fbpx

Toyota predstavila potpuno novi Land Cruiser 300

Danas Toyota otkriva potpuno novi Land Cruiser, predstavljajući ga na online svetskoj prezentaciji u Dubaiju

Toyota Land Cruiser stekla je nesporan status automobilske legende sa svojom istorijom dugom već 70 godina, uz više od 10 miliona prodatih primeraka u 170 zemalja i regiona u svetu. Toyota s ponosom ističe da je Land Cruiser vozilo koje “ide bilo kuda i bilo gde, pružajući vam bezbednost i uživanje”.
Danas Toyota otkriva potpuno novi Land Cruiser, predstavljajući ga na online svetskoj prezentaciji u Dubaiju. Land Cruiser (Serije 300) prvi je novi, produženi Land Cruiser SW (Station Wagon), još od pojavljivanja modela LC 200, 2007. godine, i postaje perjanica SUV game. Promene koje donosi su jedinstvene.
Novim Land Cruiserom, Toyota potvrđuje svoju reputaciju koju odlikuju kvalitet, dugotrajnost i pouzdanost (Quality, Durability, Reliability – QDR), pružajući poboljšane terenske karakteristike i bolju vožnju po putu, kako bi vozači s lakoćom savladavali bilo koju podlogu koji odaberu.
Motori, menjači i platforma potpuno su novi i konstruisani tako da omoguće veliki korak napred u pogledu performansi, kako na putu, tako i u najtežim terenskim uslovima. Inovacije i unapređenja – uključujući i prvu primenu nekih tehnologija u svetu – primenjeni su bez smanjenja bilo kojih sposobnosti Land Cruisera, s karakteristikama koje putnicima pružaju uverenje da će biti bezbedni i sigurni na putu i van njega.
S takvim ciljem, Toyota je uvela novu TNGA (Toyota New Global Architecture) platformu, kao prvu koja je razvijena za vozilo sa konstrukcijom koja podrazumeva karoseriju na šasiji. Platforma sa oznakom GA-F zadržava izuzetne terenske mogućnosti, ali poboljšava čvrstinu karoserije, snagu i dinamičku ravnotežu, sa još boljim karakteristikama u vožnji po putu. Nova platforma je preduslov i za primenu novih tehnologija, smanjenje težine, spuštanje težišta vozila, unapređenje bezbednosti i primenu novog dizajna spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda.
Sama šasija je prerađena radi smanjenja težine i poboljšane krutosti; zato je novi Land Cruiser lakši za ukupno 200 kg od prethodnika. Ujedno je primenjen novi sistem oslanjanja, dok su vrhunski  vozači, s iskustvom vožnje “Dakar relija”, testirali njegove performanse do krajnjih granica. Cilj nije bio samo da se napravi SUV velikih mogućnosti, već da se vozaču omogući što bolja kontrola vozila na putu ili u off road uslovima.
Posebna pažnja posvećena je podešavanju sistemu oslanjanja kako bi se postigla optimalna kontrola točkova radi što boljeg kontakta s podlogom po lošim terenima, kao i bolje održavanje pravca, za šta je zadužen Electronic Kinetic Dynamic Suspension System (E-KDSS), prvo elektronsko ogibljenje te vrste u svetu. Novi Land Cruiser je takođe prvi Toyotin model koji ima monitor (Multi-Terrain Monitor) s prikazom puta, koji omogućava vozaču da u realnom vremenu vidi podlogu ispod i oko vozila, kao i položaj točkova. Ovaj sistem automatski prepoznaje podlogu i određuje najbolji režim vožnje.
Novi V6 twin-turbo motori – benzinski zapremine 3,5 i dizel od 3,3 litra – pružaju poboljšane vozne karakteristike i upravljivost i projektovani su za vrhunske performanse i bolju vožnju u odnosu na uobičajeni V8 motor. Oba nova agragata dostupna su s novim automatskim menjačem sa 10 stepeni prenosa, koji doprinosi smanjenju potrošnje goriva i emisiji CO2 gasova za oko 10% u odnosu na model aktuelne generacije vozila.
Prednosti primenjenih konstrukcionih rešenja omogućile su i novi dizajn koji je ostao veran nasleđu i statusu modela, ali sada s novim konceptom “praktične lepote”. Čiste i snažne linije novog Land Cruisera nagoveštavaju veliku snagu SUV vozila, praćene prefinjenim i zrelim izgledom. U unutrašnjosti, kabina pruža uzbudljiviji izgled, kako bi se vozač i saputnici osećali još komfornije i bezbednije, bez obzira koliko su teški uslovi za vožnju.
S obzirom da je sposobnost preciznog upravljanja u off-road vožnji bila prioritet, Land Cruiser je zadržao dimenzije aktuelnog SW modela, uključujući ukupnu dužinu i širinu, međuosovinski razmak, kao i prilazni i izlazni ugao.
Postignuta su značajna unapređenja u bezbednosti, od prepoznatljive robustne konstrukcije vozila i njegovih sofisticiranih sistema za sigurnu vožnju u izazovnim uslovima, do dodatnih i poboljšanih sistema aktivne bezbednosti, kao i pomoći vozaču koje pruža druga generacija tehnologije Toyota Safety Sense. Povećana je sposobnost sistema upozorenja pred sudar (Pre-Collision System – PCS) da izbegne nezgodu, pa sada na putu automobil može da otkrije pešake (danju i noću) i bicikliste (danju). Prilikom skretanja na raskrsnicama, PCS takođe može da prepozna potencijalne opasnosti od sudara kako s vozilima koje dolaze, tako i s pešacima koji prelaze put na pravcu kojim se kreće vozilo. Novi Land Cruiser koristi i novu parkirnu kočnicu (Parking Support Brake) koja uočava prepreke ispred i iza vozila prilikom sporog kretanja na parkiralištu, i približavanje drugih automobila i pešaka prilikom polaska unazad s parking mesta.
Toyota će prodaju novog Land Cruisera započeti od leta 2021. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lotus pravi još jedan model na staroj platformi

Lotus završava svoj hperautomobil, ali najavljuje i još jednog sportistu na staroj platformi, pre ...

Tesla Model Y će u proizvodnju verovatno 2020., kaže Musk

Tesla Model Y će vrlo verovatno krenuti u proizvodnju početkom 2020., otkrio je Elon ...

Chevrolet Tahoe i Suburban iz salona sa 1.000 KS?

“Specialty Vehicle Engineering” je najavio da će pojedini Chevroletovi dileri uskoro nuditi modifikovane modele ...

Daimler usporava proizvodnju zbog nedostatka čipova

Daimler skraćuje radno vreme za oko 18.500 radnika Mercedes-Benza zbog globalnog manjka čipova Globalna ...

Audi za šampione iz Real Madrida

Fudbaleri Real Madrida u narednoj sezoni voziće Audi. Najpopularniji među igračima je Q7 Zvezde ...

Stellantis stvarnost, Chrysler i Lancia prošlost?

Čak 14 marki će se naći pod “kišobranom” zvanim Stellantis, ali pitanje je da ...