Audi je predstavio novi SQ5 Sportback i to sa ozbiljno snažnim TDI motorom
Iako definitivno mnogo snage i novca ulaže u e-tron porodicu, Audi ne zaboravlja na one kojima električni pogon nije ono u šta žele da ulože svoj novac. Nakon što je u septembru predstavio novi Q5 Sportback, morali smo malo da sačekamo do SQ verzije. Obzirom da RS Q5 ne postoji čak ni u najavi, SQ5 će po svemu sudeći do daljnjeg biti najsnažnija i najbrža verzija popularnog SUV-a, tačnije CUV-a, kako ga definiše Audi.
A pogon je zanimljiv – dizel. Poznati i priznati V6 3.0 TDI prošao je kroz ozbiljno „doterivanje“ da bi dogurao do velike snage ali i zadovoljio Euro 6d normu. U SQ5 uselio se sa čitavih 341 KS i ogromnih 700 Nm već od 1.750 o/min. Da bi to uspela, audijeva pogonska jedinica dobila je dve novine – sada već neizbežni blagi hibrid (čime SQ5 TDI postaje MHEV) i EPC. Blagi hibrid je je postavljen na radni napon od 48V, i sposoban je da prilikom usporavanja rekuperira 8kW električne energije i pohrani je u Litijum-jonsku bateriju. Rezultat je da SQ5 može da održava brzinu i do 40 sekundi sa ugašenim SUS motorom, nakon čega starter generator ponovo stavlja TDI u funkciju.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/11/Audi-5-1.jpg)
Uz instalaciju od 48V, i druga novina se lako uklopila. EPC je kompresor koji za pogon koristi struju (umesto izduvnih gasova turbo kompresora), odnosno elektro motor, i potpuno eliminiše ikakvo vreme inače potrebno da turbina postigne potreban broj obrtaja da bi efikasno „nahranila“ agregat vazduhom. U praksi, uz klasični turbokompresor i dodatni električni kompresor ovaj TDI dobija vrhunsku elastičnost.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2020/11/Audi-6-1.jpg)
Pored ova dva sistema, TDI je umesto aluminijumskih dobio klipove od kovanog čelika koji smanjuju toplotne gubitke. Svojom čvrstinom ovaj materijal kompenzuje razliku u masi u odnosu na aluminijumske – identične su mase kao i aluminijumski. Novi je i sistem injektora sa solenoidnim ventilom čiji rad nadgleda piezoelektrični senzor. Sistem ubrizgavanja sada je sposoban da izvede čak do osam ubrizgavanja po cilindru u jednom radnom ciklusu. Interkuler smešten između clindarskih redova V6 motora ima novi sistem voda-vazduh hlađenja. Standardni menjač je osmostepeni Tiptronic, kao i Quattro pogon na svim točkovima.
Uz moćni dizel i nije neko iznenađenje da novi Audi SQ5 Sportback ima fascinantne performanse. Ubrzanje do 100 km/h je za samo 5.1 sekundu a maksimalna brzina je morala bti elektronski ograničena na 250 km/h. Kompletna nova Q5 i Q5 Sportback porodica proizvodiće se u Meksiku, a u prodaju kreće u prvoj polovini 2021. godine.
Show Comments