Šef Mercedes-Benza Ola Kallenius javno je progovorio o mogućim gubicima radnih mesta koja će doneti elektrifikacija
„Ako Evropska Unija želi da ubrza elektrifikaciju saobraćaja i nultu emisiju izduvnih gasova, Daimler je spreman, ali moramo da otvorimo ozbiljnu diskusiju o uticaju na radna mesta prelaska na proizvodnju električnih automobila“, rekao je Ola Kallenius Predsednik upravnog odbora Daimlera i Mercedes-Benza. Prvi čovek nemačkog giganta glasno je podsetio na činjenicu o kojoj se malo govori, a koja je evidentna – za proizvodnju jednog pogona sa unutrašnjim sagorevanjem potrebno je znatno više radnih sati nego za proizvodnju jednog elektro pogona. Što se više budu proizvodila vozila sa elektro pogonom, biće potrebno sve manje radnika, pri tom bez doticanja činjenice da slično važi i za servise, obzirom na jednostavnije održavanje elektro pogona.
Kallenius kaže da je preambiciozno da kažemo da na zahteve koji se postavljaju pred automobilsku industriju, ali da se mora povesti i ozbiljan i iskren razgovor na temu uticaja na radna mesta koji ima elektrifikacija. Evropska Unija je prošlog meseca dodatno snizila granicu emisije za 55% do 2030. godine u odnosu na nivo iz 1990., koja je do sada bila 40% u odnosu na istu godinu, a proizvođači automobila će u julu saznati koja koliki će biti dozvoljen njihov doprinos u emisiji CO2.
Opšte je mišljenje da će prelazak na elektromotore izazvati otpuštanja radnika u pogonima koji proizvode SUS motore. U tom svetlu Nemačka, koja izrazito „gura“ elektrifikaciju“ predviđa se pravi fijasko po pitanju zaposlenosti u automobilskom sektoru. Da bi se sprečilo masovno otpuštanje, najsnažniji radnički sindikati u Nemačkoj od države zahteva neophodne investicije u nove tehnologije, a pogotovo u proizvodnju baterija. Joerg Hofmann predsednik IG Metall sindikata prema istraživanjima Ifo Instituta predviđa otpuštanje čak 100.000 radnika iz proizvodnje SUS motora već do 2025., ukoliko se za njih kroz programe preobuka ne obezbede nova radna mesta. Ola Kallenius da se uticaju prelaska na elektro pogon na zaposlenost mora nora baviti uz ozbiljan i socijalno prihvatljiv način, ali dodaje da će elektrifikacija transporta sa druge strane otvoriti druga brojna mesta u drugačijim strukama, kao što su elektronske i programerske.
Show Comments