fbpx

Električni Alfa Romeo Quadrifoglio stiže sa 1.000 KS

Električni Alfa Romeo Quadrifoglio stiže sa 1.000 KS i bežičnim punjenjem kažu šefovi italijanske marke

Električni Alfa Romeo Quadrifoglio stiže sa 1.000 KS i bežičnim punjenjem kažu šefovi italijanske marke. Iako još uvek u svojoj ponudi nema nijedan električni automobil, u Alfa Romeu se mnogo i glasno priča o električnim modelima i električnoj budućnosti marke. Prema najavljenim planovima, prvi Alfa EV biće kompakni crossover, smešten ispod modela Tonale, a trebao bi se bojaviti sledeće, 2024. godine.
Iako mnogi sigurno neće biti presrećni elektrifikacijom Alfa Romea (kao ni ostalih marki), iz Torina stiže i dobra vest. Legendarna Quadrifoglio oznaka će (pre)živeti, kada se budu pojavili električni modeli, naslednici najsnažnijih modela Giulia i Stelvio.
Za sada, veličina i oblik prvog električnog Quadrifoglio modela su pod debelim velom tajni. CEO Alfa Romea, Jean-Philippe Imparato, je za australijske medije ipak izneo poneki zanimljiv, pa i intrigantan podatak. Budući Quadrifoglio će imati između 900 i 1.000 KS, odnosno dva puta više nego što trenutno nudi 2.9 benzinac u najsnažnijim verzijama Stelvija i Giulije. Imaprato kaže i da će prvi električni Quadrifoglio modeli koristiti sledeću generaciju baterija, čija tehnologija bi trebala unaprediti efikasnost kapaciteta i punjenja, a pre svega specifičnu snagu – veći kapacitet uz manju masu. Time će inženjeri biti u mogućnosti da smanje masu celog vozila. Šef Alfa Romea pominje čak i mogućnost bežičnog punjenja.
Imparato kaže da će Alfa Romeo imati jednostavnu strategiju privlačenja kupaca u buduće električne modele – ubediti ih da sednu u vozilo i probaju. Pored toga, dodaje i da će Alfa Romeo kao prioritet imati voznu dinamiku, a ne samo što kraće ubrzanje do 100 km/h, koje je postalo opsesija u autoindustriji. CEO Alfa Romea se dotakao i još jedne aktuelne opsesije proizvođača automobila – ekrana u vozilu. Kaže da su u planu ekrani dijagonale veće od 13”, ali da Alfa neće ići u pravcu prekrivanja cele armature ekranima, matrajući da takva rešenja ometaju vozača. Sa druge strane, biće novih zanimljivih osobina i mogućnosti ugrađenih u sledeću generaciju infotejmenta.
Sa svoje strane, Alejandro Mesonero-Romanos je za Autocar otkrio i poneki stilski pravac. Prvi sledeći električni Alfa Romeo model deliće platformu sa Jeep Avengerom, ali će imati izvestan retro stil, koji bi trebao oživeti duh i stil ’60-ih godina prošlog veka, navodeći modele Alfa Giulija SZ i TZ kao inspiraciju.
U međuvremenu, pre početka električne Alfa ere, italijanska marka sprema dostojanstven oproštaj od ere motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Do kraja 2023. godine biće predstavljen poseban sportski model pozicioniran iznad najjačih postojećih Stelvio i Giulia Quadrifoglio, a misteriozni sportista će već najavljen početkom ove godine sa zadnjim svetlima koja podsećaju na Alfu 8C i 4C.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hyundai predstavio svoj prvi pickup Santa Cruz

Pickup je radna mašina ali i demonstrator životnog stila sve je popularniji a Hyundai ...

Videli smo i hiperautomobil iz Toyote

Uz treću uzastopnu pobedu GR Toyota tima na Lemanu, videli smo i hiperautomobil koji ...

Sergio Perez dolazi u Red Bull

Leteće perje sledeće godine u Red Bullu – stiže Sergio Perez, potvrdio je tim ...

Zbogom mučnini u vožnji

Za oko 30 miliona ljudi u Evropi koj imaju problem sa mučninom, Citroen, tvrdi ...

Hibridizacija „boli“ Ferrari

Stradale SF90 je prvi PHEV Ferrari, ali njegova hibridizacija nije prošla ni lako ni ...