FIA, rukovodeće telo globalnog auto sporta predstavila je novu kategoriju za električna trkačka vozila bazirana na GT3 klasi
FIA je otvorila potpuno novo poglavlje svetskog auto sporta predstavljanjem nove kategorije trkačkih automobila sa elektro pogonom, baziranim u okvirima dosadašnje GT3 klase. Za novi kategoriju, FIA tvrdi da će biti platforma proizvođačima za razvoj novih drumskih električnih vozila. Predviđeni da se trkaju na kružnim stazama u punoj konfiguraciji, automobili po novim pravilima će, prema najavama, nadmašiti svoje GT3 pandane sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, pogotovo po pitanju ubrzanja i vremena u kvalifikacijama. FIA pravila dozvoljavaju do četiri motora, ubrzanja do 100 km/h će biti za oko 2.4 sekundi, a maksimalna brzina oko 300 km/h.
Jedna od ideja kojom se FIA rukovodi je da privuče kako proizvođače koji već imaju svoje sportske programe, tako i marke koje do sada nisu izlazile u zvanične šampionate auto sporta, pa je u pravilima pokušan balans između slobode kreativnosti ali i zadržavanja troškova na prihvatljivom nivou.
I zavisnosti koji će serijski automobil biti korišćen kao osnova, minimalna masa vozila će biti između 1.490 i 1.530 kilograma, a maksimalna ukupna snaga pogona 585 KS. To znači da je limit minimalne mase vozila malo podignut u odnosu na aktuelna pravila u GT3 klasi, što je prema objašnjenju koje je dala FIA učinjeno zbog smanjenja troškova.
Klasa sportskih automobila tradicionalno gravitira oko višečasovnih trka izdržljivosti, pa je za novu seriju pripremljeno pravilo ultrabrzih punjača do maksimalno 700 kW, koji će u pit stopovima dopunjavati bateriju do 60% za nekoliko minuta. Trenutno, najjači komercijalni punjači na drumovima dostižu maksimalno 350 kW. U osnovi, najveća “rupa” u novoj kategoriji električnih sportskih automobila i jesu pomenuti utra-brzi punjači koji na stazama ne postoje, a gradnja njihove mreže podrazumevaće i evidentno velike troškove. FIA tvrdi da će se rešenje naći kroz stalnu i privremenu infrastrukturu koja će biti postavljena na staze domaćine takmičenja.
Za razliku od Formule E, neće se koristiti uniformisane baterije, nego će svaki proizvođač moći da koristi svoje rešenje i tehnologiju konfiguracije baterija koje će proizvoditi Saft, kompanija koja je deo francuskog Totala. Kapacitet baterije limitiran je na 87 kWh, a maksimalna dozvoljena energija rekuperacije je 700kW.
Pravila dozvoljavaju da proizvođači sami biraju pogon na prednjoj ili zadnjoj osovini ili na svim točkovima, a biće dozvoljena i nezavisna kontrola isporuke obrtnog momenata za svaki točak pojedinačno.
Show Comments