fbpx

Max Biaggi i Voxan u poteri za rekordima

Bivši šampiona sveta Max Biaggi i Voxan ovog vikenda kreću u poteru za rekordima, a važan član tima je dizajner Venturija Saša Lakić

Foto: Voxan

Projekat postavljanja brzinskog rekorda za električni motocikl i saradnju sa kompanijom Voxan, nekadašnji moto šampon sveta Max Biaggi je objavio 2019. godne, ali je pandemija pokvarila planove. Biaggi i Voxan tim su na motociklu Wattman na bolivijskom Salar de Uyuni Salt Flatsu trebali tokom ove 2020. godine da pokušaju postavljanje svetskog brzinskog rekorda za električni motocikl. Ekspediciju u Boliviju odložila je Corona za leto 2021., međutim, nećemo tako dugo čekati na pokušaj postavljanja rekorda.

Foto: Voxan

Za 20. „rođendan“ od ulaska u električna vozila kompanije Venturi koja stoji iza Voxana, predstojećeg vikenda, tačnije od 30. oktobar do 1. novembra, će umesto na bolivijsku slanu zaravan Voxan tim sa Biaggijem doći u Francusku na pistu aerodroma Châteauroux, koji ima FIM sertifikat za ovakve rekordne pokušaje. Plan je vrlo ambiciozan – postaviti čak 12 rekorda za električne motocikle, uključujući standardne na ¼ milje, 1 milju i 1 kilometara sa stojećim i letećim startom.

Foto: Venturi

U svrhu postavljanja rekorda pripremljene su tri verzije Wattman motocikla sa identičnim pogonom – otvoren, poluoklopljen i potpuno oklopljen, a koristiće se u zavisnosti od vetra koji bude duvao tokom pokušaja postavljanja rekorda, a i kroz kategorije za oklopljene i neoklopljene električne motocikle. Pogon Wattmana je elektromotor od 270 kW (367 KS), a napaja se iz litijum jonske baterije.

Foto: Venturi

A dizajn rekorderskog motocikla, isto kao i za drumsku verziju Wattmana uradio je Saša Lakić, čuveni dizajner poreklom iz Srbije, koji decenijama živi i radi u Francuskoj, i usko sarađuje sa kompanijom Venturi, gde je na poziciji glavnog dizajnera.

Foto: Jérôme Cambier/Venturi

Šestostruki šampion sveta u motociklizmu Max Biaggi je optimista pred pokušaje postavljanja rekorda, i kaže da će od 12, šest rekorda biti lako obzirom da se prvi put postavljaju, ali drugih šest baš i neće. Brzine koje bi treba da postavi se jako razlikuju. Na primer, na ¼ milje, odnosno 402 metra, sa poluoklopljenim motociklom trebao bi postići 87 km/h, dok se na deonici od jedne milje, sa letećim startom očekuje maksimalnih 330 km/h.
Više o postignutim rezultatima znaćemo u ponedeljak.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dakar Reli 9. etapa – Loebu treća etapna pobeda

Dakar Reli je nakon dana pauze nastavljen devetom etapom u kojoj je pobedio Loeb ...

Rossi naterao Japance da mu prilagode M1

Valantino Rossi kaže da je morao da natera Japance da promene postavku njegove Yamahe ...

Magični rezervoar doneo radost Lorenzu i Ducatiju

Mugello ponovo nepredvidiv, a pobeda Lorenzu kada su, verovatno, mnogi izgubili nadu u njega ...

MotoGP sprint format će ovako izgledati

MotoGP trkački vikend sa sprint trkom u subotu ovako će izgledati, a najbolji iz ...

Fabio Quartararo je čovek budućnosti Moto GP-a

Početnik, u početničkom timu, na nefabričkom motociklu, ponovo najbrži u kvalifikacijama Počelo je novo ...

Poredstavljen Ducati Desmosedici Stradale V4 agregat

Dosta dugo se već priča i najavljuje nova V4 pogonska jedinica iz Ducatija, a ...