Ne znači da će ikada ući u serijsku proizvodnju, ali zvuči zanimljivo – Honda je patentirala kompresorski dvocilindraš
Honda sprema buduće modele, a patent koji je upravo prijavila zvuči vrlo zanimljivo. Na projektu koji je očigledno motocikl “Adventure” klase, Honda je podnela patentni zahtev za agregat koji ima kompresor. Iako je prema patentnoj dokumentaciji očigledno da se radi o nečemu što bi mogla biti sledeća generacija Africe Twin, koncept ovakvog agregata bi se mogao pojaviti i u drugim modelima.
Zanimljiva je postavka kompresora iznad menjačke kutije, odakle dobija i pogon obzirom da je reč o mehaničkom, a ne turbo kompresoru. Vazduh se do kompresora sprovodi kroz dugačak uvodnik koji se od “air boxa” ispod glave upravljača se spušta levom stranom rama. Nakon sabijanja, zakrivljenim usisnim grana vazduh se sprovodi do iznad glava cilindara, spreman za mešanje sa gorivom i ubrizgavanje u cilindre. Kompresor je dvovijačne konstrukcije, koji međusobnim uklapanje sabijaju i potiskuju vazduh ka usisnoj grani.
Za sada nisu potpuno jasni motivi za primenu kompresora, koji najverovatnije nisu proizvdeni težnjom za najsnažnijim Adventure motociklom na tržištu, obzirom da Honda nikada nije stremila ka takvom cilju. Verovatnije je da hondini inženjeri vide da aktuelni pogon Africe Twin u dogledno vreme može naići na probleme sa ekološkim normama, pa pripremaju “veštačko disanje”, kako bi iz iste, ili slične radnje zapremine na raspolaganju imali sličnu snagu iz velik obrtni moment i elastičnost agregata. Šta više, možda bi se mogla čak i smanjiti radna zapremina, i uštedeti dragoceni kilogrami, ali do tačnog odgovora, moraćemo još malo da pričekamo.
Show Comments