Jeep je za 2021. godinu pripremio još jednu verziju veoma popularnog modela Wrangler
Jeep je predstavio novu verziju svog legendarnog off-road modela, a to je Jeep Wrangler Rubicon 392. Kako je to vrlo često bio slučaj kod američkih automobila u prošlosti, a kod pojedinih Dodge/Jeep modela i danas, trocifreni broj u oznaci označava zapreminu agregata u kubnim inčima. U prevodu na srpski, 392 kubnih inča postaje 6.4 litara što znači da je Jeep napravio serijski Wrangler sa Hemi V8 agregatom.
6.4 litarski V8 u ovoj aplikaciji proizvodi 470 KS i 538 Nm obrtnog momenta koji se na točkove prenose putem osmostepenog automatskog menjača. Prema fabričkim podacima, Rubicon 392 će iz mirovanja do 100 km/h stići za manje od 5 sekundi i preći 402 metra za 13.0 sekundi. Radi poređenja, sprint do “stotke” traje 40% kraće nego kod Rubicon modela sa V6 agregatom. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 159 km/h zbog All Terrain pneumatika.
Kako bi veliki Hemi 392 mogao da se adekvatno hladi, Wrangler Rubicon 392 je dobio poklopac motora od modela Gladiator Mojave, koji karakteriše funkcionalni otvor za sprovođenje vazduha u motorni prostor. Sekundarni otvor za vazduh u poklopcu motora osigurava hlađenje i u slučaju da je glavni otvor začepljen blatom ili sličnim. Dodatno, rešetka hladnjaka je dizajnirana da omogući maksimalan protok vazduha.
Za off-road sposobnosti Wranglera Rubicon 392 je zadužen pogon na svim točkovima koji preko “Selec-Trac” aktivnog centralnog razdelnika uvek šalje snagu na sva četiri točka. Vozači će moći da biraju između četiri 4WD postavke: 4WD Auto, 4WD High, Neutral i 4WD Low. Osim što je karoserija podignua 50 mm, Rubicon 392 karakterišu za 0.5 stepeni veći prilazni u odlazni uglovi, te iznose 44.5 i 37.5 stepeni. Klirens od tla je smanjen za 12.5 mm, ali je dubina vode kroz koji Rubicon 392 može da prođe porasla za 12.5 mm na 82.5 cm.
S obzirom da pričamo o Wragleru Rubicon, tu su blokade prednjeg i zadnjeg diferencijala, Dana 44 osovine, kontrolu nad zaključavanjem hidrauličnog prenosnika snage menjača i finalni prenosni odnos od 3.72. EPA još uvek nije objavila zvanične podatke o potrošnji benzina, ali će budući vlasnici biti srećni kada čuju da Rubicon 392 dolazi sa aktivnim izduvnim sistemom sa dve postavke i čak četiri izduvne cevi.
Iako na trenutke deluje da je Jeep uzeo agregat sa police i jednostavno ga “ubacio” u Wrangler, iz fabrike objašnjavaju drugačije. Pored FOX monotube amortizera i većih kočnica, Rubicon 392 je dobio I ojačane nosače agregata, čvršće šine šasije, ojačana prednja gornja oscilujuća ramena i glavčine točkova od livenog gvožđa koje će se nositi sa dodatom težinom i snagom.
Jeep Wrangler Rubicon 392 će biti dostupan samo u Unlimited varijanti, što znači da snovi o verziji sa dvoje vrata padaju u vodu. Jeep Wrangler Rubicon 392 u prodaju kreće u prvom kvartalu 2021., dok cenovnik u ovom trenutku nije poznat.
Show Comments