fbpx

Hamilton Rosberg ponovo konkurenti ali na drugom polju

Niko Rozberg i Luis Hamilton ponovo će biti konkurenti, ali ovaj put u potpuno drugačijem okruženju i u drugačijem takmičenju

Od kako se i Niko Rozberg priključio Extreme E, atraktivnom takmičenju u vožnji električnih SUV automobila u nekim od najudaljenijih lokacija na svetu, svi se pitaju da li je ovo nastavak poznatog rivalstva između njega i Luisa Hamiltona koji se prenosi sa staza Formule jedan. Čuveni vozači oformili su svoje timove, Rosberg Xtreme Racing sa jedne strane, odnosno X44 sa druge, koji će se naći u najekstremnijim izazovima u borbi za prvo mesto na ovom prestižnom takmičenju.
Poznato je da između ovog dvojca vlada rivalstvo i takmičarski duh još iz perioda dok su od 2013. do 2016. godine vozili za Mercedes. Kao članovi istog tima, Hamilton i Rozberg pobedili su na 54 od 78 trka tokom četiri sezone. Britanac je imao 32 pobede, 55 puta se našao na postolju, a od toga je čak 42 puta bio ispred Rozberga. Sa druge strane, Nemac je imao 22 pobede, 50 završetaka na postolju i plasirao se ispred Hamiltona 36 puta.  Tokom ovog perioda Hamilton je dva puta osvajao titulu prvaka sveta u Formuli 1, a Rozberg jednom.

Photo: Shivraj Gohil

Ipak, prema rečima Luisa Hamiltona, Extreme E je nešto sasvim drugo, mnogo više od takmičenja.
„Najimpresivnija stvar ove trke nije takmičenje, već poruka koju cela priča nosi. Svako od nas ima moć da napravi razliku i veoma mi znači da mogu da iskoristim svoju ljubav prema trkama, zajedno sa ljubavlju prema našoj planeti, kako bih imao pozitivan uticaj. Moje ambicije i obaveze sa Mercedesom u Formuli 1 me sprečavaju da i sam vozim kroz ove čarobne predele, ali ću i te kako uticati na svoj tim i svojim savetima im pomoći. Uzbuđen sam što ću igrati drugačiju ulogu u ovoj novoj seriji, koja pokušava da ostvari viziju održivog i ravnopravnog svet“, rekao je Luis Hamilton.
Od kako se povukao iz Formule 1, Niko Rozberg postao je jedan od investitora u električne trke, odnosno Formulu E i od tada je vrlo posvećen ekološkim i održivim tehnologijama.
„Extreme E predstavlja neverovatnu priliku za podsticanje akcije u borbi protiv klimatskih promena, jedne od najvećih pretnja našoj planeti danas. Od kako sam se povukao iz F1, posvetio sam svoju karijeru održivim tehnologijama, pa me veoma ispunjava to što mogu da kombinujem ono za šta se zalažem sa mojom strašću prema trkama“, izjavio je Rozberg.

Photographer: Shivraj Gohil

TIMOVI
Pored Hamiltona (X44) i Rozberga (Rosberg Xtreme Racing), ovom šampionatu pridružili su se Matijas Ekstorm i Tomas Bimajer (ABT), Rupert Svendsen-Kuk i Džek Klark (Veloce Racing), Zak Braun i Kejti Manings (Andretti United), Čip Gansi i Majk Hal (Chip Ganassi Racing), Adi Surjanto (Team TECHEETAH), Migel Valdekabres i Dzon Orus (QEV), Ulrih Fric (HWA).
POŽELITE DOBRODOŠLICU: ODYSSEY 21
Kako timovi Hamilton i Rozberga, tako i ostale ekipe imaće priliku da voze potpuno novi model električnog SUV-a dizaniranog specijalno za ovaj šampionat. Sa 440 cm dužine, 230 cm širine i visine 186 cm, trkački automobil Extreme E se ne čini toliko drugačijim od konvencionalnog SUV-a. Međuosovinsko rastojanje od 300 cm takođe zvuči sasvim normalno. Sličnost se završava sa najvećom izlaznom snagom ODYSSEY 21 od 544 ks i težinom od 1.650 kilograma, što čini ovaj model jedinstvenim. Upravo zato i impresivne brojke ubrzanja ne treba da iznenađuju: sa dva elektromotora, Extreme E vozač postiže 100 km/h za samo 4,5 sekunde. A ovaj mega-SUV u svom koraku može nesmetano da se naginje do 55 stepeni.

| Photographer: Shivraj Gohil

Ono što je na ovom vozilu takođe posebno su i Continental gume, specijalno pravljene za ovu priliku. Pri njihovom razvoju, prvi korak bio je proučavanje ograničenja performansi i elastičnosti nekoliko dokazanih proizvoda visokih performansi. To je dovelo do izbora Continental CrossContact LKS kao referentne tačke za dalje. Krajnji proizvod je jedna od najtvrđih proizvedenih guma CrossContact Extreme E. Ova guma je prečnika 37 inča, široka 12,5 inča i točak od 17 inča. Uzorak gazećeg sloja optimizovan je za vrhunske performanse na svim vrstama terena i sadrži idealnu kombinaciju vučnih rebara i džepova za pružanje maksimalnog prianjanja na bilo kom terenu. Blokovi gazećeg sloja ojačani su dodatnim elementima za dubinu i kamenim odbojnicima kako bi istisnuli šljunak i veće kamenje koje se zaglavilo u gazećem sloju.
LOKACIJE OD KOJIH ZASTAJE DAH
Sezona startuje u oazi Al-Ula u Saudijskoj Arabiji (20.-21. mart), zatim se seli do bajkovitog Lac Rose roze jezera usred Senegala (29.-30. maj), sledi Kangerlussuak (“Veliki fjord”) na Grendlandu (28-29. avgust). Para u Brazilu (23.-24. oktobar) sledeća je tačka ovog takmičenja, dok je za veliko finale rezervisan sam špic kontinenta Južne Amerike, ravnica Patagonija u Argentini (11. i 12. decembar).

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

7 godina robije za varanje SAD

Oliver Schmidt bivši visoko rangirani menadžer VW-a osuđen je na sedam godina robije zbog ...

Mulliner sprema automobil sa cenom od preko 1.3 miliona dolara

Još 2017., Bentleyev šef dizajna, Stefan Sielaff, dobio je dodatnu ulogu šefa Mulliner odseka ...

Posebna Dacia ponuda za 15. rođendan

Kako bi proslavila 15 godina u Evropi, Dacia je odlučila da predstavi ograničenu seriju ...

Formula 1 – Ferrari je napustio šef aerodinamike

Formula 1 – Ferrari je napustio šef koncepta aerodinamike David Sanchez koji je rukovodio ...

U čemu je problem sa Mercedes V8 motorima?

Čudne informacije stižu iz Amerike u vezi Mercedes V8 agregata, kojih sledeće godine gotovo ...

Tinejdžeri pokušali da ukradu automobil, manuelni menjač ih sprečio

Jednu ženu iz grada Nešvil u Tenesiju su spasle tri pedale i malo “drugačija” ...