fbpx

Red Bull preoteo Mercedesu šefa za F1 motore

Red Bull se ozbiljno priprema za proizvodnju sopstvenih motora za Formulu 1, a u svoje redove dovodi stručnjaka iz Mercedes-AMG HPP

Photo by Bryn Lennon/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202104180173 // Usage for editorial use only //

Situacija postaje sve jasnija – Honda se na kraju ove sezone povlači iz Formule 1, Red Bull je otkupio kompletnu intelektualnu svojinu i patente od Honde i proizvodiće sopstvene motore, a za 2025. godinu pripremaće pogonsku grupu po novim pravilima. Ono što do sada nije bilo jasno je ko će rukovoditi motorskim pogonom tima Red Bull, a pogotovo razvojem novog motora.
Sada je i taj deo jasan. Tehnički direktor Red Bull motorskog odeljenja biće Ben Hodgkinson. Hodgkinson je jedan od stručnjaka čije ime se retko spominje a u svetu Formule 1 vredi mnogo, i ima skoro 20 godina iskustva u proizvodnji pogonskih jedinica visokih performansi, i to ni manje ni više nego u Mercedes-AMG HPP. Šta više, prva inženjerska iskustva Hodgkinson je prikupljao u WRC-u i u pripremi motora za 24 časa Lemana, odakle je stigao u legendarni Ilmor Racing, koji se pretvorio u Mercedes AMG High Performance Powertrains.

Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103280275 // Usage for editorial use only //

Hodgkinson prelazi u novu kancelariju koja se zove Red Bull Powertrains čim mu to ugovorna obaveza sa Mercedes-AMG-om dozvoli, a iza dovođenja ovako iskusne ličnosti u tim može se videti i šira slika. Finansijski moćni Red Bull u osnovi je i dalje proizvođač energetskih pića, i do sada je bežao od ideje o sopstvenim pogonskim jedinicama. Koristio je tuđe, najbolje rezultate postigao sa motorima brendiranim u ime proizvođača časovnika i opreme za merenje vremena TAG iza kojih su se krili Renault motori. Međutim od ljubavi sa Renaultom, Red Bull je stigao do mržnje zbog nedovoljno snažnih i nedovoljno pouzdanih pogonskih grupa od dolaska turbo-hibridne ere 2014. Bračnu sreću Red Bull je pokušao sa Hondom, pustio svoj juniorski tim Toro Rosso (sada Alpha Tauri) da se uveri u sposobnost Honde, ubacio japanske motore u bolide oba tima i taman kada je poverovao da se stabilizovao kao fabrički podržani tim, Honda je rekla „sajonara“. Pričalo se da bi u Red Bull mogao doći čak i Porsche, ali od tih spekulacija nije ostalo ništa, barem za sada.

Photo by Giuseppe Cacace – Pool/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202012120517 // Usage for editorial use only //

Međutim, deluje da je Red Bull promenio stav i da je dovođenjem Hodgkinsona odlučio da se obljno posveti modelu kakav u Formuli 1 imaju Mercedes, Renault i Ferrari i sve proizvodi pod sopstvenim krovom. Zapravo, ne samo proizvodi, što je jednostavniji deo, nego i razvija nove pogonske jedinice za nova pravila u 2025. godini, koja za sada najavljuju čak i korišćenje bio goriva.
Iako se za sada razmenjuju kurtoazne reči i izražava dobrodošlica Hodgkinsonu, proizvodnja motora za Formulu 1 pokazala se kao jako tvrd orah ga automobilske gigante naspram kojih je Red Bull, manji od makovog zrna. Biće zanimljivo videti u kom pravcu će zaista ići ova priča. Najverovatnije, od sledeće sezone motori se neće zvati ni Honda ni Red Bull, nego nekim drugim imenom snažnog sponzora koji želi i može da se promoviše kroz Formulu 1, a vezan za pogonske jedinice. A pogotovo će biti zanimljivo pratiti odluke Red Bulla o novim pogonskim jedinicama, koje do sada i nije morao intenzivno da donosi, ali će sada i te kako morati.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Jaguar Classic divizija dostojno obeležava jubilej E-Typea

Jaguar Classic divizija će dostojanstveno obeležiti 60. rođendan legendarnog E-Typea parom na fabrički nivo ...

Alpine A110 R Fernando Alonso košta papreno

Alpine A110 R Fernando Alonso je šlag na torti modela koji je upravo predstavljen ...

Izgoreo prototip Chevrolet Corvette E-Ray

Tokom razvojnih testova u Španiji potpuno je izgoreo prototip Chevrolet Corvette E-Ray modela koji ...

Prelazak na EV (pre)opterećuje automobilsku industriju

Šef Stellantisa Carlos Tavares otvoreno govori o opterećenju na kupec i proizvođače donosi prelazak ...

Mercedes-AMG predstavio GLA45 i GLA45 S 4Matic+

Mercedes-Benz je nedavno predstavio drugu generaciju modela GLA, koji je sada otkriven i u ...

Pagani Huayara Tricolore – proizvešće se samo tri komada

Pre 10 godina Pagani je imao specijalno izdanje Zonda Tricolore, sada je talijanska akro-grupa ...