fbpx

Novi Audi SQ5 Sportback ima TDI motor i to snažan

Audi je predstavio novi SQ5 Sportback i to sa ozbiljno snažnim TDI motorom

Iako definitivno mnogo snage i novca ulaže u e-tron porodicu, Audi ne zaboravlja na one kojima električni pogon nije ono u šta žele da ulože svoj novac. Nakon što je u septembru predstavio novi Q5 Sportback, morali smo malo da sačekamo do SQ verzije. Obzirom da RS Q5 ne postoji čak ni u najavi, SQ5 će po svemu sudeći do daljnjeg biti najsnažnija i najbrža verzija popularnog SUV-a, tačnije CUV-a, kako ga definiše Audi.

A pogon je zanimljiv – dizel. Poznati i priznati V6 3.0 TDI prošao je kroz ozbiljno „doterivanje“ da bi dogurao do velike snage ali i zadovoljio Euro 6d normu. U SQ5 uselio se sa čitavih 341 KS i ogromnih 700 Nm već od 1.750 o/min. Da bi to uspela, audijeva pogonska jedinica dobila je dve novine – sada već neizbežni blagi hibrid (čime SQ5 TDI postaje MHEV) i EPC. Blagi hibrid je je postavljen na radni napon od 48V, i sposoban je da prilikom usporavanja rekuperira 8kW električne energije i pohrani je u Litijum-jonsku bateriju. Rezultat je da SQ5 može da održava brzinu i do 40 sekundi sa ugašenim SUS motorom, nakon čega starter generator ponovo stavlja TDI u funkciju.

3.0 TDI: 251 kW / 700Nm

Uz instalaciju od 48V, i druga novina se lako uklopila. EPC je kompresor koji za pogon koristi struju (umesto izduvnih gasova turbo kompresora), odnosno elektro motor, i potpuno eliminiše ikakvo vreme inače potrebno da turbina postigne potreban broj obrtaja da bi efikasno „nahranila“ agregat vazduhom. U praksi, uz klasični turbokompresor i dodatni električni kompresor ovaj TDI dobija vrhunsku elastičnost.

Engine mechanic

Pored ova dva sistema, TDI je umesto aluminijumskih dobio klipove od kovanog čelika koji smanjuju toplotne gubitke. Svojom čvrstinom ovaj materijal kompenzuje razliku u masi u odnosu na aluminijumske – identične su mase kao i aluminijumski. Novi je i sistem injektora sa solenoidnim ventilom čiji rad nadgleda piezoelektrični senzor. Sistem ubrizgavanja sada je sposoban da izvede čak do osam ubrizgavanja po cilindru u jednom radnom ciklusu. Interkuler smešten između clindarskih redova V6 motora ima novi sistem voda-vazduh hlađenja. Standardni menjač je osmostepeni Tiptronic, kao i Quattro pogon na svim točkovima.

Uz moćni dizel i nije neko iznenađenje da novi Audi SQ5 Sportback ima fascinantne performanse. Ubrzanje do 100 km/h je za samo 5.1 sekundu a maksimalna brzina je morala bti elektronski ograničena na 250 km/h. Kompletna nova Q5 i Q5 Sportback porodica proizvodiće se u Meksiku, a u prodaju kreće u prvoj polovini 2021. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alfa Tonale, CUV za broj ispod Stelvia

Kao što je i bilo najavljeno još 2018., Alfa je u Ženevi otkrila Tonale, ...

Jimmie Johnson se uskoro penzioniše iz NASCAR-a

Sedmostruki šampion, Jimmie Johnson, je najavio da će se penzionisati nakon sezone 2020 Monster ...

Najbrži na svetu ikada?

Malo poznati proizvođač sportskih automobila Corbellati za Ženevu je najavio premijeru najbržeg automobila na ...

Miloš Pavlović na Mizanu u Lamborghiniju

Srpski automobilista Miloš Pavlović ovog vikenda na stazi u Mizanu kreće u pohod ka ...

Sintetičko ulje – put od aviona do automobila

Kada se sa lakoćom izgovori da su sintetička maziva kvalitetnija od mineralnih, retko ko ...

Zanimljiv projekat sa eBaya: BMW E30 sa Hondinim motorom

Na sajtu eBay se našao vrlo zanimljiv projekat, odnosno BMW Serije 3 sa centralno ...