Aktuelna 992 generacija Porschea 911 debitovala 2018. godine na Salonu u Los Anđelesu, a sada je dobila i svoju GT3 varijantu
Porsche 992 911 GT3 se drži originalnog recepta koji sadrži atmosferski agregat, lagane materijale i velik aerodinamički potisak, kao i veliku bliskost sa 911 GT3 Cup trkačkim automobilom. Novi 911 GT3 svoj 4.0 litarski šestocilindarski bokser agregat deli sa Cup automobilom koji u ovoj aplikaciji proizovdi 510 KS i 469 Nm obrtnog momenta.
Prema rečima Porschea, ovaj agregat nudi odličan odziv na gas zahvaljujući šest nezavisnih leptira gasa i “zavrteće” se čak do 9,000 o/min. Iako elektronski kontrolisani nosači motora nisu došli do 911 GT3 zbog nepotrebne težine, sistem suvog kartera jeste. Kako tvrdi glavni čovek zadužen za Porsche GT automobile, 911 GT3 teži samo 1,430 kg, što je otprilike isto koliko je težio i prethodni model koji je bio i manji.
Kako bi olakšali novi 911 GT3, Porscheovi inženjeri su zamenili metalne delove onima izrađenim od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima, među kojima su prednja “hauba”, poklopac motora i veliko krilo. Mnoštvo aerodinamičkih rešenja se našlo na 911 GT3 i uključuje prednji deo sa podesivim donjim spojlerom i difuzorom koji se mogu postaviti u fazama za trkačku stazu. Zadnje krilo je takođe podesivo i može povećati aerodinamički potisak do 150% više od odlazećeg modela.
Kupci će moći da biraju između šestostepenog manuelnog menjača i sedmostepenog DCT-a. Svi oni kojima se ne sviđa selektror brzine u obliku žileta kod automatskih verzija 911, biće srećniji jer GT3 DCT varijanta ima pravu ručicu postavljenu na centralnu konzolu.
Neiznenađujuće, verzija opremljena DCT menjačem je brža, obzirom da do 100 km/h stiže za 3.5 sekundi. Maksimalna brzina je 317 km/h. Novi Porsche 911 GT3 je postavio vreme na Nirburgringu od 6:59.927, što je 17 sekundi brže od 991 generacije GT3 i tek dve sekunde sporije od 991 GT3 RS verzije.
Još jedna velika novina je to da je 992 GT3 prvi 911 koji ima dvostruka trouglasta ramena napred. Ova postavka je potpuno drugačija od prošle i korsiti se kod GT3 Cup trkačkog automobila. Vrline ovakve postavke prednje osovine su bolja preciznost upravljanja i stabilnost prilikom skretanja. Što se tiče multi link zadnje osovine, iz Porschea tvrde da nijedna komponenta nije prenesena sa zadnje osovine 911 modela i verzija trenutno u prodaji.
Naplaci sa centralnim učvršćivanjem su sa 20 inča napred i 21 inča pozadi veći nego pre i nose Michelin pneumatike širine 255 mm napred i 315 mm pozadi. Osnovni čelični kočioni diskovi su veći nego pre za 28 mm, tj. prečnika 408 mm napred. Karbon keramički diskovi za prednju osovinu su dostupni kao doplata i prečnika 410 mm. Novi Porsche 911 GT3 u salone stiže na jesen, a cenovnik će naknadno biti objavljen.
Show Comments