fbpx

Uz “Renauluciju” Renault mnogo toga menja

Luca de Meo, CEO Renault Grupe izneo je dugo očekivani plan, a u narednih nekoliko godina mnogo što šta će se promeniti

GAMME VISION – Foto Renault

Novi strateški plan koji se zove „Renaulacija“, Renault Grupa će u narednih nekoliko godina mnogo što šta promeniti. Uz osnovne pravce koje je u novom strateškom planu izneo Luca de Meo, CEO Renault Grupe, francuski gigant će volumen kojem je do sada stremio zameniti većem profitu po proizvedenom vozili, pre svega koz efikasniju i štedljiviju proizvodnju.
Osnovni pravci kojima će kompanija ići nisu slučajno definisani kao “Uskrsnuće”, “Renoviranje” i “Revolucija”, koji su zapravo, kratkoročni, srednjoročni i dugoročni poslovni planovi. De Meo je izneo podatke da polovina profita kompanije stće iz Evrope, ali i da je polovina modelne ponude kreirana spram lokalnih potreba tržišta. U nekim segmentima, Renault i Dacia su se previše približile.
Novi poslovni plan predviđa smanjivanje sa šest na tri platforme, sa 80% proizvodnje bazirane na novim platformama Alijanse, što će podrazumevati i redukciju sa osam na četiri pogonske jedinice. U naredne tri godine biće lansirani svi novi modeli na aktuelnim platformama. Trenutno, kompanija proizvodi tri benzinske, jednu hibridnu i tri dizel pogonske porodice, ali plan do 2025. godne predviđa predviđa fokus na jednoj benzinskoj koja omogućuje i hibridni pogon, jednoj električnoj i jednoj hidrogenskoj pogonskoj porodici, koja će biti namenjena za laka dostavna vozila. Već do 2025. polovina novih evropskih modela Renault biće električna, a 35% prodaje pripada će hibridima. Pored toga, Renault najavljuje i ofanzivu u C segmentu i to sa dva nova modela pre svega namenjena Evropi. Ukupno, do 2025. stiže sedam novih električnih modela. Pri tom je ne malo iznenadio prezentacijom koncepta koji je očigledno “vaskrsnuće” nekada ultra popularnog Renaulta 5.
Dacia će dobiti ultra efikasan poslovni model, koji će značiti redukciju sa aktuelne četiri platforme na samo jednu, a umesto 18 modela, pod markom Dacia proizvodiće se 11 karoserijskih verzija.

Međutim, iako deluje da će Dacia biti osiromašena u ponudi, to nije slučaj – do 2025. stiže čak sedam novih modela, uključujući i dva noviteta u C segmentu, pozicionirana iznad aktuelnog Dustera.
Možda najveći zaokret desiće se marki Alpine, koja je pokušala da se uključi u globalu podelu jednim sportskim modelom sa benzinskim motorom, međutim, bez očekivanog uspeha. Zbog toga, Alpine će postati marka električnih sportskih automobila.

Budući modeli biće razvijeni na CMF-B i CMF-EV platformama Alijanse, prvi potvrđeni novitet je električni “hot hatch”, a sledeći će biti SUV u C segmentu. Aktuelni A110 biće zamenjen električnim kupeom koji će se razvijati u saradnji sa Lotusom.
A u okviru predstavljanja novog poslovnog plana, otkriven je i bolid Alpine Formula 1 tima koji će debitovati u sezoni Formule 1 2021, sa nekadašnjim šampionom u Renaultu Fernandom Alonsom za upravljačem.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 nije zaboravila da bude uzbudljiva

Formula 1 još uvek nije zaboravila da bude uzbudljiva, barem prema kvalifikacijama za sprint ...

Uber autonomno vozilo odvezlo u fatalan sudar

Autonomno vozilo u operaciji Uber Tehnologija je udarilo i usmrtilo pešaka u državi Arizoni ...

Mazda MX 5 Miata u narednoj generaciji dobija hibridni pogon?

Mazda MX5 Miata u narednoj generaciji dobiće hibridni pogon kako bi ispunila Euro 7 ...

Dacia nema planove za veći SUV od modela Duster

U Evropi se možda trenutno sve vrti oko SUV-a, ali, Dacia je svesna da ...

Toyota predstavila RAV4 Adventure

Predstavljanjem nove varijante ADVENTURE, Toyota proširuje izbor modela uz  prepoznatljivu privlačnost svog SUV-a RAV4 ...

Kako konvertovati Bugatti Veyron da bude “zabavniji”?!

Od ekipe koja nam je pokazala zašto zamena ulja na Bugatti Veyronu košta 21.000 ...