fbpx

Dileri beže od električnog Cadillaca

General Motors na velika vrata uvodi elektrifikaciju vozila, ali značajan procenat dilera ne želi da se preorijentiše na prodaju EV

 General Motors na velika vrata uvodi elektrifikaciju vozila, a marka Cadillac je odabrana da bude inicijalni promoter električne mobilnosti kod kupaca. Cadillac Lyriq je već prikazan i u prodaju kreće početkom 2022. godine, a još četiri električna modela najavljena su iz luksuzne GM-ove marke, uključujući i luksuznu limuzinu kao vrhunski model. Šta više, u zavisnosti od prihvatanja na tržištu, postoji mogućnost da Cadillac postane i potpuno električna maka već do 2023.

Foto: Cadillac

Razumljivo General Motors od dilerske mreže marke Cadillac da uđe u igru sa elektrifikacijom. To znači da moraju da ulože i značajne svote novca kako bi na svojim prodajnim lokacijama postavili punjače, nabavili specijalne alate i obučili osoblje za prodaju i servisiranje potpuno drugačijih električnih vozila.

Aktuelnim dilerima Cadillaca nije ostavljeno mnogo opcija. Ili će potrošiti najmanje 200.000 evra za adaptaciju svojih objekata, ili prihvatiti određenu finasijsku nadoknadu od General Motorsa, i zatvoriti svoje firme.
Prema podacima koje je objavio The Wall Street Journal, prihvatanje prelaska na električna vozila ne ide lako. Insajderske informacije iz General Motora kažu da se već oko 150 dilera Cadillaca iz SAD odlučilo da uzme otpremnine koje su oko milion dolara, i zatvori firme, umesto da se prilagodi električnim vozilima. To znači da je 17% od 880 dilera Cadillaca u SAD, koji većinom prodaju i ostale GM-ove marke.
Ovo nije prvi pokušaj General Motora da redukuje broj svojih dilera Cadillaca, kojih je tri puta više od direktnih rivala kao što su nemačke luksuzne marke. Još 2016. GM je ponudio manjim dilerima izvesne sume da zatvore svoje biznise. Po svemu sudeći, dilere koji su se odlučili da prekinu saradnju sa GM-om najviše muči smanjenje zarade i to u delu koji donose servisi. Električna vozila imaju manju potrebu za održavanjem, koje je i jeftinije od pandana sa SUS motorima. Takođe, predviđa se da će vremenom poseta servisima zbog kvarova električnih vozila biti manja i da će zbog jednostavnije konstrukcije i manje pokretnih vozila, EV postati pouzdaniji od SUS pogonjenih vozila. Čini se da će i ovi efekti koji će uticati na pad zarada Cadillac dilera, a po svemu sudeći i svih ostalih, morati da se ukalkuliše u inicijalnu investiciju za prilagođavanje električnim vozilima, odnosno produžiti period povraćaja uloženog. EV nema čak ni običnu redovnu zamenu ulja u motoru, koja pogotovo ovlašćenim servisima nekih marki decenijama čini “slatku” zaradu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sa tri minuta punjenja do novih 100 kilometara

BMW i Porsche otkrili punjač koji za tri minuta može da dopuni baterije za ...

Dakar Reli 9. etapa – Loebu treća etapna pobeda

Dakar Reli je nakon dana pauze nastavljen devetom etapom u kojoj je pobedio Loeb ...

Lakše je dizajnirati luksuzni nego mali automobil

Šef dizajna Volkswagena kaže da je mnogo lakše dizajnirati luksuzni ili hiperautomobil nego gradskog ...

McLaren W1 konačno spreman

McLaren W1 konačno spreman da pomrači slavu svojih prethodnika modela F1 i P1 koji ...

Još malo pa 1000 KS

Andy Cowell, šef za motore u Mercedes AMG Formula 1 timu kaže da će ...

Da li je ovaj Audi RS7 najbrži blindirani automobil na svetu?

Blindirani automobili imaju jedan posao: da zaštite svoje putnike. Diskutabilno, sledeći najbitniji zadatak je ...