fbpx

Renault se vraća u Williams Formula 1 tim?

Renault je u Formuli 1 jedini proizvođač motora koji snabdeva samo sopstveni tim, ali ne želi da tako i ostane

Foto: Renault

Renault se kao proizvođač pogonskih jedinica u Formuli 1 sveo samo na sopstveni Alpine F1 tim. Dosadašnji partner tim McLaren okrenuo se pogonu koji će stizati iz Mercedes-AMG HPP, a Red Bull, nekadašnja uzdanica Renault motora ne želi da se vrati nekadašnjem dobavljaču iako ostaje bez podrške Honde. A Renault ne želi da ostane bez tima koji bi snabdevao motorima, i šef Renault Grupe Luca de Meo ne krije da mu je na spisku prioriteta pronalaženje korisničkog tima. Sasvim je jasno, finansije su u pitanju, obzirom da korisnici papreno plaćaju pogonske jedinice i time rasterećuju od troškova samog proizvođača.

Foto: Alfa Romeo F1 Press

Međutim, iako razgovori i pregovori postoje, pronalaženje novog „gnjezda“ za Renault pogonske grupe ne ide lako, i na radaru su zapravo ostala samo dva potencijalna korisnika Renault motora – Alfa Romeo i Williams. Nije tajna da je Renault pregovarao sa timom Sauber koji podržava Alfa Romeo, a koji svoje motore i menjače nabavlja u Ferrariju. Iako se radi o dugoročnoj saradnji, koja uključuje i angažman vozača, ugovor između Alfe i Ferrarija ističe sa krajem sezone 2021. Šef tima Frederic Vasseur krajem prošle godine rekao je da se nikada ne zna, a ugovor sa Ferrarije uporedio sa brakom i dodao – To je kao u braku, nikada ne znate da li ćete zauvek ostati sa istom ženom kao ja. Međutim, mesec dana kasnije objavljeno je da Alfa i Ferrari ostaju u istom „braku“, koji je ugovorom produžen do 2025. godine. Time su vrata potencijalnoj saradnji sa Renaultom zatvorena do daljnjeg.

Foto Williams F1 Racing

Renault se tada okrenuo drugom potencijalnom korisniku, timu Williams, koji uz nove vlasnike spremne za promene može postati kupac. Prema spekulacijama vraza za moguću saradnju su delimično otvorena, ali bi se morala rešiti tri potencijalna problema.
Prvi je vreme, obzirom da je 1. januara zvanično dozvoljen rad na novim konstrukcijama bolida Formule 1 prema pravilima za sezonu 2022. Da bi se nova pogonska grupa inkorporirala u karoseriju neophodno je da se znaju tačne dimenzije agregata, raspored sistema hlađenja, kontrolnih jedinica i svega što uz pogon ide. To znači da ukoliko se Renault i Williams preko noći ne dogovore, biće suviše kasno da Renault dođe na mesto Mercedes-AMG pogona koji trenutno koristi Williams. Drugi problem je najava iz Williams F1 tima da će za sezonu 2022. proširiti i produbiti svoju saradnju sa Mercedesom. Pod ovim proširenjem podrazumeva se da bi Willams pored motora od Mercedesa kupovao i druge dozvoljene sklopove kao što su menjač i delovi hidraulike, što su komponente koje Renault nikada nikome nije isporučivao i time nastaje problem broj tri, odnosno gde bi nedostajuće delove našao Williams, osim kod dobavljača motora.
Iako u Renaultu priznaju da im je kupac potreban, za sada nije potvrđeno da će ga za sezonu 2022. uopšte biti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Grosjean dobro, Schumacher potvrđen u timu Haas

Vozač tima Haas Formule 1 uspešno se oporavlja nakon stravičnog incidenta, a američki tim ...

Formula 1 – kvalifikacije u Španiji pripale Verstappenu

Formula 1 – kvalifikacije za Veliku nagradu Španije koje su vožene na stazi Barcelona-Catalunya ...

Stigao i zvanično – BMW M2 Competition

Kao što smo i najavili, BMW je u Pekingu predstavio novi M2 Competition, naslednika ...

Ford Focus RS RX – Specijalac za rallycross

Ford Performance je podelio sa svim ljubiteljima automobilizma, a pogotovo sve popularnije FIA World ...

Nova Toyota GR Yaris pomera granice

Nova Toyota GR Yaris imala je svetsku premijeru na Salonu automobila Tokio 2024, uz ...