fbpx

Lamborghini Diablo napunio 30 godina postojanja

Lamborghini Diablo čija fotografija je bila poput ikone u sobi mnogih dečaka ove godine proslavio je 30. rođendan

Foto: Lamborghini Automobili

Bio je san snova mnogih dečaka, koji su njegove postere imali po sobama umesto ikona. Dostigao je status legende, i jednom trenutku bio i najbrži serijski automobil na planeti, a sada slavi 30. rođendan – Lamborghini Diablo. U salone je zvanično stigao u januaru 1990., ali njegov razvoj je počeo pet godina ranije, pod kodnim menom Project 132. Njegova misija bila je jasna – da nasledi tada još uvek živu legendu među supersportistima Lamborghini Countach.

Foto: Lamborghini Automobili

Osnovne čiste, jednostavne ali i podjednako agresivne linije Diablo je dobio od Marcella Gandinija, ali ga je doradio Chrysler dizajn centar, koji je u međuvremenu postao većinski vlasnik Lamborghini Automobili.

Foto: Lamborghini Automobili

Od samog otkrivanja, Diablo je oduševio i fascinirao publiku. Pored maksimalne brzine od 325 km/h, za razliku od Countacha imao je i odlične vozne osobine, dobrim delom zaslugom reli šampiona Sandra Munarija koji je učestvovao u razvoju Diabla. Šta više, u jednom kratkom periodu bio je i najbrži serijski automobil na svetu, dok ga sa trona nije skinuo Jaguar XJ 220.

Foto: Lamborghini Automobili

Diablo je imao pogon od ustanovljene klasike za Lamborghini. Pozadi uzdužno postavljen V12 agregat je imao radnu zapreminu od 5.7 litara, sa bregastim vratilima u cilindarskim glavama, odnosno DOHC konstrukciju, sa četiri ventila po cilindru. Uz elektronski ubrizgavanje i paljenje goriva dostizao je 485 KS i 580 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Foto: Lamborghini Automobili

Iako je u enterijeru imao elektropomična kožom presvučena sedišta, klima uređaj, pa i električne prozore, Diablo je ostao sirovi sportista. Pogon je bio na zadnjoj osovini, bez ikakvih elektronskih pomagala, pa čak i bez servo pojačivača upravljača sve do 1993. godine, kada je dobio taj luksuz.

Foto: Lamborghini Automobili

Tri godine nakon premijere Lamborghini je predstavio Diablo VT, prvi GT iz Lamborghini Automobili sa pogonom na svim točkovima, ali i brojnim mehaničkim unapređenjima i stilskim promena, koje su se ubrzo preselile i na verziju sa zadnjim pogonom. Iste godine pojavila se i SE 30 serija Diabla, kojom je proslavljeno 30 godina postojanja kompanije. Diablo SE30 imao je motor „navijen“ na 523 KS. Dve godine kasnije, na salonu u Ženevi debitovao je Diablo SV, sa pogonom samo pozadi, motorom od 510 KS i podesivim zadnjim spojlerom. Iste godine ponudi iz Sant Agate Bologneze stigao je i Diablo VT Roadster, koji je bio prvi otvoreni Lamborghini sa V12 motorom, malo dorađenim linijama i pogonom na svim točkovima.

Foto: Lamborghini Automobili

Pred kraj 20. veka, 1999. Audi Grupa kupuje Automobili Lamborghini, a prvi zvanični dizajner Lamborghinija postaje Luc Donckerwolke, pod čijom „olovkom“ nastaje restilizovani Diablo SV, nakon kojega i VT i VT Roadster prolaze kroz kozmetički tretman osavremenjavanja eksterijera i enterijera. Motor je dobio varijabilni razvod ventila, standardno imao 529 KS, a obrtni moment povećan na 605 Nm, a kočioni sistem je po prvi put dobio ABS.

Foto: Lamborghini Automobiliizam, vesti

Lamborghini Diablo je dobio i seriju sa povećanom radnom zapreminom motora na 6.0 litara, i još uve je model proizveden u najvećem broju primeraka. Do 2001. kada ga je zamenio Murcielago, Diablo je u svojim verzijama proizveden u 2903 primerka.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Mike Krack novi šef tima Aston Martin

Samo što je objavio odlazak Otmara Szafnauera sa mesta šefa tima, Aston Martin je ...

Toyota C-HR stiže u GR Sport paketu opreme

Predstavljanjem nove varijante GR SPORT, s novim bojama, i ponudom opreme u C-HIC paketu, ...

Dwayne Johnson i Jason Statham neće se pojavljivati u “Fast 9”

Po svemu sudeći, Luke Hobbs i Deckard Shaw neće se pojavljivati u novom nastavku ...

Google osvežio Android Auto, stiže na leto

Google je najavio da će lansirati osveženi korisnički interfejs za Android Auto ovog leta, ...

Formula 1 – neko ostaje bez Mercedes-AMG motora?

Formula 1 na startu svake trke ima osam bolida koje pokreću Mercedes-AMG pogonske grupe, ...

Predstavljena nova Honda CR-V – hibrid umesto dizela

Nova Honda CR-V, koja je upravo predstavljena evropskoj publici u Ženevi, će po prvi ...