fbpx

Krenuli smo od nule – kaže Davide Brivio, šef Suzukija

Joan Mir je senzacionalni osvajač titule MotoGP šampiona sveta 2020, ali putešestvija Suzukija i Davidea Brivija krenula je još 2012.

Joan Mir je senzacionalni osvajač MotoGP titule po mnogo čemu čudne sezone 2020. Ali, čudna ili ne, sezona je uprkos pandemiji održana, skraćena i bez možda najvećeg favorita za osvajanje titule Marca Marqueza. Upravo zbog toga, ima onih koji Mirovu titulu osporavaju i umanjuju njenu vrednost, ali, barem iz naše perspektive, to je nesportski i nije fer. Samo da podsetimo, Marquez je sam sebe izbacio iz šampionata na prvoj trci, kada je letos konačno krenula MotoGP sezona 2020. Prelom nadlaktice koji je zaradio nije posledica sudara sa nekim, njegovog prvog izletanja sa staze zbog sopstvene greške, pa jurnjave sa začelja, pa još jedne greške i pada. Bez kontakta, bez guranja, bez ičije “pomoći”, Marquez je okončao svoju sezonu. Šta više, još manje je sam sebi učinio željom za preranim povratkom, koja je za rezultat imala još jednu operaciju nadlaktice, i evidentan problem sa oporavkom, koji je, pod normalnim okolnostima trebao biti odavno završen.
Baš zbog toga, Mirov rezultat ne treba osporavati, i ne samo Mirov nego i celog tima Suzuki, koji je u velikoj prilici da osvoji trostruku šampionsku MotoGP krunu. A velika zasluga za osvajanje titule kojom se ovenčao Joan Mir, pripada Davideu Briviju, šefu tima, koji je u sjajnom intervjuu koji je za MotoGP podkast dao malo pre trke koja je “overila” prvu od moguće tri titule za Suzuki.
Brivio kaže da je najbolja stvar za Suzuki Racing tim ta što je krenuo od ničega. Suzuki se iz MotoGP-a povukao 2011., ali prvi razgovori o povratku počeli su već 2012., da bi Davide Brivo svoj posao službeno počeo 1. aprila 2013.
“Morali smo da reorganizujemo tim, i pitao sam, šta imamo od opreme? Odgovorili su mi – ništa. Pitao sam, šta je sa kamionima, alatom, opremom, boksovima, a u Suzukiju su rekli – nije bilo naše. Šta je sa radionicom? Odgovorili su mi – nemamo radionicu. A trebalo je početi “još juče”, od praznog parčeta papira – ljudi, opreme, logistike, organizacije, bukvalno svega. Tako da, da jako smo srećni gde smo danas”, kaže Davide Briviom, pre nego što je njegov vozač osvojio titulu.
Za odluku da u skupu avanturu zvanu MotoGP šampionat krenu sa mladim vozačima, Brivio kaže da odlična. “Ponosni smo na to što smo stvarili neku vrstu “Suzuki vozača” koje smo “gajili” od početka. Naravno, nikad se ne zna, vozač može otići iz tima, i više nije “Suzuki vozač”, ali naš top menadžment, a pogotovo Predsednik kompanije ne odustaje od ove startegije, koja je teža i duža. Kada smo počeli, imali smo Vinalesa, kojeg smo angažovali nakon samo jedne Moto2 sezone. Kada je otišao, isto smo uradili sa Alexom Rinsom, a kada smo videli da funkcioniše i sa Joanom Mirom, koji je u trenutku dolaska u tim Suzuki mao samo tri sezone u Svetskom šampionatu iza sebe – dve u Moto3 i jednu u Moto2, već četvrta mu je bila kod nas u MotoGP klasi.

Nama je velik izazov to što nemamo satelitski tim u kojem možemo da imamo mlade vozače, a u kojem će sazrevati”, rekao je Brivio, a mi predlažemo da poslušate ceo vrlo zanimljiv intervju, sa čovekom koji je iz kraja Italije u kojem se volu fudbal, a ne motociklizam…

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sjajna vest – MotoGP se vraća u Mađarsku

Iz Dorne stiže dobra vest za sve ljubitelje MotoGP takmičenja – najbrži dvotočkaši se ...

Vožnja motociklom prouzrokovala šumski požar

Požar je započeo u parku za off road vozila u Cleveland Nacionalnoj šumi u ...

Neočekivan startni poredak u Herezu

Kladioničari su danas dobro zaradili na neočekivanim rezultatima kvalifikacija za Veliku nagradu Španije u ...

Hoće li Suzuki SV650X u proizvodnju?

Suzuki je otkrio svoju cafe racer verziju modela SV650 koju je nazvao SV650X, a  ...

Jorge Lorenzo ponovo na Yamahi YZR-M1

Jorge Lorenzo će ponovo voziti Yamahu, kao deo test tima u 2020. uz moguć ...

Kilometri pretočeni u slova

Da li za avanturu na motociklu dugu 21.400 kilometara treba hrabrost, odlučnost, ludost, novac ...