Hyundai će zameniti baterijski sistem u 82.000 vozila globalno zbog rizika od požara – procena troška opoziva je 900 miliona dolara

Da je trnovit put do elektrifikacije mobilnosti, među prvima će osetiti Hyundai koji je izdao opoziv za 82.000 električnih vozila prodatih na celoj planeti. Uz to, zajedno sa svojim dobavljačem baterija gigantom LG moraće da reši i podelu troškova ovog globalnog opoziva, koji se procenjuju na čak 900 miliona dolara, odnosno oko, nama bližih, 659 miliona evra. Ovo je prvi masovni opoziv sa zamenom baterijskog paketa praktično od samog početka masovnije elektrifikacije automobila.
Najviše pogođen model je Hyundai Kona EV, koji je prve opozive imao još krajem prošle godne, kada su u servisima urađeni “update“-ovi softvera kontrolnih jedinica za protok struje, i to nakon prvih požara koji su se pojavili na električnim Konama. Međutim, jedna od Kona EV, nakon urađenog servisa u opozivu se zapalila tokom januara, a vlasti Južne Koreje su povele istragu da li su radnje u predviđenom servisu uopšte adekvatne.

LG Energy Solution, divizija LD Chema, brže bolje je počela da skida odgovornost sa sebe tvrdeći da je Hyundai pogrešno instalirao sugestiju koju je dao LG, a vezanu za logiku brzog punjenja u kontrolnoj jedinicu. Pored toga LG je odmah tvrdio da baterijsku ćeliju ne treba posmatrati kao direktan izvod potencijalnog rizika od požara. Međutim, južnokorejske vlasti i ministarstvo transporta brže bolje su opovrgli ovo odricanje LG-a od odgovornosti, time što su našli falične baterije već u proizvodnji u LG Energy pogonu u Kini. Sa svoje strane, Hyundai nije javno komentarisao uroke nastajanja požara.
Analitičari tvrde da već tokom sledeće nedelje Hyundai i LG treba da postignu sporazum o podeli ogromnih troškova koje će prouzrokovati opoziv,a koji su blizu milijardu dolara, barem prema trenutnim procenama. Šta više, analitičari smatraju da do sporazuma možda neće doći tako lako i brzo, obzirom na renome marki, ali i ogroman ulog u budući imidž, tim pre što između kompanija baš i ne postoji konsenzus šta izaziva požar, pa samim tim i ko je napravo ozbiljan i potencijalno opasan propust.
U svakom slučaju, biće opozvano skoro 76.000 Kona EV proizvedenih između 2018. i 2020., od čega je oko 25.000 prodato u Koreji. Određen broj modela Ioniq i električnih Elec City autobusa biće obuhvaćeno opozivom.
Do sada je zabeleženo 15 slučajeva požara na Koni EV – 11 u Južnoj Koreji, dva u Kanadi, i po jedan u Finskoj i Austriji. Vlasnicima vozila Kona i Ioniq preporučeno je da svoje baterije pune samo do 90% kapaciteta dok u servisima ne budu zamenjene.
Show Comments