fbpx

Fiat je predstavio E-Ducato, svoje prvo potpuno električno dostavno vozilo sa brojnim funkcionalnim rešenjima

Za predstavljanje modela E-Ducato, prvog električnog Ducato modela sa 100% nultim emisijama, Fiat Professional je izabrao 22. april, Dan planete Zemlje, svetski događaj usmeren ka zaštiti životne sredine i širenju ekoloških informacija i obrazovanja.
E-Ducato je predstavljen „na putu“ na web konferenciji koja se održavala na nekoliko mesta, a čiji je domaćin bio Massimo Temporelli, univerzitetski predavač koji zna kako da učini nauku zanimljivom. Temporelli se povezao sa nekoliko menadžera Stellantisa i DHL-a, uključujući Eric Laforgea, glavnog za LCV (light commercial vehilces) in Enlarged Europe u kompaniji Stellantis i Albertom Nobisom, izvršnim direktorom kompanije DHL EXPRESS Europe, koji su produbili saradnju dve kompanije u proizvodnji novog modela.
Rečima Erica Laforgea: „Kada jer reč o modelu E-Ducato krenuli smo od ideje da stvorimo ne samo ekološko vozilo, već i celokupno rešenje za mobilnost, koje karakterišu svestranost, pouzdanost, efikasnost i održivost (i na ekološkom i na ekonomskom nivou): ukratko, radni alat za izgradnju vašeg poslovanja poštujući ekološke propise, model spreman za svaku misiju, beskompromisno ciljajući da bude merilo na tržištu i da bude opremljen istim mogućnostima kao i vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Njegovih 400 konfiguracija znači da može da zadovolji potrebe svih profesionalnih operatera, od špeditera i građevinskih kompanija do zanatlija i gradskih pružalaca usluga.“
Polazeći od konfiguracije elektronike, ovo potvrđuje da je E-Ducato dizajniran prema zahtevima kupaca. Zahvaljujući originalnoj, beskompromisnoj arhitekturi u duhu „samo napred“, bez suvišne težine na dnu šasije i sa povećim rastojanjem između bočnih šina, baterije novog modela optimalno su postavljene ispod poda, ostavljajući kapacitet za tovar koji varira od 10 do 17 cc u pogledu zapremine, kao i skoro 2 tone u pogledu mase. Ostale očigledne prednosti su optimalna raspodela težine i spuštanje težišta, kako bi se poboljšalo upravljanje vozilom u svim uslovima opterećenja.
E-Ducato može da postigne performanse ekvivalentne dizel verzijama, zahvaljujući električnom motoru sa maksimalnim obrtnim momentom od 280 NM, isporučujući do 90 kW snage (približno 122 ks) i ubrzanje od 0-50 km/h za 5 sekundi.
E-Ducato je takođe opremljen serijom modularnih rešenja, počev od 2 različita bloka baterija – 47 kWh i 79 kWh, najboljih u klasi za instalirani električni kapacitet i 4 tipa načina punjenja, od kojih su 3 dostupna pri lansiranju. Sa baterijom od 47 kWh, E-Ducato može da pređe i do 170 km u WLTP ciklusu i do 235 km u gradskom ciklusu. Sa baterijom od 79 kWh, rastojanja se povećavaju na 280 km u WLTP ciklusu, što je ekvivalentno 370 km u gradskom ciklusu. Nije mu potrebno duže od pola sata da se napuni dovoljno za vožnju od 100 km.
Takođe treba napomenuti da baterije imaju garanciju od 10 godina ili 220.000 km za verziju od 79 kWh, odnosno 8 godina / 160.000 km za model od 47 kWh. Još jednom, u pogledu fleksibilnosti, treba napomenuti da, kako bi se zadovoljila tako široka i raznolika lepeza potreba, E-Ducato takođe nudi režim vožnje: u „Normal poziciji“, gde obezbeđuje idealnu ravnotežu između performansi i troškova, a može se i postaviti u „Eco“ mod kako bi se čuvala energija. Kada je potrebno da se prevozi zaista težak teret ili kada se vozilo suočava sa zahtevnim usponom, pravi izbor je mod „Power“. E-Ducato ima još dve funkcije koje pružaju vozačima osećaj mira:
·  „Turtle Mode“, sličan funkciji čuvanja baterije na mobilnim telefonima, koji se aktivira automatski kada je baterija na niskom nivou i ograničava performanse vozila, kako bi učinio da baterija traje 8-10% duže.
·  „Recovery Mode“, što čini E-Ducato jedinim električnim vozilom koje nikada ne staje. Zapravo, ako jedan modul baterije ne radi, drugi zauzima njegovo mesto kako bi se obezbedilo da je moguće nastaviti vožnju.
Pored toga, troškovi održavanja modela E-Ducato biće oko 40% niži od vozila sa klasičnim motorom. Ukupno, može se očekivati da će troškovi vlasništva (TCO) u okviru glavnih misija biti na nivou dizel verzija: odličan rezultat, što čini vozilo održivim ne samo iz ekološke perspektive, već i ekonomske, pružajući rešenje pogodno za biznis

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault uvodi vodonik u svoja komercijalna vozila

Renault grupa uvodi pogon na vodonične gorivne ćelije u svojim lakim komercijalnim vozilima Renault ...

Daimler najavio velike investicije u autonomne kamione

Daimler je na CES 2019 predstavio novi Freightliner Cascadia, i iskoristio priliku da najavi ...

Posle Volvo Cars i Volvo Trucks ide pod Geely

Deset godina nakon što je kupio Volvo automobile, kineski milijarder Li Shufu kupuje i ...

VW počeo proizvodnju Amaroka sa 252KS

Mercedes je X-Klasom razbudio potražnju luksuznih pick up-ova, pa je i VW napravo najsnažniju ...

Mazda seli BT-50 na Isuzu platformu

Sledeće nedelje Mazda će predstaviti novi BT-50 sa velikom novinom koja se odnosi na ...

Scania snimala nove promotivne filmove u Beogradu

Krajem marta, Scania je na više lokacija u Beogradu snimala scene za promotivne filmove ...