Mercedes se sve više orijentiše ka elektrifikaciji i hibridima, a za takvo preusmeravanje potrebno je mnogo novca
Nije nikakva tajna da se Mercedes-Benz orijentiše u pravcu hibridnih, plug-in hibridnih i elektro vozila. Uskoro stižu mali EQA i EQB, veliki EQE, EQS, električna G Klasa, pa i AMG modeli bez emisije CO2. A nije nikakva tajna ni da je za ovakvu promenu potrebno i mnogo, jako mnogo novca, koji od negde treba „prištedeti“. Prema vestima koje su službeno stigle iz Štutgarta, u procesu smanjivanja troškova biće dosta „žrtava“, u vidu gašenja kompletnih modela i pogonskih jedinica.
Jedna od službenih vesti koje je izneo šef R&D-a Mercedes-Benza Marcus Schaeffer je da Mercedes potpuno gasi manuelne menjače, doduše, postepeno, što će ponajviše osetiti kupci u Evropi koji su ostali verni ručnom „šaltanju“ i pedali kvačila. Radikalno će biti redukovan izbor pogonskih jedinica. U Mercedesu kažu da će investiranje u SUS motore biti radikalno smanjeno, a da će do kraja ove decenije broj modela sa SUS motorima biti msnajen za čitavih 70%. Očigledno je i da će prvi na udaru biti dizeli koji sve teže ispunjavaju norme, a i da bi ih ispunjavali koštaju sve više. Schaeffer kaže i da će se radikalno smanjiti broj platformi, što znači da će sve više modela ispod svoje kože biti identični, kako bi se uštedelo na njihovom razvoju.
Za sada, Mercedes ima veću modelnu ponudu nego ikada, a preciznih vesti o narednim gašenjima modela još nema, mada su S Klasa Coupe i Convertible zvanično ugašeni.
Prema kratkoročnom planu, u narednih pet godina Mercedes planira da smanji fiksne troškove za 20%, ali će u odnosu na 2019. smanjiti troškove istraživanja i razvoja za čitavih 20%.
Show Comments