Pagani je zvanično predstavio model Huayra R, hardcore verziju Huayra super automobila rezervisanu samo za trkačku stazu
Pagani Huayru R pokreće atmosferski V12 agregat, umesto 6.0 litarske twin turbo V12 jedinice iz Mercedes AMG-a. Novi agregat je razvijen u saradnji sa HWA, dugogodišnjim partnerom Mercedes motorsportsa koji trenutno vodi njihov Formula E tim. Novi V12 agregat Huayre R proizvodi 850 KS i 750 Nm obrtnog momenta, a zavrteće se sve do 9,000 o/min.
Ovaj podatak Huayru R čini najsnažnijom verzijom ovog super automobila do sad, snažnijom čak i od modela Huayra Imola sa twin turbo V12 agregatom i 827 KS. Snaga se prenosi na zadnje točkove putem šestostepenog sekvencijalnog menjača. Izduvni sistem Huayre R izrađen je od inkonel superlegure i čini strukturalnu komponentu, baš kao kod trkačkih automobila. Pagani nije još otkrio detalje u vezi performansi R verzije Huayre, ali tvrdi da automobil teži samo 1,050 kg.
Pored agregata, firma HWA je razvila i kompozitnu samonoseću karoseriju. Ona je izrađena od karbo-titanijum i karbo-trijaks materijala, sa podnosačima izrađenim od hrom-molibden legure, u cilju smanjenja težine. Među aerodinamičkim unapređenjima nalaze se usisnik vazduha na krovu i veliki zadnji spojler, koji, prema rečima Paganija, proizvodi 1,000 kg aerodinamičkog potiska pri brzini od 320 km/h.
Na kovanim aluminijumskim naplatcima prečnika 19 inča nalaze se Pirelli P Zero trkački slikovi, dostupni u verzijama za suve i mokre uslove. Šestokilpne kočine čeljusti u kombinaciji sa samoventilirajućim karbon keramičkim diskovima nose Brembo ime. Huayru R karakterišu dvostruka oscilujuća ramena od kovanog aluminijuma napred i pozadi.
Glavne odlike enterijera su zaštitni kavez i protivpožarni aparat, kao i sedišta koja su integrisana u karoseriju. Osnova sedišta je izrađena od ugljeničnih vlakana i prekrivena je penastim materijalom, a tu su i podesivi sklop papučica i mogućnost podešavanja upravljača. Pagani će napraviti samo 30 jedinica modela Huayra R, po ceni od 2.6 miliona evra pre poreza.
Show Comments