fbpx

Nissan (konačno) predstavio novi Qashqai

Nakon skoro dve godine odlaganja i zakašnjenja, Nissan je predstavio novi Qashqai, model koji je rodonačelnik crossover segmenta

Preko tri miliona komada Nissan Qashqaija prodato je samo u Evropi, i svi oni koji su 2006. bili sumnjičavi u kombinaciju nečega što je pomešalo blagog terenca i hatchback, više nego efikasno su razuvereni. Tamo gde je stala prva generacija, produžila je druga, i nastavila sa uspehom, ali međukompanijska previranja uskratila su kupce za novi model dobrih dve godine duže od prvobitnog plana.

Foto: Nissan

Kako bilo, Nissan je predstavio treću generaciju svog bestsellera, sa većm međuosovinskim razmakom, produženu za 35 i proširenu za 32 mm, zbog čega ovaj crossover sada deluje duže i niže, a posebnu atraktivnost doneće i opcioni točkovi od čak 20“. Postavljen je na modifikovanu CMF-C platformu Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse namenjenu za modele C segmenta sa napred poprečno postavljenim motorom.

Foto: Nissan

Novi Qashqai je u potpunosti nastao u Evropi, tačnije Nissanovom razvojnom centru u Engleskoj, gde će se i proizvoditi. Dizajner Matt Weaver kaže da je opšti trend prelaska na hibridne, a pogotovo elektro pogone imao uticaj na dizajn novog Nissana, ti ne samo na njegov stil. Potreba za što boljom aerodinamikom kroz koju električna vozila produžavaju svoju autonomiju, donela je benefite i za modele koji se još uvek ponajviše oslanjaju na SUS pogon, i pomoć od blagog hibrida. Pored toga, i smanjenje mase vozila je visoko na spisku neophodnog.

Foto: Nissan

Novi Qashqai je lakši od prethodnika za 60 kilograma, uz torzionu krutost povećanu za gotovo neverovatnih 41%, koja bi trebala povisiti bezbednost, ali i unaprediti voznu dinamiku i preciznost upravljanja. Ipak, novi Qashqai će se značajno razlikovati u odnosu na to da li je 4×2 ili 4×4. Za verziju sa prednji pogonom i dalje je rezervisana torziona zadnja osovina, a za verziju sa pogonom na svim točkovima multi link.

Foto: Nissan

Enterjer je potpuno nov, i prema obećanju proizvođač prostraniji je od prethodnika, uz prtljažnik koji je „prebacio“ 500 litara i preko 70 litara je veći od prethodnika. Kao što smo mogli i očekivati, u Qashqai se uselila digitalna instrument tabla, multimedia je umesto 7.0“ ekrana dobila veći od 9.0“, a za HUD sa projekcijom od čak 10.8“ proizvođač tvrdi da je najveći u segmentu.

Foto: Nissan

Na leto će novi Nissan Qashqai stići sa izborom dva pogona, tačnije, dve snage pogona, a obe su elektrifikovana blagim hibridom. Slabiji kao osnovu koristi 1.3 litarski turbo benzinac i ima 138KS, dok snažniji uz koji će ići i opcioni AWD ima 156KS, i novi Xtronic CVT automatski menjač, kao alternativa standardnom šestostepenom manuelnom.

Foto: Nissan

Verzija sa pogonom na svim točkovima ima Standard, Eco, Sport, Snow i Off-road modove vožnje. Treći ePower pogon Qashqaija je potpuna novina. Kombinuje 1.5 litarski benzinac i elektromotor od 145kW (187KS), a razlika u odnosu na druge hibridne sisteme je u tome što točkove uvek i isključivo pokreće elektromotor, dok benzinac služi kao generator energije i nikada nije povezan sa točkovima.
Prodaja novog Nissan Qashqaija počinje na leto ove godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dakar Reli 2020 – četvrti dan, četvrti pobednik

Vožnja po pustinji Saudijske Arabije nastavlja da pokazuje zube, a četvrtog dana Dakar Relija ...

Stroge regulative emisija gasova prete sportskim markama

Sve strože regulative emisija štetnih gasova u Evropi bi mogle izazovu potpuno gašenje ili ...

Formula 1- kvalfikacije u Monzi pripale Leclercu

Formula 1 – kvalifkacije za Veliku nagradu Italije u Monzi pripale su Charlesu Leclercu ...

Formula 1 – VN Sao Paula Russelu

Formula 1 je svoju pretposlednju trku sezone imala na stazi Interlagos u Brazilu a ...

Opel Astra nikad povoljnija

Nova Astra nikad povoljnija – šampion aerodinamike sa specijalnim akcijskim cenama za vozila sa ...

Tim Rebellion se povlač iz WEC

Tim Rebellion Racing, koji je trebao biti partner Peugeota pri povratku u WEC, povlači ...