fbpx

Mercedes predstavio luksuznu električnu limuzinu EQS

Predstavljen je EQS prva potpuno električna luksuzna limuzina brenda Mercedes-EQ

Na taj način, Mercedes-EQ redefiniše ovaj segment automobila. EQS je takođe prvi model zasnovan na modularnoj arhitekturi vozila za luksuzna električna vozila. Spajajući tehnologiju, dizajn, funkcionalnost i povezanost, EQS oduševljava i vozače i putnike. Prvi modeli na tržištu biće EQS 450+ sa 245 kW i EQS 580 4MATIC sa 385 kW.
Kao deo svoje inicijative “Ambition 2039”, Mercedes-Benz radi na tome da ponudi karbon – neutralnu flotu novih vozila za manje od 20 godina. Već 2030. godine, kompanija želi da više od polovine automobila koje prodaje ima električni pogonski sistem – to uključuje električna vozila i plug-in hibride.
Uz puno detaljnog rada i na osnovu dizajna namene, aerodinamičari su, u bliskoj saradnji sa dizajnerima, uspeli da postignu nova najbolju cd vrednost od 0.20. Ovo čini EQS najaerodinamičnijim serijskim automobilom na svetu.
EQS postavlja veoma dobru vrednost i za rekuperaciju: od maksimalnog usporavanja u DAuto režimu od 5 m/s², od kojih je 3 m/s² zahvaljujući rekuperaciji energije (2 m/s² preko kočnica točka). Ovo omogućava usporavanje do zaustavljanja bez korišćenja papučice gasa, dok se u isto vreme koristi prednost od ove strategije i velike rekuperacione snage (do 290 kW). Vozač takođe može da podesi tri nivoa rekuperacije energije pomoću ručica na volanu.
Sa dometom do 770 km i snagom do 385 kW, pogonski sistem EQS-a i u ovom pogledu ispunjava zahteve napredne limuzine u segmentu S-Klase. U planu je i „perfomance“ verzija sa snagom do 560 kW. EQS poseduje električni pogonski sistem (eATS) na zadnjoj osovini, dok verzije sa pogonom na sva četiri točka, 4MATIC, takođe imaju eATS i na prednjoj osovini.
EQS obeležava i lansiranje nove generacije baterija sa znatno većom gustinom energije. Veća od dve baterije ima korisni sadržaj od 107.8 kWh. To je za oko 26 procenata više od EQC modela (EQC 400 4MATIC: kombinovana električna potrošnja: 21.5-20.1 kWh/100 km; CO2 emisija: 0 g/km). Inovativni softver za upravljanje baterijama, razvijen unutar kompanije, omogućava bežično ažuriranje (OTA). Na taj način, upravljanje energijom modela EQS se stoga ažurira tokom celog životnog ciklusa. Veliki napredak u održivosti je postignut u hemiji ćelija: udeo kobalta je smanjen na deset procenata.
EQS se može puniti sa snagom do 200 kW na brzim stanicama za punjenje jednosmernom strujom. Snaga od dodatnih 300 kilometara (WLTP) puni se za samo 15 minuta[3]. Kod kuće ili na javnim stanicama za punjenje, EQS se može udobno puniti snagom do 22 kW pomoću naizmenične struje preko urađenog

Navigacija sa funcijom Električne Inteligencije planira najbržu i najprikladniju rutu, uključujući zaustavljanje zbog punjenja, na osnovu brojnih faktora i, na primer, dinamički reaguje na gužve u saobraćaju ili promenu stila vožnje. Novina u modelu EQS je vizualizacija u infotejment sistemu (MBUX Mercedes-Benz User Experience) koja pokazuje da li je raspoloživi kapacitet baterije dovoljan za povratak na početnu tačku bez punjenja. Stanice za punjenje duž rute, koje su ručno dodate, imaju prednost pri proračunu rute. Predložene stanice za punjenje mogu biti izuzete.
Opciono, EQS poseduje automatska komforna vrata napred i pozadi. Kada se vozač približi automobilu, ručke na vratima će se proširiti. Kako se on ili ona približavaju još više, vozačeva vrata će se automatski otvoriti. Koristeći MBUX, vozač takođe može da otvori zadnja vrata, na primer, da bi pustio unutra decu ispred škole.
Kao izuzetno inteligentno vozilo, EQS poseduje do 350 senzora, u zavisnosti od opreme. Senzori mere, na primer, razdaljinu, brzinu i ubrzanje, uslove osvetljenja, padavine i temperature, zauzetost sedišta, kao i kretanje kapaka vozača ili govor putnika. Ove informacije obrađuju kontrolne jedinice koje, upravljane algoritmima, donose odluke brzinom munje. Dakle, one su mozak. Novi EQS može proširiti svoje mogućnosti na osnovu novih iskustava, jer zahvaljujući veštačkoj inteligenciji sistem poseduje ogromne sposobnosti za učenje.
Holističkom produkcijom zvuka u novom EQS-u, paradigma se preusmerava sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem na akustički osetljiv električni automobil. Raznovrsni zvučni doživljaju omogućavaju individualnu akustičnu postavku. U kombinaciji sa Burmester® surround zvučnim sistemom, EQS dolazi sa dva zvučna okruženja: Srebrni Talasi (Silver Waves) i Živopisni Tok (Vivid Flux).
Standardno upravljanje zadnjom osovinom sa uglom upravljanja do 4,5 stepeni doprinosi praktičnom i dinamičnom utisku EQS modela. Alternativno, upravljanje zadnjom osovinom sa uglom upravljanja do 10 stepeni može se naručiti ili naknadno aktivirati bežičnim ažuriranjem (OTA). To omogućava krug skretanja od 10,9 metara za EQS, koji je dugačak preko 5 metara. Ovo odgovara uglu skretanja mnogih modela u kompaktnom segmentu. Odgovarajući uglovi i putanje zadnje osovine su prikazani u meniju režima vožnje na centralnom displeju.
Zahvaljujući moćnim senzorima koji nadgledaju okolinu vozila, parking sistem može pomoći vozaču u manevrisanju. Vozač može da parkira i isparkira vozilo koristeći pametni telefon i Remote Parking Assist funkciju.

Revolucionarna tehnologija farova DIGITAL LIGHT omogućava projekciju simbola upozorenja na put ispred. Nove su dve pomoćne funkcije koje prikazuju početak kooperativne promene trake i pružaju uputstva za upozorenje/smer ukoliko Lane Keeping Assist ili Blind Spot Assit detektuju opasnost. U svakom faru, DIGITAL LIGHT ima svetlosni modul sa tri ekstremno moćne LED diode, sa svetlošću koja se prelama i usmerava do 1,3 miliona mikro ogledala. Rezolucija je, prema tome, veća od 2,6 miliona piksela po vozilu.

Sa opcionim DRIVE PILOT-om, EQS će moći da vozi u uslovno automatizovanom režimu do 60 km/h u situacijama kada je gustina saobraćaja velika ili unazad, na odgovarajućim deonicama autoputa u Nemačkoj. Skidanjem pritiska sa vozača, ovo im omogućava da preduzimaju sekundarne aktivnosti kao što su pregledanje Interneta ili bavljenje e-poštom u kancelariji u automobilu, i tako osvajaju dodatno vreme.
MBUX Hyperscreen je apsolutni vrhunac u unutrašnjosti. Udubljeni ekran pruža se ispred putnika od levog do desnog A-stuba. Tri ekrana ispod staklenog poklopca se neprimetno spajaju u jedan. 12,3-inčni OLED ekran ispred suvozača pruža mu sopstveni ekran i kontrolno područje. Funkcije za zabavu su tu dostupne samo dok se automobil vozi u skladu sa zakonskim propisima zemlje. Mercedes-EQ se oslanja na pametnu logiku zaključivanje zasnovanu na kameri: ako kamera detektuje da vozač gleda na ekran suvozača, on se automatski se zatamnjuje.

Sa adaptivnim softverom, MBUX se u potpunosti prilagođava svom korisniku i daje personalizovane sugestije za brojne infotejment, komfor ili funkcije vozila. Sa konceptom nultog nivoa (zero layer), ključne aplikacije koje odgovaraju situaciji i sadržaju su uvek u polju viđenja na najvišem MBUX nivou.
Principi integrisane bezbednosti Integral Safety, posebno u odnosu na sigurnost u slučaju nesreća, primenjuju se bez obzira na platformu. Kao i svi drugi modeli brenda Mercedes, EQS se odlikuje krutom putničkom kabinom, deformacionim zonama I vrhunskim sistemom zadržavanja I zaštite putnika u slučaju sudara. PRE-SAFE® je deo standarda. Činjenica da je EQS zasnovana na potpuno električnoj arhitekturi, takođe je otvorila mogućnosti dizajna za njegov sigurnosni koncept. To je značilo da se, na primer, može izabrati povoljno mesto za ugradnju baterije u zaštićenom delu podvozja. A pošto nema velikog bloka motora, ponašanje u frontalnom padu moglo bi se modelirati još bolje. Pored standardnih testova sudara, proverene su performanse automobila u dodatnim situacijama opterećenja i opsežna ispitivanja komponenata u Centru za tehnologiju bezbednosti vozila (TFS).

Pregled tehničkih podataka

    EQS 450+ EQS 580 4MATIC
Tip pogonskog sistema   Zadnji pogon Pogon na sve točkove
Električni motor(i) Model Sinhroni motor sa stalnom pobudom (PSM)
Maksimalna snaga kW 245 385
Max. obrtni momenat Nm 568 855
Ubrzanje 0-100 km/h s 6.2 4.3
Maksimalna brzina km/h 210 210
Sadržaj energije baterije, upotrebljiv (WLTP) kWh 107.8 107.8
Napon Volts 396 396
Kapacitet rekuperacije energije, max. kW 186 290
On-board punjač (standard/opcioni) kW 11/22 11/22
Vreme punjenja na javnoj stanici za punjenje ili putem wallbax-a (AC punjenje, 11/22 kW) h 10/5 10/5
Vreme punjenja na stanici za brzo punjenje (DC) min 31 31
DC kapacitet punjenja, max. kW 200 200
DC punjenje za 15 minuta(WLTP) km Up to 300 Up to 280
 
Kombinovana potrošnja energije (WLTP) kWh/100 km 20.4-15.7 21.8-17.4
CO2 emisija (WLTP) g/km 0 0
Kombinovana potrošnja energije (NEDC) kWh/100 km 19.1-16.0 20.0-16.9
CO2 emisija (NEDC) g/km 0 0
   
Vozilo  
Dužina/širina/visina mm 5216/1926/1512
Dužina/širina/visina (SAD) mm 5265/1926/1513
Širina traga napred/nazad mm 1667/1682
Krug okretanja (sa upravljanjem zadnjom osovinom 4.5°/10°) m 11.9/10.9
Kapacitet prtljažnika, VDA L 610-1770
Težina u voznom stanju kg 2480 2585
Nosivost kg 465-545 475-550
Maksimalna težina vozila kg 2945-3025 3060-3135
cd vrednost od   0.20 0.209

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Zbog čega se mora menjati ulje?

Internetom kruže fotografije motora u kojem nije menjano ulje, kako se navodi, 134.000 kilometara ...

McLaren se zahvalio Ricciardu na saradnji?

McLaren tim Formule 1 je prema nezvaničnim vestima saopštio Ricciardu da će biti zamenjen ...

Volkswagen ID.4 se bliži premijeri

Volkswagenov električni SUV bliži se svojoj premijeri, pa je fabrika objavila animacije manje više ...

Formula 1 – Hamiltonu prva ikada VN Katara

Lewis Hamilton je bez pravog izazova došao do pobede na prvoj ikada Velikoj nagradi ...

Formula 1 – Hamilton sknut sa trona

Formula 1 – Lewis Hamilton je siknut sa trona koji je godinama držao kao ...

Formula 1 – Perez produžio ugovor sa Red Bullom

Formula 1 tim Red Bull produžio je saradnju sa pobednikom Velike nagrade Monaka Sergiom ...