Auto industrija se teško oporavlja od gubitaka koje je izazvala pandemija coronavirusa – u januaru je nastavljen pad prodaje
Malo ko će 2020. pamtiti po dobrom, ali će zato sasvim sigurno ostati upamćena po pandemiji coronavirusa koji je poharao našom planetom. A gubici koje je Covid-19 izazvao sabiraju se i tek će se sabirati. Kako narodna poslovica kaže, zmaj ne ubija samo glavom nego i repom, a po svemu sudeći rep zmaja koji medicinari i virolozi nazivaju Covd-19 još nije ni blizu. Iako su prošla dva meseca nove 2021. godine, pad je i dalje trend prodaje vozila. Evropa je u januaru zabeležila pad od 24% u poređenju sa januarom 2020., prema podacima koje je objavila Evropska asocijacija proizvođača automobila. Skoro sva evropska tržišta zabeležila su pad prodaje. U Španiji je najveći sa čak 51%, u Nemačkoj je pad 31.1%, a u Italiji 14%. Jedino je Švedska uspela da zabeleži porast prodaje u poređenju sa prošlom godinom.
Pa ipak, uprkos evidentno “klimavom” tržištu, modeli nekih marki zabeležili su rast tržišnog udela, pa čak ga i duplirali u poređenju sa prošlom godinom. Prema podacima koje je izneo Jato Dynamics, Toyota Yaris i Dacia Sandero su u prošlom mesecu bli najprodavaniji putnički automobili u Evropi tokom januara 2021. Odlično je prošao i Peugeot 2008., koji je šesti najprodavaniji model, ali je zabeležio rast od 87% u poređenju sa januarom 2020.
Najprodavaniji automobili u Evropi u januaru 2021.
Model |
Prodato komada |
U odnosu na januar 2020. |
|
1. |
Toyota Jaris |
18.094 |
+3 % |
2. |
Peugeot 208 |
17.310 |
-15 % |
3. |
Dacia Sandero |
15.922 |
+13 % |
4. |
Volkswagen Golf |
15.227 |
-42 % |
5. |
Opel Corsa |
14.951 |
-20 % |
6. |
Peugeot 2008 |
14.916 |
+87 % |
7. |
Renault Clio |
14.446 |
-32 % |
8. |
Fiat Panda |
14.122 |
-16 % |
9. |
Volkswagen T-Roc |
13.896 |
-7 % |
10. |
Škoda Octavia |
13.756 |
-17 % |
Show Comments