fbpx

Rimac kupuje Bugatti – spekulacija ili gotova stvar?

Mogla bi biti samo spekulacija, a malo teže i komplikovanije čak i istina – Rimac kupuje Bugatti

Foto: Rimac Automobili

Da li je samo spekulacija ili ima istine u vesti koju je objavio Car Magazine – Rimac Automobili od Volkswagena kupuju Bugatti. Zvuči jako bombastično, a pomenuti magazin navodi da bi za uzvrat VW trebao ući sa više kapitala u Rimac, i time povećati svoj vlasnički udeo na više od trenutnih 15.5% koji je vode na marku Porsche, koja pripada VW Grupi. Vlasničkog udela u hrvatskoj kompaniji iz Svete nedelje pored Zagreba imaju i Hyundai, Jaguar, Koenigsegg i Magna, koji su investitori, a za koje Rimac projektuje i proizvodi komponente.

Foto: Rimac

Svakako je kompliment za Rimac to što ga Car Magazine poredi sa Teslom, po osnovi stručnosti u razvoju tehnologija elektro pogona, baterija, i sistema povezivanja, ali Tesla proizveo 600.000 samo modela 3 i Modela X, a Rimac samo devet komada Concept One, uz fascinantni C_Two sa skoro 2.000 KS, ali koji je još uvek u fazi razvoja, i sa pomerenim rokovima početka serijske proizvodnje.
Sa druge strane, da li ima logike da firma od 600 zaposlenih preuzme Bugatti sa kojim ni VW realno ne zna šta će. Čuvena francuska marka pripala je VW-u praktično po želji i realizacija pokojnog velikog šefa Ferdinanda Piecha, koji je uz Bugatti pripojio i Bentley u Lamborghini. Prema Car Magazineu, VW grupa koja dodaje novac za svaki proizvedeni i prodati Bugatti, više ne želi bacati pare na nekadašnju Piechovu “igračku”. Šta vše, transakcija je navodno već odobrena od strane upravnog odbora VW-a, i samo se čeka potpisivanje ugovora, po kojem bi VW grupa ipak ostala većinski vlasnik Bugattija.

Foto: Rimac Automobili

Odnosno, pominje se malo komplikovaniji scenario, po kojem bi marka Porsche bila okosnica celog posla, a čime bi se odobrovoljili i članovi porodice Piech, koji se i dalje pitaju. Iako Rimac nije na berzi, a vlasnik 51% je osnivač Mate Rimac, procena je da kompanija o kojoj se mnogo priča širom sveta vredi oko pola milijarde evra. Procenjuje se i Bugatti vredi slično toliko, mada verovatno više, a moguće je i da će se ceo posao, ako bude realizovan, zatvoriti bez da novac menja svoje vlasnike ili račune. Porsche želi postati što veći vlasnik Rimac Automobili, a za uzvrat Rimcu bi dao kompletan proizvodnji pogon koji pravi Bugatti. Navodno, Mate Rimac je bio u Bugattiju i odatle izašao impresioniran. Logiku treba tražiti u tome da bi se Rimac našao u prilici da svoje pogone i tehnološka rešenja ubacuje u automobile koji bi se proizvodili u već uhodanom sistemu, umesto da serijsku proizvodnju gradi iz nule, kao što je zapravo već počeo, ali za proizvodnju C_Two, koji bo trebao dostići produkciju od ukupno 500 komada. U pojednostavljnom formatu, daj nam vlasništvo na tvojom tehnologjom, dobićeš razrađene proizvodne pogone koji trenutno prave automobil koji ne donosi nego troši novac.
Sve zainteresovane strane su odbile komentarisati navode, što može značiti da su besmislica, ali i da su ugovori stvarno pred potpisivanjem. Po svemu sudeći, istina stiže uskoro.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota predstavila potpuno novi Land Cruiser 300

Danas Toyota otkriva potpuno novi Land Cruiser, predstavljajući ga na online svetskoj prezentaciji u ...

Alfa Romeo rekordno započeo 2023.

Nakon izuzetno pozitivne 2022. godine, Alfa Romeo nastavlja sa oporavkom i ostvaruje rekordni prvi ...

Zašto Mercedes EQC nema prtljažnik i napred, a mogao bi?

Upravo predstavljeni Mercedes EQC, u tradicionalnom motorskom prostoru nema prtljažnik, a mogao bi. Zbog ...

Električna Dacia Spring menja mišljenje kupaca

Dacia u svom prepoznatljivom maniru nudi Spring, najpristupačniji električni automobil na tržištu koji je ...

Mazda priprema potpuno novi dizel motor

Dok nas sa svih strana “bombarduje” elektrifikacija automobila, Mazda smatra da dizel još nije ...

Formula 1 – i Ricciardo ide među „filmadžije“

Formula 1 se sve više širi ka industriji zabave – nakon Hamiltona i Daniel ...