fbpx

Električni Alfa Romeo Quadrifoglio stiže sa 1.000 KS

Električni Alfa Romeo Quadrifoglio stiže sa 1.000 KS i bežičnim punjenjem kažu šefovi italijanske marke

Električni Alfa Romeo Quadrifoglio stiže sa 1.000 KS i bežičnim punjenjem kažu šefovi italijanske marke. Iako još uvek u svojoj ponudi nema nijedan električni automobil, u Alfa Romeu se mnogo i glasno priča o električnim modelima i električnoj budućnosti marke. Prema najavljenim planovima, prvi Alfa EV biće kompakni crossover, smešten ispod modela Tonale, a trebao bi se bojaviti sledeće, 2024. godine.
Iako mnogi sigurno neće biti presrećni elektrifikacijom Alfa Romea (kao ni ostalih marki), iz Torina stiže i dobra vest. Legendarna Quadrifoglio oznaka će (pre)živeti, kada se budu pojavili električni modeli, naslednici najsnažnijih modela Giulia i Stelvio.
Za sada, veličina i oblik prvog električnog Quadrifoglio modela su pod debelim velom tajni. CEO Alfa Romea, Jean-Philippe Imparato, je za australijske medije ipak izneo poneki zanimljiv, pa i intrigantan podatak. Budući Quadrifoglio će imati između 900 i 1.000 KS, odnosno dva puta više nego što trenutno nudi 2.9 benzinac u najsnažnijim verzijama Stelvija i Giulije. Imaprato kaže i da će prvi električni Quadrifoglio modeli koristiti sledeću generaciju baterija, čija tehnologija bi trebala unaprediti efikasnost kapaciteta i punjenja, a pre svega specifičnu snagu – veći kapacitet uz manju masu. Time će inženjeri biti u mogućnosti da smanje masu celog vozila. Šef Alfa Romea pominje čak i mogućnost bežičnog punjenja.
Imparato kaže da će Alfa Romeo imati jednostavnu strategiju privlačenja kupaca u buduće električne modele – ubediti ih da sednu u vozilo i probaju. Pored toga, dodaje i da će Alfa Romeo kao prioritet imati voznu dinamiku, a ne samo što kraće ubrzanje do 100 km/h, koje je postalo opsesija u autoindustriji. CEO Alfa Romea se dotakao i još jedne aktuelne opsesije proizvođača automobila – ekrana u vozilu. Kaže da su u planu ekrani dijagonale veće od 13”, ali da Alfa neće ići u pravcu prekrivanja cele armature ekranima, matrajući da takva rešenja ometaju vozača. Sa druge strane, biće novih zanimljivih osobina i mogućnosti ugrađenih u sledeću generaciju infotejmenta.
Sa svoje strane, Alejandro Mesonero-Romanos je za Autocar otkrio i poneki stilski pravac. Prvi sledeći električni Alfa Romeo model deliće platformu sa Jeep Avengerom, ali će imati izvestan retro stil, koji bi trebao oživeti duh i stil ’60-ih godina prošlog veka, navodeći modele Alfa Giulija SZ i TZ kao inspiraciju.
U međuvremenu, pre početka električne Alfa ere, italijanska marka sprema dostojanstven oproštaj od ere motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Do kraja 2023. godine biće predstavljen poseban sportski model pozicioniran iznad najjačih postojećih Stelvio i Giulia Quadrifoglio, a misteriozni sportista će već najavljen početkom ove godine sa zadnjim svetlima koja podsećaju na Alfu 8C i 4C.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ford i Red Bull su već započeli saradnju!?

Ford i Red Bull su već započeli saradnju na “strateški važnom” električnom automobilu, kaže ...

Citroen pod znakom pitanja u WRC-u

Budućnost učešća Citroena u WRC je pod velikim znakom pitanja, čak se govori da ...

Honda Civic – vanzemaljac postao ovozemaljac

Tamo neke davne 2005. nazvah 8. generaciju Honde Civic vanzemaljcem, i ostade joj taj ...

Dacia Duster – kupiti aktuelni ili čekati novi?

Koliko se SUV-a sa dizel motorom, robotizovanim menjačem i pristojnom opremom može dobiti za ...

Test Volvo XC40 D3 – prava porodična mera

Volvo je samo dve godine nakon premijere već osvežio svoj najmanji SUV XC40, ali ...

Držaćemo se V12 dok budemo mogli

Savršenstvu mehanike, V12 motoru preti izumiranje, ali ipak, ne tako brzo V12 motori su ...