Porsche Taycan u verziji sa zadnjim pogonom je driftom uspeo da uđe u Guinnessovu knjigu rekorda
Porscheov instruktor vožnje Dennis Retera je uspeo da model Taykan uvede u Guinnessovu knjigu rekorda. I to nije učinio ubrzanjem ili maksimalnom brzinom nego driftovanjem. Na kružnoj klizavoj površini dužine 200 metara, koja je smeštena u Porsche Experience u okviru svima nam dobro poznate trkačke staze Hockenheimring, Retera je u Taycanu napravio 210 krugova.
Nakon 55 minuta, tokom kojih prednji točkovi ni u jednom trenutku nisu bili usmereni u pravcu krivine, Retera je prešao 42.1 kilometar, što je priznato kao novi rekord u dužini neprestanog driftovanja za jedno električno vozilo. Pri tom, prosečna brzina nije bila fascinantno velika – prosečno samo 45.8 km/h.
Da se ne bi našao u situaciji u kojoj se nedavno našao SSC Tuatara sa nepriznatim brzinskim rekordom, Porsche se potpuno obezbedio. Pored zvaničnog Guinness World Records sudije Joanne Brent, na stazu i u vozilo su postavljeni uređaji za merenje distance i ugla zakrenutosti vozila.
Kao vozilo sa kamerom poslužio je Nissan GTR, a za svaki slučaj, Porsche je događaj doveo i inženjera i dvostruku evropsku rekoderku u driftu Denise Ritzmann, koja je nadgledala pokušaj, ali i potvrdila da je Porsche Taycan u potpuno serijskom izdanju i bez modifikacija. Za postavljanje rekorda korišćen je predserijski primerak Taycana u verziji samo sa zadnjim pogonom i to na zimskim Pirelli Soto Zero pneumaticima, kakav se već nalazi u prodaji, ali za sada samo u Kini.
Obzirom da je Taycan prvi potpuno električni Porsche, kompanija se trudi da na razne načine potvrdi njegove vrednosti, uključujući i rekord na Nürburgring Nordschleife sa 7:42 i izvodeći 26 uzastopnih ubrzanja i usporenja 0 – 200 – 0 km/h.
Ipak, Porsche Taycan nije apsolutni rekorder po dužini drifta. To je i dalje BMW M5, koji je 2018. postavio rekord u maratonskom driftovanju, u kojem je “poprečke” prešao 378 kilometara, dopunjavajući se gorivom u vožnji tokom driftovanja.
Show Comments