fbpx

Carlos Sainz stiže u Extreme E

Extreme E novi šampionat električnih terenaca privlači sve više poznatih imena, a upravo se priključio još jedan reli specijalista

Foto: ACCIONA | Sainz XE Team

Novom Extreme E šampionatu električnih terenskih vozila koji startuje početkom sledeće godine priključuje se sve veći broj poznatih imena svetskog auto sporta. Nakon što su učešće svojih timova potvrdili sedmostruki šampion Formule 1 Lewis Hamilton, njegov nekadašnji timski kolega i takođe bivši svetski šampion Nico Rosberg, svoje učešće potvrdio je još jedan legendarni vozač, spacijalista za reli i offroad reli – Carlos Sainz.

ACCIONA | Sainz XE Team

Španac Carlos Sainz dvostruki je reli šampion sveta i trostruki pobednik Dakar relija, i aktuelni šampion je ovog takmičenja. Sainz je ove godine uručena nagrad Princeze od Asturije za dostignuća u elitnom auto sportu.
U Extreme E šampionatu takmičiće se za ACCIONA Sainz XE Team, što znači da je ovaj put uzeo i vlasničkog udela u projketu, kao i Hamilton i Rosberg.

ACCIONA | Sainz XE Team

Prezime Sainzovog suvozača treba pažljivo pročitati kako se ne bi pomislilo da je ovo porodični sportski projekat. Suvozač Carlosa Sainza biće Laia Sanz vlo iskusna takmičarka u auto i moto sportu. Rođena je 1985. godine, 13 puta je bila šampionka u Trial World, a pet puta Enduro World šampionka. Na Dakar reliju je 2015. završila deveta u generalnom plasmanu, što je najbolji plasman jedne žene vozača ikada na ovom reli maratonu. Pored motocikala takmičila se i u automobilizmu uključujući i trke izdržljivosti.
Kompanija Acciona nije nova na polju trka električnih automobila, bila je prva ikada koja je na Dakar reliju 2017. nastupila sa potpuno električnim vozilom. Treći vlasnik tima je kompanija QEV Technologies, a četvrti i poslednji, još jedan Sainz – Carlos Sainz Junior, sin legendarnog Carlosa, vozač Formule 1 za tim McLaren, a od početka sledeće godine za tim Ferrari.
Prva trka šampionata električnih terenaca se približava. Prema objavljenom kalendaru, serija treba da startuje 21. januara 2021. u Senegalu. U prvoj sezoni održaće se ukupno pet takmičenja, u Saudijskoj Arabiji, Nepalu, Grenlandu, a finale je zakazano u Brazilu, 31. oktobra 2021. Iako pandemija Covid-19 i dalje ne pokazuje znakove smirivanja, organizatori Extreme E šampionata za sada ne saopštavaju planove o otkazivanju ili pomeranju događaja.
U prvoj sezoni svi timovi će nastupati u identičnom električnom off-road vozilu koje se zove Odyssey 21, a proizvodi ga Spark Racing Technology, koja proizvodi i bolide Formule E. Prema najavama, električni offroaderi će do 100 km/h stizati za 4.4 sekundi i imati velike terenske sposobnosti. Osnova im je kavez izrađen od nobijumom legiranih čeličnih cevi, i svi će koristiti Continental pneumatike namenski napravljene za šampionat. Timovi će imati slobodu da sami kreiraju oplate karoserije, kao i pogonski sistem, ali će baterija biti jedinstvena iz Williams Advanced Engineering-a.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota Yaris 1.5 VVT-iE Stella već za 11.790 evra

Najpopularniji model Toyote u Srbiji može da se nabavi uz beskamatni kredit od 3000 ...

Mercedesi brzi, debakl za Vettela u kvalifikacijama za VN Francuske

Na svim treninzima najbrži je bio Bottas, ali Hamilton najbrži kad je najvažnije, u ...

Noviteti Frankfurt 2017

Audi Pored ipak zvanične svetske premijere A8, koji je definitivno trenutno najsavremenija limuzina današnjice, ...

Imola da se pripremi za Formulu 1

Staza Enzo e Dino Ferrari je dobila informaciju da se pripremi za održavanje trke ...

Holandski EV startup predstavio svoj prvi model, Lightyear One

Holandski EV startup Lightyear predstavio je svoj prvi model, pod imenom Lightyear One Holandski ...

Porsche i Ferrari blokiraju odluku EU

Porsche i Ferrari blokiraju odluku EU i traže da se iz zabrane prodaje automobila ...