fbpx

Audi

Foto: Audi

Pored ipak zvanične svetske premijere A8, koji je definitivno trenutno najsavremenija limuzina današnjice, Audi je vratio i svoju ikonu, RS4. Njegov pogon je 2.9 litarski TFSI V6 biturbo sa 450 KS i 600Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je čak 170 Nm više od prethodika. Sprint do 100 km/h uz Quattro pogon je munjevit – samo 4.1 sekunda. Maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h.

Foto: Audi

Pored modela današnjice, Audi je predstavio i poglede na sutrašnjicu. Aicon je i studija i koncept i tehnološki demonstrator svega što bi se moglo podvesti pod luksuzna 2+2 kupe limuzina, sa monumentalnim međuosovinskim razmakom od 3,47 m. Naravno, Aicon je definisan i kao potpuno autonomno luksuzno vozilo za transport od vrata do vrata, pa i ne čudi što njegova kabina liči na poslovni avion.

Foto: Audi

Premijeru je doživeo i model Elaine, koji je evolucija prvi put u maju u Šangaju pokazanog e-tron koncepta. Šta više, Elaine treba sasvim ozbiljno shvatiti kao drugi potpuno električni model koji će se pojaviti pod markom Audi u skoroj budućnosti.

Foto: Audi

BMW
BMW je domaći teren preplavio premijerama, o kojima se se zapravo već toliko pisalo i pričalo da deluje kao da nisu premijere. Svetlost pozornice ugledali su novi X3, M5, Serija 6 Gran Tourismo, Serija 8, Z4. Naravno, u svoj svojoj monumentalnosti pojavio se i, formalno koncept, X7 za koji je evidentno da je seriski model za sledeću godinu, mada će komentari na njegov neortodoksan dizajn sigurno biti pažljivo osluškivani.


Ipak rekli bismo premijera iznenađenja je Vision Dynamics, kupe sa četvoro vrata, sa plug in hibridnim pogonom, za koji je već obećana autonomija od čak 600 kilometara, koju još niko nije ponudio. Jasno je da je direktan konkurent Tesla Modelu 3, ali već sada najavljuje bolje performanse ubrzanjem do 100 za 4 sekunde. U prodaji će se kao deo posebnog “i” brenda pojaviti 2021. Predpostavlja se da bi oznaka mogla biti “i5”, a stoji i nada će se mnogo bolje prodavati od i3 koji za sada nije postigao zapaženiji uspeh. U svakom slučaju, strategija BMW-a je da do 2025. ima ukupno 25 elektrifikovanih modela, od ćega će čak 12 biti EV.

Volkswagen

Foto: VW

T-Roc je definitivno premijera i komercijalna uzdanica VW-a u hiper popularnom SUV segmentu mada ne treba osporiti status premijere ni novom Polu.
Ipak ono na šta je najveći proizvođač automobila na svetu stavio akcenat je svetska premijera I.D. CROZZ-a, koji je sve bliži svojoj serijskoj verziji. Dorađen je, prerađen i nije pod znakom pitanja, ovaj električni SUV će u serijsku proizvodnju već od 2020. godine, zajedno sa još dva modela, koji će biti samo deo od ukupno 23 električna vozila do 2025. u koje će VW uložiti 6 milijardi evra. Ima pogon na svim točkovima, i ukupno 300 KS, a autonomija je 500 kilometara. Za punjenje baterije do 80% kapaciteta potrebno je 30 minuta.
Kako je rekao Dr Herbert Diess šef VW-a, Golf budućnosti mora ponovo biti narodno vozilo, što može imati različita tumačenja.

Toyota

Foto: Toyota

Malo je reći da je Land Cruiser legenda među terencima već 60 godina, a tako će izgleda i nastaviti. Predstavljen je novi Land Cruiser, sa potpuno novim dizajnom ali i zadržanim konceptom robusne šasije. Pored vidljivo svežeg i modernizovanog dizajna karoserije, kupce će dočekati i potpuno novi dizajn enetrijera sa brojnim praktičnim funkcionalnostima i boljim kvalitetom izrade. I dizajnu nove karoserije našao se i novi 8” Toyota Touch® ekran, za multimedijalni i navigacioni sistem, kao i dodatni ekran od 4,2” namenjen vozaču. Za zapadnu Evropu namenjen je D-4D 2.8 litarski dizel sa 177KS, dok će za istočno evropska tržišta biti ponuđen veći izbor pogona, a uz dizel prodavaće se i 2.7 VVT-i benzinac sa 161KS, kao i veliki V8 4.0 takođe benzinac sa 249KS.

Foto: Toyota

Bez mnogo detalja, Toyota je najavila i da priprema snažnu verziju hibridnog pogona, za koju je kao demonstrator poslužio C-HR. Ono što je sigurno, novi pogon će imati znatno više od trenutnih 122 KS u C-HR-u, a tačni podaci će biti objavljeni početkom 2018.

Foto: Toyota

Opel
Zanimljivo je na štandu Opela koji je predstavio tri Crossovera, novu Insigniu u GSi verzijama, novi dizel agregat, a sve ovo uz činjenicu da je postao deo PSA grupe. Zanimljiva je bila izjava novog šefa Opela na otvaranju štanda: „Naš novi Grandland X kao „plug-in“ hibrid, sledeći je veliki primer mogućnosti koje nas očekuju kao člana PSA grupe“, rekao je Lošeler na pres konferenciji. „Mi ćemo verno pratiti ovaj put.“  S druge strane, nova perjanica među Opel Insignia modelima, takođe zauzima centralno mesto na štandu. Dinamičan GSi nastavlja dugu Opelovu tradiciju sportskih limuzina sa izraženim karakterom, dok je pogon na sve točkove Country Tourera pravi izbor za avanturiste. „Sa ove tri premijere, mi nastavljamo najveću ofanzivu modela u Opelovoj istoriji. Napravili smo odlučujuće akvizicije našem portfoliju ove godine sa šampionom u oblasti električne autonomije, Amperom-e, Crossland X krosoverom, Vivaro Life rekreacionim vozilom i Grandland X SUV-om.“, elaborirao je Lošeler u Frankfurtu. „Mi u Opelu smo ponosni što smo sada deo PSA grupe. Zajedničkim snagama, kreiraćemo evropskog šampiona. To ćemo uraditi na taj način što ćemo nastaviti da stvaramo „Made in Germany“ tehnologiju, dostupnu što je većem broju kupaca, i na taj način ostati verni sloganu naše marke da budućnost pripada svima.“

Foto: Opel

Renault

Foto: Renault

SYMBIOZ je koncept koji je Renault predstavio kao produžetak vašeg doma dok putujete. Ovo je EV sa elektro motorima u stražnjim točkovima i baterijama smeštenim u podu vozila. Prednja sedišta se rotiraju za 180º i to tokom putovanja, obzirom da sistem autonomne vožnje preuzima kompletnu brigu o putovanju. U Symbioz konceptu sve je podređeno uživanju, pa bi se sa pravom mogao nazvati i Hedonist. Ipak, ono što je mnogo zanimljivije iz perspektive bliske budućnosti je da će koncept Easy Life (Ugodan živoz) uskoro dobiti svoje mesto u brojnim serijskim modelima, a neka rešenja kao što su MULTI-SENSE tehnologija koja već postoji ili će uskoro postojati u modelima Megane, Talisman, Scenic i Espace. Takođe, Renault najavljuje i “Easy Drive” svoj sistem autonomne vožnje koji bi trebao biti spereman do 2023. godine.
Ipak, ono pored čega je nekoma zaigralo srce je Megane RS, dugo skrivan, mada ne i previše. Iako se spekulisalo sa 300 KS, RS ima 280KS iz novog 1.8 litarskog turbo motora, koje dostiže pri 6.000 o/min uz maksimani obrtni moment od 390 Nm. Megane RS je jedinstven i po tome što prvi u segmentu ima 4Control, upravljanje na svim točkovima. Tek da ne bude razočarenja, iduće godine će biti predstavljena i Cup verzija sa okruglo 300 KS .

Foto: Renault

Mercedes

Foto: Mercedes Benz

Pored monumentalnog, ali i nedostižnog demonstratora sile i tehnologije AMG Project ONE, Mercedes je pokazao i ozbiljne naznake sadašnjosti i budućnosti. Od sadašnjosti, premijerno su predstavljeni Coupe i Cabriolet verzije S klase i to u standardnim ali i AMG verzijama.

Foto: Mercedes Benz

Ono što je mnoge iznenadilo je premijera pred serijskog GLC F CELL, popularnog SUV-a ali pogonskom grupom označenom sa EQ Power. Pogon je za sada jedinstvena kombinacija plug in hibrida, baterija i gorivih ćelija koje koriste vodonik kao gorivo. Rezultat je 0 emisija izduvnigh gasova, a sa 4.4 kg vodonika u sebi, obezbeđena je autonomija od 437 kilometara. Ova kombinacija pogona vozaču na raspolagnje stavlja 200 KS, uključujući i čistu EV vožnju do 50 kilometara.

Foto: Mercedes Benz

Na kraju, koncept EQA je nešto što je izazvalo poglede. Forma koncepta jasno najavljuje novu A klasu, a dimenzije direktnog konkurenta Golfu i Audiju A3. Međutim, ovo je konkurent i Teslinom Modelu 3, obzirom da je koncept EQA električno vozilo sa 400 kilometara autonomije i permanentnim pogonom na sva četiri točka, koji bez problema može da dostigne 270KS, i to od dva elektro motora.

Land Rover
Land Rover je predstavio svoj Discovery SVX namenjen off road entuzijastima, za koje je SVO (Odeljenje za specijlana vozila) odeljenje Land Rovera učinilo sve da stvori terenac za koji nema prepreka. Dovoljno je pomenuti da mu je pogon V8 5.0 benzinac sa kompresorom i 525 KS. Ima povećano odstojanje od podloge, mogućnost podizanja karoserije i pripadajuće velike terenske pneumatike. U paketu za vrhunske terenske mogućnosti nalazi se i posebno dorađen Terrain Response 2 sistem, a po prvi put je ugrađen i sistem za aktivnu kontrolu poprečnog nagiba. Proizvodnja će mu početi 2018. godine u potpuno novom SVO tehničkom centru Land Rovera.

Foto: Land Rover

Borgward

Nekadašnju poznatu nemačku marku Borgward oživeli su kineski investitori i već najavljuju da će u Nemačkoj početi da prodaju svoj terenac BX7 koji se proizvodi u Kini, a koji bi od 2019. trebao da počne sa proizvodnjom u Nemačkoj. Koncept Isabella je potpuno električno vozilo i za cilj ima da oživi legendu iz pedesetih godina prošlog veka. Dizajnirao ga je Anders Warming, koji je do prošle godine bio šef dizajna Minija. Isabelle ima pogon od dva elektro motora sa ukupno 300 KS, autonomiju od 500 km i ubrzanje do 100 km/h za 4.5 sekundi.

Foto: Borgward
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Da li BMW treba da kupi Land Rover?

BMW bi trebao (ponovo) da kupi Land Rover kažu analitičari, uporedo sa povratkom legendarnog ...

PSA i FCA pregovaraju o spajanju?

Prema sve ozbiljnijim spekulacijama, PSA Grupa i FCA pregovaraju o spajanju, a stručni krugovi ...

Konačno predstavljen Range Rover SV Coupe

U potrazi za zadovoljavanjem današnjeg brzo rastućeg i vrlo popularnog SUV tržišta Range Rover ...

Novo ime i rukovodstvo kompanije Stellantis stupaju na snagu

Kompanija Stellantis objavila je da je službeno počela da radi sa kompletnim rukovodstvom Kompanija ...

Ferrariju prvi startni red u Bahreinu

Prve dve startne pozicije za sutrašnju trku u Bahreinu osvojili su vozači Ferrarija Vettel ...

Miloš Pavlović na podijumu u Monci

Srpski automobilista Miloš Pavlović, fabrički vozač Lamborginija, našao se na podijumu na zvaničnom otvaranju ...