fbpx

Honda i Sony će zajednički da prave automobile

Sony je poprilično iznenadio 2020. kada je prestavio svoje automobile – ispostavlja se da će se stvarno naći u proizvodnji sa Hondom

Sony je 2020. godine sve iznenadio na CES sajmu tehnologija, kada je predstavio Vision-S, elegantnu električnu limuzinu. Šta više, nije su tu zaustavio, nego je početkom ove godine, na istoj manifestaciji predstavio i drugi model u SUV segmentu pod imenom Vision-S 02, i službeno objavio da istražuje mogućnost ulaska u proizvodnju električnih automobila. Informacija da japanski elektronski gigant traži strateškog partnera za ulazak u proizvodnju električnih automobila nije bila prazna priča.
Samo dva meseca kasnije, danas je objavljeno da je Sony našao partnera -Hondu. Za sada, japanski giganti su saopštili da će produbiti diskusiju o mogućem stvaranju alijanse koja će proizvoditi i prodavati električne automobile. Da bi se to dogodilo, biće formirana firma koja se za sada zove jednostavno “Nova Kompanija”, a koja bi do kraja godine trebala postati poslovno operativna.
Ako sve bude išlo po planu, prvi električni automobili iz Nove Kompanije, što sigurno neće biti komercijalna marka novih modela, na tržište bi trebali stići već 2025. godine.
Kao što se može i pretpostaviti prema iskustvu i stručnosti, Honda će vozila proizvoditi u jednom od svojih pogona, dok će Sony razviti namensku platformu za ta vozila. Za sada, nije ni jasno ni izvesno da li će serijski model(i) imati ikakve veze sa dva predstavljena koncepta.
Zanimljivo je da se tokom pripreme dva koncepta Soni nije upuštao u tehnologije koje mu nisu bliske, nego se obratio više nego kredibilnim dobavljačima iz auto industrije, kao što su Magna Steyr, Bosch, ZF, Continental, Nvidia i Qualcomm. Šta više, prema informacijama koje su stizale iz same kompanije Sony, razvoj dva koncepta nikada nije ni prekidan, što potvrđuje ozbiljnost projekta.
Oba Sony koncepta predstavljeni su pogonom na svim točkovima i dva elektromotora sa ukupno 536 KS. Obzirom na snagu, najavljene performanse limuzine su više nego pristojne – ubrzanje do 100 km/h za 4.8 sekundi i maksimalna brzina od 240 km/h, dok je SUV nešto teži i sporiji. Šta više, poprilično teži, saopštena masa je 2.480 kilograma za vozilo sa tri reda sedišta. Iako Sony nije elaborirao o kakvoj bateriji se radi, samo je navedeno da se radi o ultra tankoj bateriji.
Na kraju, objavljeno partnerstvo kompanija Sony i Honda govori još nešto, a to je da će Sony po svemu sudeći preteći Apple, koji u nekoliko navrata pokazivao interes za ulazak u auto industriju, ali isto tako i odustajao od takve ideje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche ponovo razmišlja o Formuli 1, ali ako…

Porsche je i zvanično priznao da razmišlja o Formuli 1, ali samo ako bi ...

Formula 1 – Renault završava sa F1 motorima

Formula 1 – Renault završava sa F1 motorima od kraja sledeće sezone, zvanično je ...

Po Nissanu automobili će učiti od vozača

Najnovija otkrića Nissanove inteligentne mobilnosti predviđaju automobile koji uče od vozača Nissan je objavio ...

Mercedes A-Klase – kada menjaš, menjaj temeljno

Kada menja, Mercedes menja temeljno. Dobro, ne baš uvek, ali u slučaju nove A-Klase, ...

Goodyear razvija pneumatike za EV

Da električna vozila imaju, a tek će imati velik uticaj na dobavljače, potvrđuje Goodyear ...