilometara.
Kao što su karbonski kompoziti na eksterijeru, tako su i u enterijeru, koji je očigledno bio deo programa ušteda u masi. Tamo gde nije karbon, stigla je alkantara, instrument tabla je digitalna sa ekranom od 10.3 inča, dok je infotejment dobio 10.3” ekran osetljiv na dodir sa Maserati Connect platformom.
Očekuje se da će cena MC20 biti oko 200.000 evra, a prodaja počinje naredne godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota na Festivalu brzine Goodwood 2024

Toyota na Festivalu brzine Goodwood 2024 predstavlja svoja tehnološka rešenja koja čine strategije za ...

Izgoreo prototip A7

Prototip novog Audija A7 izgoreo tokom testiranja u Alpima Dešava se i to. Tokom ...

NEVS kupio firmu za razvoj električnih motora u točku

Švedski startup za električne automobile, NEVS, saopštio je da je preuzeo Protean Electric, britansku ...

Renault 5 Diamant – legenda kao inspiracija

Renault 5 Diamant nastao je kao dizajnerska studija inspirisana legendom prodatom u preko pet ...

Mick Schumacher stigao do svoje prve titule

Očigledno, krv nije voda, sin sedmostrukog šampiona Formule 1 Michaela Schumachera, Mick, osvojio je ...

Problemi sa Mazepinom na ulasku u Formulu 1

Nikita Mazepin, novi vozač Formule 1 tima Haas već se našao u problemima zbog ...