Kao što je to VW uradio sa ID. porodicom, Mercedes EQ porodicom, a Audi e-tronom, i Toyota je predstavila svoju EV marku “bZ”
Trend odvajanja električnih marki od osnovne se nastavalja. Primera u celoj auto industriji – VW ID., Audi e-tron, Mercedes EQ i drugih, a sada se priključio i najveći proizvođač automobila na planeti – Toyota. Uz premijerno predstavljanje koncepta bZ4X, Toyota je predstavila i svoju električnu podmarku “bZ”, koristeći prva slova reči “Beyond Zero”, odnosno, iza nule, aludirajući na emisiju otrovnih materija.
Otvarajući novo poglavlje bZ, Toyota najavljuje i celi porodcu električnih vozila. Iako je predsednik Toyote, Akio Toyoda zvanično izneo svoj stav da je previše buke oko električnih vozila za koja ne postoji dovoljna infrastruktura, a i njena gradnja je basnoslovno skupa, ipak svoju kompaniju uvodi u elektrifikaciju na velika vrata. Do 2025. Toyota će imati impresivnu porodicu od čak 15 električnih modela, od kojih će sedam biti pod novom markom “bZ”.
Andrea Carlucci šef razvoja Toyota Europe kaže da je odluka o formiranju nove podmarke doneta u skladu sa potpuno novim dizajnom i imidžem koji će dolazeći modeli imati, a koji ni po čemu neće biti povezani sa postojećim u ponudi Toyote.
Na primeru prikazanog koncepta bZ4X, evidentan je gabarit i segmenta pripadnost popularnom modelu RAV 4, ali zadatak bZ modela neće biti zameni RAV 4 ili neki drugi model, nego da dopuni ponudu ali sa elektro pogonom.
Carlucci ukazuje na strategiju da bZ donese lakšu i bolju komunikaciju čoveka i mašine, što najbolje pokazuje specifičan oblik upravljača koji koristi “steer-by-wire” kao instrument tablu pozicioniranu iznad upravljača. Pored toga, obzirom da će koristiti namensku EV platformu, modeli će imati potpuno drugačiju arhitekturu enterijera, ali i još nešto oko čega se dosta lome koplja.
Od ulaska električnih vozila u masovnu proizvodnju velike diskusije i sukobljavanja vode se oko autonomije vozila između dva punjenja baterije. Od obećanog do realno ostvarivo dešavaju se razlike i do 50% pa i više procenata, ali Carlucci tvrdi da će modeli iz bZ porodce i ostvarivati ono što obećavaju, čak i u najhladnijim podnebljima.
Za sada članovi bZ porodice još uvek su dobro skriveni, isto kao i autonomija kakvu bi mogao imati serijski model na bazi koncepta bZ4X, ali uočljiv je solarni panel integrisan u površinu korova vozila, i najverovatnije će na istom mestu, kao pomoć u autonomiji, ostati i na serijskom modelu.
Show Comments