Audi je predstavio i svoj četvrti EV model Q4 i to u dve karoserijske verzije monovolumenskog SUV-a
Nakon već obavljenih predstavljanja električnih modela E-tron, E-tron Sportback i E-tron GT, Audi nastavlja u istom forsiranom tempu i u svoju električnu ponudu dodaje SUV u dve karoserijske verzije. Audi Q4 je zvanična oznaka četvrtog električnog modela, a prvi je koji koristi MEB platformu Volkswagen Grupe, na kojoj se nalaze Volkswagen ID.4 i Škoda Enyaq.
Tradicionalno Audi sa dve karoserijske verzije Q4 i Q4 Sportback, od starta traži kupce u dve populacije – onoj koja preferira praktičnost i svakako onoj koja dinamičniji sportski stil stavlja ispred funkcionalnosti.
Audi Q4 je u osnovi kompaktan monovolumen. Dug je 4.590m, širok 1.865m i visok 1.613m, i samo po sebi javlja se poređenje sa direktnim konkurentom koji stiže iz Amerike, modelom Tesla Model Y. Audi Q4 je 185 mm kraći od konkurenta, ali malo širi i viši, ali drugačije proporcije ne moraju da znače manjak funkcionalnosti i prostora u kabini. Međuosovinski razmak Q4 je 2.760 mm, a MEB platforma omogućava ravan pod vozila što u kombinaciji sa kratkim prepustima preko točkova zaista može da obezbedi vrhunsku ponudu prostora, kakvu fabrika obećava. Ono što nije obećanje nego činjenica je odlična aerodinamika vozila. U klasičnoj SUV konfiguraciji čeoni Cx je 0.28, dok je Sportback još bolji sa 0.26,
U enterijeru ove verzije imaju sopstvenu arhitekturu uključujući upravljač i instrument tablu, koji nisu preuzeti iz već prikazanih e-tron-a. Osnovni elementi svakako su novi upravljač sa komandama osetljivim na dodir, i instrument tabala velike dijagonale od 10.25”, sa jedinstvenim grafičkim prikazom. Standardni ekran infotejmenta je 10.1”, dok je veći opcioni dijagonale 11.6”.
U obe verzije MMI je centralno pozicioniran, a “Hey Audi” glasovne kontrole sistema su opcija. Korisnici Q4 moći če da biraji između četiri konfiguracije MMI koji su definisani kao Standard, Virtual and Virtual Plus. Pored toga, Audi Q4 prvi je model iz Ingolštada koji koristi HUD sa pojačanom stvarnošću, a koji na vetrobranu ima dva odvojena polja prikaza.
Da bi se baterija smestila, zadnja klupa koja je deljiva po principu 40:20:40, podignuta je 70mm u odnosu na prednja sedišta, kada u spuštena na najnižu poziciju. I pored toga Audi Q4 ima sasvim upotrebljiv prtljažnik zapremine 520 litara, koji se može povećati do 1.490 litara. Za razliku od nekh drugih EV, Audi Q4 nema dodatni prtljažnik u prednjem delu, u koji pod “haubu” smeštena kontrolna elektronika celog vozila pogona.
Audi Q4 kupcima će biti ponuđen sa tri pogonske opcije, zadnjim ili pogonom na svim točkovima. Osnovni model je Q4 35 e-tron, za jednim motorom na zadnjoj osovini, snagom od 170 KS i 310 Nm obrtnog momenta. Strujom se napaja iz baterije neto kapaciteta 52 kWh. Ova verzija ima masu od 1.890 kilograma, do 100 km/h ubrzava za 9.0 sekundi, a po WLTP merenju autonomija je 349 kilometara. Audi Q4 40 e-tron takođe ima jedan motor na zadnjoj osovini ali sa 204 KS, i istim obrtnim momentom, ali većom baterijom kapaciteta 77 kWh. Ova verzija Q4 do 100 km/h stiže za 8.5 sekundi, a autonomija je deklarisana na 520 kilometara. Oba modela sa zadnjim pogonom imaju maksimalnu brzinu ograničenu na 160 km/h. Prednja osovina MEB platforme je sa MacPherson opružnim nogama, dok je pozadi multilink. Za određene modele biće na raspolaganju i adaptivno ogibljenje.
Vrhunski model ima oznaku Q4 50 e-tron, po jedan motor na svakoj osovini. Zadnji motor ima 204 KS, prednji 109KS, a u kombinaciji vozilu isporučuju 299 KS i 460 Nm obrtnog momenta. Najjači Q4 do 100 km/h ubrzava za 6.2 sekunde, a najavljena autonomija sa baterijom od neto 77 kWh po WLTP je 470 kilometara, dok je maksimalna brzina povećana na 180 km/h.
Sistem za punjenje dozvoljava 7.4 kW na punjaču sa naizmeničnom punjaču i 100 kW na istosmernom, dok snažnije Q4 40 i Q4 50 verzije dozvoljavaju i punjače od 125 kWh.
Početak prodaje za Q4 Audi najavljuje od jeseni ove godine u četiri osnovna paketa opreme Sport, S Line, Edition 1 i Vorsprung
Show Comments