Lamborghini Diablo čija fotografija je bila poput ikone u sobi mnogih dečaka ove godine proslavio je 30. rođendan
Bio je san snova mnogih dečaka, koji su njegove postere imali po sobama umesto ikona. Dostigao je status legende, i jednom trenutku bio i najbrži serijski automobil na planeti, a sada slavi 30. rođendan – Lamborghini Diablo. U salone je zvanično stigao u januaru 1990., ali njegov razvoj je počeo pet godina ranije, pod kodnim menom Project 132. Njegova misija bila je jasna – da nasledi tada još uvek živu legendu među supersportistima Lamborghini Countach.
Osnovne čiste, jednostavne ali i podjednako agresivne linije Diablo je dobio od Marcella Gandinija, ali ga je doradio Chrysler dizajn centar, koji je u međuvremenu postao većinski vlasnik Lamborghini Automobili.
Od samog otkrivanja, Diablo je oduševio i fascinirao publiku. Pored maksimalne brzine od 325 km/h, za razliku od Countacha imao je i odlične vozne osobine, dobrim delom zaslugom reli šampiona Sandra Munarija koji je učestvovao u razvoju Diabla. Šta više, u jednom kratkom periodu bio je i najbrži serijski automobil na svetu, dok ga sa trona nije skinuo Jaguar XJ 220.
Diablo je imao pogon od ustanovljene klasike za Lamborghini. Pozadi uzdužno postavljen V12 agregat je imao radnu zapreminu od 5.7 litara, sa bregastim vratilima u cilindarskim glavama, odnosno DOHC konstrukciju, sa četiri ventila po cilindru. Uz elektronski ubrizgavanje i paljenje goriva dostizao je 485 KS i 580 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Iako je u enterijeru imao elektropomična kožom presvučena sedišta, klima uređaj, pa i električne prozore, Diablo je ostao sirovi sportista. Pogon je bio na zadnjoj osovini, bez ikakvih elektronskih pomagala, pa čak i bez servo pojačivača upravljača sve do 1993. godine, kada je dobio taj luksuz.
Tri godine nakon premijere Lamborghini je predstavio Diablo VT, prvi GT iz Lamborghini Automobili sa pogonom na svim točkovima, ali i brojnim mehaničkim unapređenjima i stilskim promena, koje su se ubrzo preselile i na verziju sa zadnjim pogonom. Iste godine pojavila se i SE 30 serija Diabla, kojom je proslavljeno 30 godina postojanja kompanije. Diablo SE30 imao je motor „navijen“ na 523 KS. Dve godine kasnije, na salonu u Ženevi debitovao je Diablo SV, sa pogonom samo pozadi, motorom od 510 KS i podesivim zadnjim spojlerom. Iste godine ponudi iz Sant Agate Bologneze stigao je i Diablo VT Roadster, koji je bio prvi otvoreni Lamborghini sa V12 motorom, malo dorađenim linijama i pogonom na svim točkovima.
Pred kraj 20. veka, 1999. Audi Grupa kupuje Automobili Lamborghini, a prvi zvanični dizajner Lamborghinija postaje Luc Donckerwolke, pod čijom „olovkom“ nastaje restilizovani Diablo SV, nakon kojega i VT i VT Roadster prolaze kroz kozmetički tretman osavremenjavanja eksterijera i enterijera. Motor je dobio varijabilni razvod ventila, standardno imao 529 KS, a obrtni moment povećan na 605 Nm, a kočioni sistem je po prvi put dobio ABS.
Lamborghini Diablo je dobio i seriju sa povećanom radnom zapreminom motora na 6.0 litara, i još uve je model proizveden u najvećem broju primeraka. Do 2001. kada ga je zamenio Murcielago, Diablo je u svojim verzijama proizveden u 2903 primerka.
Show Comments