WRC sezona je po tradiciji tvorena takmičenjem u Alpima iznad Kneževine Monako, a pobeda je pripala Sebastienu Ogieru
WRC sezona je po tradiciji tvorena takmičenjem u Alpima iznad Kneževine Monako. Reli Monte-Carlo poznat po tradicionalno nepredvidivim vremenskim uslovima i istim takvim uslovima za vožnju, ove godine je najviše prijao Francuzu Sebastineu Ogieru i njegovom novom suvozaču Vincentu Landaisu. WRC legenda, osmostruki šampion sveta u reliju Ogier, postavio je i rekord koji će teško biti dostignut i prestignut. Ove godine je u Toyoti Yaris došao do svoje devete pobede na “Montiju”. Ogier je do najvišeg podijuma pobedničkog postolja došao više nego uverljivo. Poveo je već u četvrtak kada su vožena dva brzinska ispita po mraku, a slično nastavio i u petak, postavivši pet najboljih vremena zaredom, kada je napravio i relativno komfornu prednost ispred timskog kolege iz Toyote GR, Elfyna Evansa.
Iako deluje da je po Ogiera bilo sve savršeno i jednostavno, stvarnost kaže da je u petak ujutro ostao bez hibridnog dela snage tokom dva brzinca, a nakon toga je imao i problema sa promenama stepena prenosa zbog kvara na kvačilu. Nakon što je Evans zbog promene probušenog pneumatika izgubio vreme Ogier je došao do još veće prednosti od 36 sekundi, ali samo dok branilac titule Kale Rovanpera nije ušao u ritam i pobedio na četiri brzinca i smanji zaostatak na 16 sekundi pre poslednji dan relija.
Ipak, Ogier je bio neuhvatljiv za Rovanperea, iako je Finac osvojio maksimalne poene za pobedu na powerstage-u.
Pored Ogiera i Rovanperea u Toyotama Yaris GR, najniži stepenik podijuma zauzeo je Thierry Neuville u Hyundaiju i20 Rally 1, ali sa zaostatkom od 44 sekunde iza trenutno bržih Toyoti. Od 18 brzinskih ispita, vozači Toyote GR Yaris pobedili su na 16, a Hyundai na samo dva. Neuville je imao svoju dozu nesreće i sreće kada je već na drugom brzincu naišao na “crni” led, prokliznuo i udario u ivičnjak. Prema informacijama iz WRC tima Hyundai (pod novim šefom Cyrilom Abiteboulom), nedovoljno brzine za Hyundai uzrokovalo je pogrešno podešavanje automobila od strane tima, koji je očekivao “zimskije” uslove na stazi, koji se nisu dogodili.
Povratak Otta Tanaka, WRC šampiona iz 2019. u tim M-Sport i debi u Ford Pumi nisu prošli najbolje. Tanak je imao problema sa servoupravljačem koji je u subotu okazao. Iako je u određenom trenutku bio na trećem mestu, Tanak se evidentno još nije prilagodio Ford Pumi i reli na kojem je prošle godine trijumfovao Senastien Loeb u Ford Pumi, Tanak je završio na petom mestu.
Sledeći WRC reli vozi se u Švedskoj od 9. do 12. februara.
Show Comments