Site icon

Renault 5 stiže 2023., da li je R4 sledeći?

Foto: Renault

Renault oživljava svoj R5 2023., a postavlja se pitanje da li će se i legendarni R4 naći na spisku novih modela

Novi šef Renault Grupe Luca de Meo 14. januara je izneo svoj hrabar i ambiciozan plan, uz koji bi francuska marka trebala da se vrati na vrh, i to ne tolko brojem proizvedenih vozila nego zaradom. Plan koji je u skladu sa ambicijama nazvan “Renaulucija” ne malo je iznenadio projekcijom ne samo sedam novih električnih modela u narednih pet godna (četiri automobila i tri dostavna vozila), neko i vaskrsnućem nekada popularnog modela Renault 5 koji stiće već 2023. Doduše, jasno je da novi R5 mora biti model današnjice, a ne prošlosti, pa će se njegov “vaskrs” dogoditi i EV formatu – R5 će biti električni hatchback.
Iako je de Meo otkrio da je Renault 5 jedan od novih modela, samo je zagolicao maštu najavom da će još jedno staro ime doživeti uskrsnuće i to za 2025., a insajderske informacije iz Grupe nagoveštavaju da bi to mogla biti legenda koja ove godine proslavlja 60. rođendan – Renault 4.
Gilles Vidal, šef dizajna u Renaultu nagovestio je da će neki od budućih modela ići u pravcu retro-futurističkog dizajna, dok će ostali noviteti koj su u planu biti super originalni i potpuno futuristički.
Ako se ispostavi da su predviđanja tačna, novi Renault 4 bi bio koristio CMF-B EV platformu, i brojne komponente delio sa već potvrđenim R5. Međutim, iako bi u mehaničkom i pogonskom smislu R5 i R4 praktično bili blizanci, pa čak pripadali B segmentu, dizajnom i funkcionalnošću ciljali bi potpuno različite kupce.

Foto: Renault

Originalni Renault 4L rodio se 1961. godne, i uz zapravo malo izmena, pogotovo u osnovi karoserije, poživeo sve do 1994. Iako je postao popularan širom sveta i prodao se u preko osam milona primeraka, u osnovi je bio jednostavno i funkcionalno vozilo namenjeno pre svega ruralnim delovima Francuske. Naslednik bi ipak mogao krenuti malo ambicioznijim i aktuelno popularnim crossover pravcem. Dok bi novi R5 trebao biti sportski orijentisan, R4 bi mogao biti crossover orijentisan i samim tim ne bi bili međusobna konkurencija. Šta više, novi R4 bi mogao biti i idealna osnova za kompaktno urbano dostavno vozilo.
Postavlja se i logično pitanje sudbine modela Zoe, mada je njegova sudbina izvesna. U Renaultu kažu da ni slučajno neće gasiti Zoe najprodavaniji EV u Evropi. Zapravo, logičan raspored bi mogao biti da Zoe bude osnovni pa i najjeftiniji EV model, dok bi R5 i R4 bili više stilizovani i eksluzivniji.

Ipak, pre svega navedenog, sledeće godine stiže Megane eVision, električni model u C segmentu na CMF EV platformi, a već sledeće 2023. slediće ga još jedan model sličnog gabarita i segmenta, na istoj platformi, ali za sada bez nagoveštaja kog stila. Tačnije, mogao bi biti C-SUV segmenta za koji de Meo tvrdi da nije bio dovoljno uspešan po marku, aludirajući da Kadjar nije postigao dovoljno, i da je moglo bolje. Ne treba zaboraviti ni da je de Meo najavio i skori novitet u D segmentu, u kojem je trenutno aktuelan Talisman.

Next: Airspeeder Mk3 spreman za trke električnih “automobila”